19 Eylül 2008 Cuma

ıhlamur

sizden bir ricam var. forumda aradım bulamadım da..
patronum ıhlamur getirmiş. Yapabilir misin dedi. Yaparım dedim ama nasıl yapıldığını pek bilmem :oops:
bana yardımcı olabilir misiniz ?
aron
01-31-2007, 12:23 PM
Donis, cezveye su ve bir tutam ıhlamur koyup kaynat. 5 dk kadar da demlenmesini bekleyip, süzüp fincana koy.

donis
01-31-2007, 12:26 PM
tesekkür ederim aron
karanfil yada tarcin koymuycam de mi ?

aron
01-31-2007, 12:31 PM
Ben koymuyorum. Ama sanırım hoş koku vermesi için çok az ekleyebilirsin. Ama zaten ıhlamur da hoş kokan bir içecek. Sen bilirsin ama gerek yok bence.

amofti
01-31-2007, 01:51 PM
ben ıhlamura kabuk tarçın, karanfil,limon kabuğu ve elmada katıyorum.Çok lezzetli oluyor tavsiye ederim

imported_GİZ
01-31-2007, 02:18 PM
Sevgili Donis ıhlamurla ilgili bir araştırma yapmıştım. İçeriğindeki vitaminlerin kaybolmaması için şöyle pişirmek gerekiyormuş:
Cezveye su koyup kaynatılır.İyice fokurdadığında altı kapatılır ve bir tutam ıhlamur (yaprak ve çiçeği ile) içine atılır. Ağzı kapatılıp 10' demlendirilir. Eğer suyu ıhlamurla birlikte kaynatırsan zengin içeriğinden mahrum kalırsın. Çok duru açık sarı bir rengi oluyor. Çocuklarıma bu şekilde pişirmeye başladım. Tavsiye ederim.

donis
01-31-2007, 03:01 PM
biraz önce yaptım bende. porselen demlik in içine kaynar suyu koyup, ıhlamuru yaprakları ve cicekleriyle atip 10 dakika o şekilde demlendirdim. Daha sonra içileceği zaman kısıp ateşte ısıtarak yanına da limon koyarak ikram ettim. rengi biraz acik oldu ama bir dahaki seferde daha iyi olur insallah.

yardimlariniz için tesekkür ederim.

maviyeşil
01-31-2007, 05:15 PM
arkadaşlar bende ıhlamurun içine 1 çay kaşığı zencefil, kekik, nane atarım ve tabikii GİZ'in yöntemiyle .Özellikle öksürük ve grip olduğumda çok iyi geliyor.

HIRSIZ-POLIS
02-21-2007, 05:37 PM
arkadaslar benim kafam karisti, az once internette bir arastirma yaptim ihlamurun hazirlanisina dair ve farkli bilgilere ulastim, bazi yerde kaynamis suyu ihlamura dokup 3-5 dk demlenmesini bekleyin diyor, bazi yerlerde de cay gibi kaynatin diyor, simdi bu bilgilerin hangisi dogru?? Suyla birlikte kaynatmak mi lazim kaynatmamak mi?

imported_GİZ
02-21-2007, 06:15 PM
Sevgili HIRSIZ-POLIS, iki şekilde de olur. Fakat vitaminlerin kaybolmaması için demleme usulünü kullanıyoruz.

aNnEcİk
02-21-2007, 07:19 PM
ilk kaynatmada zaten rengi açık oluyor daha sonra ogüzel rengine kavuşuyor
ben bitki çayları için orta boy tombiş üzeri saplı aliminyum çaydanlık aldım..tek...demliksiz olanlardan sadece onda yaparım ıhlamurumu içine kabuk tarçın ve karanfil....hepsini katıp kısık ateşte kaynayana dek pişiririm.....ibiğinin iç kısmınada süzgecimi takıyorum taneleri gelmesin diye sonra...allaaaaaaah,missssss....tarçın çok iyi geliyor

Okyanus-Deniz
02-21-2007, 07:21 PM
benimde merak ettiğim birşey var, ıhlamuru birkez demledikten sonra atıyormuyuz yoksa birkaç sefer daha demleyebiliyormuyuz?

HIRSIZ-POLIS
02-21-2007, 07:22 PM
Giz yani kaynatmadan daha iyi olur diyorsun, annecik bende normalde kaynatiyordum ama vitaminlerinin kayboldugunu duyunca kararsiz kaldim dogrusu..

aNnEcİk
02-21-2007, 08:43 PM
hırsız polis öylede naaaaapim ben böyle çok seviyorum
okyanus deniz ben bitesiye dek daha sonraları ısıtıp içiyorum

Okyanus-Deniz
02-21-2007, 08:45 PM
suyu bitince üzerine ekleyip bidaha kaynatmıyosun yani...

maviyeşil
02-21-2007, 09:24 PM
okyanusdeniz , hırsızpolis; ıhlamurun üzerine kaynamış su döküp kapağını kapatıp 10 dk. demlendirin.daha sonra suyu biterse tekrar ayrı bir kapta su kaynatıp ilave ederek 1-2 defa kullanabilirsiniz. :wink:

HIRSIZ-POLIS
02-21-2007, 09:37 PM
birdaha ki sefere oyle yapayim maviyesil, vitaminin kaybolmamasi onemli sonucta, bugun kararsiz kaldim ve bir tasim kaynattim oyle ictim.

maviyeşil
02-21-2007, 09:46 PM
ilk evlendiğim yıllarda bende kaynatarak yapıyordum.Kaynattığın zamanda hoş bir koku bırakıyor ama taşma riski fazla, başında beklemek gerekiyor.

Hiç yorum yok: