19 Eylül 2008 Cuma

sallama demlik

Merhaba arkadaslar,
Bugun misafirlerim vardi ve poset cay kullandigimi gorunce ooooo bunlar cok zararli, kanserorejen dediler. Ben hem bu herseyin kanser yapmasindan biktim hem de yeni kullanmaya basladigim ve cok da rahat ettigim demlik posetlerin zararli oldugunu ogrendigime uzuldum.
Hem haberiniz olsun, hem de sizlerden bilgi alayim istedim.
Sevgilerimle....

http://gulidem.blogcu.com

fatıma
01-15-2007, 11:51 PM
bi kaç gün önce tvde duydum. sallama poşet çayların iplerinin metal zımbasından dolayı konsorejen etkisi olacağını söylediler. ipsiz yuvarlak kenarları sadece baskı ile yapıştırılmış olanlarda yoktur sanırm bu sorun

garfielld
01-16-2007, 06:34 PM
zaten tadı da olmuyor ki

sade
01-16-2007, 09:55 PM
Yaa ben simdi kendimi cok kötü hissettim.Ben cayi hic sevmem esimede cok sevmesine ragmen demlemem o da yazik hep sallama cay icer.Eger bu söylenenler dogruysa sirf tembellikten ona böyle birsey yapmak beni cok üzer.

iven
01-17-2007, 11:59 AM
Arkadaşlar Liptonun demlik poşetleri var onlarda ip ve zımba yok. Yuvarlak olanlar. Üstelik demliğin kirlenmesi gibi bir durumda söz konusu değil. Öf yaa o kanser yapıyor bu kanser yapıyor ne yiyeceğiz ne içeceğiz insan sıkılıyor artık hakikaten.

B@Nu GöKşİn
01-17-2007, 12:06 PM
arkadaslar
sallama çaylar acı oluyor tat vermiyor ben hiç sevemedim
liptonun demli yuvarlak posetleri çok güzel zaten demlik poset sallama çay değil demlenerek yapılıyor . ama sallama çaylar hanği marka olursa olsun tadı güzel gelmedi bana

Okyanus-Deniz
01-17-2007, 07:55 PM
ben zaten normalde çay sevmiyorum, sallama çayları hiç içemiyorum. tadı hiç güzel olmuyor, zımbadanda huylanmıştım zaten...

Lola
01-18-2007, 09:35 AM
Eğer poşet çaylar zımbadan dolayı kanserojense bana hiç mantıklı gelmedi. Çünkü metal bir çok alet edevat kullanıyoruz, aliminyum folyo kullanıyoruz, konserveler, dondurulmuş gıdalar, temiz olmak adına dokunduğu eşyayı eriten temizlik malzemeleri kullanıyoruz bişey olmuyorda bir tane zımba mı bizi kanser yapıyor anlamadım. Zaten poşeti sokup çıkarıyorsunuz içinde kalıp paslanma v.s. ihtimali de yok.Bence tadını sevenler için çok pratik olan, çalışan insanın evde kahvaltı yapmasını kolaylaştıran bir ürünü karalamadan önce bir daha düşünelim. Ayrıca, normal dökme usul hazırlanan çayların yarım saatten fazla ocakta kaynaması ve bu çayın içilmesinin daha zararlı olduğunu duymuştm.

lola

HIRSIZ-POLIS
01-18-2007, 12:39 PM
Lola sana tamamen katiliyorum, herseyi kullaniiyoruz, disarda nasil yapildigi belli olmayan seyleri yiyoruz, sonra da sallama cay zararlidir diyoruz, bana boyle seyler cok komik geliyor dogrusu, hele bu zamanda eger bu kadar kucuk seylere gercekten dikkat edeceksek disardan nerdeyse hicbirsey almamamiz gerekiyor, bence fazla abartmayalim arkadaslar.

B@Nu GöKşİn
01-18-2007, 12:51 PM
benim demek istedığim sallama çayın posetindeki zımba değıl cayın tadı guzel değil
acımsı oluyor . onu ifade etmek istedim

nagis
01-18-2007, 01:02 PM
Ben de sallama çayı sevmiyorum..Ama artık sanki demlermiş gibi yapıyorum..daha güzel oluyor..O da kırk yılda bir...Fincana poşeti atıyorum ve azıcık su koyuyorum..fincanın üzerine de çay tabağı koyuyorum..bir iki dakika sonra poşeti çıkartıp sıcak su ekliyorum..Basit usul demleme gibi yani..Elbetteki demleme çayın tadını asla vermiyor..Ama en azından o acılık ortadan kalkıyor...Çok nadiren yaptığımda bu şekilde yapıyorum..Hatta dışarda sallama çay içeceksem de bu şekilde yaptırıyorum....Kesinlikle tavsiye ederim...

HIRSIZ-POLIS
01-18-2007, 01:55 PM
ben liptonun meyveli caylarini cok seviyorum, herhangi bir acilikta olmuyor, birde pickwick'in(tr de var mi bilmiyorum) vanilyali balli papatya cayi var, super tadi var bence, ayrica turk markasi olan 'doganin' ihlamur ve papatya cayi cok guzel oluyor, hicbiri guzel demlenmis caykur'u tutmaz elbette ama tadlari cok guzel bence ve gunduzleri evde yada isyerinde icmek icin ideal.

elagül
01-18-2007, 02:48 PM
Arkadaşlar,tüm gıda maddelerinde gıdayla temas eden ambalaj malzemelerinin türk gıda kodeksine uygun olması zorunluluğu vardır. aldığımız ürünlerde Tarım Bakanlığının üretim izninin olmasına dikkat edelim.Poşet çaylardaki tel zımbalar paslı değilse bir tehlikesinin olacağını sanmıyorum.Özellikle Çaykur'un sallama yeşil çayını çok severek içiyorum.tavsiye ederim.selamlar

hosseda
01-19-2007, 12:35 AM
Arkadaslar konuyu ortaya atan sahis olarak suclu hissettim kendimi. Ben sadece duyduklarimi paylasmak istedim sizlerle ve boylece duyduklarimin dogru olup olmadigini kontrol etmek.
Zaten sallama cayi ben de hic sevmem. Otobus yoloculuklarinda bile hep kahveyi tercih ederim. Ama tembel bi es oldugum icin zavalli esim cani cay isteyince sallama cay iciyo bazenleri.
Fakat demlik posetle cok rahat ettim. Umarim dedikleri ibi kansorejen bi etkisi yoktur.
Sevgilerimle.....

http://gulidem.blogcu.com

nagis
01-19-2007, 01:03 AM
:) Hosseda..Umarım yoktur..sen keyfine bak bence...:)) Eşin de sallamayı benim dediğim gibi yaparsa emin ol eskiye oranla daha keyif alacaktır....Sevgiler...

esma
01-19-2007, 04:47 AM
evet bende bitki caylarinda genelde poset kullaniyorum, dogadan marka yaseminli yesil cayi tavsiye ederim. bir arkadasin dedigi gibi zaten cayin ocakta 15 dk. dan fazla demlenmesi zararli, ama poset kullaninca 15 dk. sonra poseti demlikten cikariyorum, boylece hem saglikli bir cay oluyor, hem tadi da yerinde.

o kucuk metal parcasi dediginiz gibi pasli degil ki caya zarar versin, zaten icinde en fazla 5-10 dk. duruyor. ama posetinden kaynaklaniyorsa bilemem, o konuda bir bilgim yok.

ozlemsule
01-19-2007, 08:55 AM
Bencede tel kısmı paslı olmadığı sürece zararı olduğunu sanmıyorum.Bebek çaylarında bile tel zımba var.Sonuçta atıyoruz.Yutmuyoruz ya bunları.Ama tadı konusunda arkadaşlarıma katılıyorum bende ara sıra kullanıyorum sallama çayları.Taze yaptığımız çaylar kadar güzel vede faydalı olmuyor.
Hazır olan şeyleri çok seven insanlar olsaydık tarif defterimiz bu kadar büyürmüydü hiç.

ceydaa
01-19-2007, 06:33 PM
Yazın arkadaşım bana rizeden kaşık çayı getirmişti tadı poşet çaylara göre nispeten daha güzeldi.
kesinlikle hiçbiri evde hazırlanan normal yada bitki çaylarıyla alakasız oluyor.ama işyerinde başka alternatif olmadığı için mecbur kalıyoruz en kalitelisi sizin evde demlediğinizden daha yavan oluyor ve tuhaf bir kokusu oluyor nedense

elifozsoylu
01-19-2007, 08:05 PM
Arkadaslar konuyu ortaya atan sahis olarak suclu hissettim kendimi. Ben sadece duyduklarimi paylasmak istedim sizlerle ve boylece duyduklarimin dogru olup olmadigini kontrol etmek.
Zaten sallama cayi ben de hic sevmem. Otobus yoloculuklarinda bile hep kahveyi tercih ederim. Ama tembel bi es oldugum icin zavalli esim cani cay isteyince sallama cay iciyo bazenleri.
Fakat demlik posetle cok rahat ettim. Umarim dedikleri ibi kansorejen bi etkisi yoktur.
Sevgilerimle.....

http://gulidem.blogcu.com

valla onu bende okudum hem de bı dr un sıtesınde, bence dogru soyluyorlar, metal ama hangı metalden yapılmıyor alasım mıdır degıl mıdır nerden bılıcez?
sahsen yenı pısen yemek celık tencerede kalırsa ve o halde buzdolabına konursa asla ısıtıp yıyemıyorum cunku tadı degısıyor ya cam ya da porselen bı kaba alıyorum buzdolabından cıkardıktan sonra da annem o kabı su kaynayan tencereye oturtur oyle ısıtır yıyemıyoruz cunku
metal tadı gelıyor kı; bızım evde uyduruk marka esya yoktur, celıklerı bılmem nelerı hep marka ama gelıyor ıste o tad

ceylin1978
01-20-2007, 12:34 PM
Bencede herşeyin doğalı güzel...ama bende zaman zaman yuvarlak poşetlerden kullanıyorum...o telaşın içinde bi de çayı süzmekle uğraşmak istemiyorum...şekerdede toz şekeri seviyorum ama misafir geldiğinde küp şeker kullanıyorum hem sunumu hemde temizliği kolay oluyor...çocuklar koşuştururken dökülsede hemen toplayıveriyorum

~BLUE~
01-31-2008, 02:57 PM
arkadaslar poşet caylarda kullanılan zımba tel bileşimi önemli burada kullanılan metalin nekadar zararlı olduğudur bu konu ile ilgili bir calısma yapcam ve edindiğim bilgileri sizlerle paylaşcam yanlız sunu belirtmek isterim zımba tel bulunan poşet cayları kullanırken limon ilave etmeyiniz cünkü asitte çözünebilen metaller olabilir bunlar zamanla insan vücudunda birikerek metal zehirlenmesine yol acar

ezgideniz
01-31-2008, 03:59 PM
evet kesinlikle katılıyorum.metal kısımları kansere yol açıyormuş ayrıca daha bir çok zararlarıda var ben sürekli yeşil çay içiyorum (günde 1 tane) daha önceden botany içiyordum ama o marka metal kullandığı için artık deren içmeye başladım.

psikoterapi
01-31-2008, 09:13 PM
Sevgili blue; araştrma snuçlarını merakla bekleyeceğim.
Benim fikrim, yediğimiz, içtiğimiz, kullandığımız birçok şey kanserojen madde içeriyor ne yazık ki.. Bunlardan tamamen uzaklaşmak için ya gidip tamamen organik besinerin yetiştiği, havası temiz bir alanda yaşayacağız; ya da etkileri minimuma indirmeye çalışacağız..

Çayın kendisinin kanserojen etkisinin yanında bence poşetteki minicik zımba telinin etkisi hiç kalır.. Bir çay tiryakisi olarak poşet çayı pek kullanmam ama zımba telinin de tek başına herhangi bir sağlık problemi doğuracak kadar etkili olacağını zannetmiyorum

Hiç yorum yok: