19 Eylül 2008 Cuma

şalgam suyu yapımı

leviathan
11-09-2005, 11:57 AM
merhaba arkadaşlar, antakya ve adana yöresinde çokça kullanılan şalgam suyu yapımını bilen var mı acaba? yardımcı olursanız sevinirim...

FT
11-09-2005, 01:01 PM
1 kg bulgur unu ve fırından alınan hamur(1 ekmeklik) sıcak su ile karıştırılıp mayalanması beklenir ve bez torbaya konup fıçının dibine bırakılır.Fıçı soğuk su ile doldurulur.Limon suyu konur.Haşlamış havuç ve ince ince doğranmış şalgamlar da konup, tuzu atılır.Ağzı kapatılıp 4-5 gün soğukta bekletilerek havucu ve şalgamıyla birlikte servis yapılır.

leviathan
11-09-2005, 01:37 PM
teşekkürler, yalnız bu sirke ruhu nedir? ben ilk defa duyuyorum...

FT
11-10-2005, 09:00 AM
Merhaba leviathan.1. tarifteki sirke ruhu faydalı birşey değil hatta zararlı bile.Dün internette baktım da,asetik asitmiş ve turşu vs. çabuk olmasını sağlıyormuş.2. tarifi uygulamanızı tavsiye ederim.Zaten 1. tarifi de sileceğim.Ben sirke sanıyordum.Sevgiler.

sevval
01-03-2006, 05:44 PM
ben salgam suyunu iki kere denedim evde ama cok basarili oldugum söylenemez yani tam ayni hazir olan gibi olmadi tadi cok severim salgam suyunu hele yaninda birde kebab olacak harika:))) bendeki tarifde salgam, sarimsak, sirke, limon, havuc tuz giriyordu sanirim tam tarifi bulurasam buraya yazarim ama ben acili sevdigim icin bu pek hosuma girmedi ama sanirim onuda aci tursu falan konulabilirmis sonra ögrendim.

ninni
01-06-2006, 05:04 AM
şalgam suyu aslında şalgamdan değil mor havuçtan yapılıyormuş.. televizyonda görmüştüm.mor havuçları boyuna olarak dörde bölüp içine koymuşlardı..

FT
01-06-2006, 10:04 AM
sevval, sizin yaptığınız sanırım turşu gibi olmuştur,maya da kullanmamışsınız.Yukarıda yazılı tarifi öneririm,pişman olmazsınız.

ninnicim,şalgam lezzetini, mor havuç da rengini veriyor.Şalgamsız şalgam :wink: düşünülemez.

gnckynk
01-06-2006, 06:59 PM
Malzemeler
1 kg kirmizi pancar
3 adet havuc
4 dis sarimsak
1 adet limon
aci biber(istege bagli)
tuz

Kirmizi pancarlar soyulup dilimlenir ve haslanir. Haslanmis olan kirmizi pancarlarin icine soyulup dilimlenmis havuc, soyulmus sarimsak, limon dilimleri, istege gore aci biber ve tuz ilave edilip karistirilir.
Hazirlanan karisim bir kavanoza konulup bir kac gun bekletilir.
Bardaklara konulup soguk servis yapilir.

bir tanıdığım bu tarifi verdi umarım yardımcı olmuşumdur:)

aysegularda
01-10-2007, 08:29 PM
Dün bu senenin şalgam suyunu yaptım. Kayınvalidem çok güzel yapar. Ondan öğrendim. Geçen seneki enfes olmuştu. Ama ölçüleri hatırlamıyorum. Bir yere de yazmamışım. Eğer bu seneki de onun kadar güzel olursa mutlaka yazacağım. Önemli olan sirke koymadığın halde keskin bir tada ulaşabilmen. Doğanay alabileceğiniz en güzel hazır şalgam. Ama iki bardak içemiyorsunuz. Ev yapımı şalgama doyum olmuyor.
Bir hafta sonra açıp bakacağım. Tarifde;

Mor havuç
Şalgam (beyaz renkli turpa benziyor)
Maya (bulgur kepeği ve ekmekle yapılıyor)
Limon tuzu
Tuz ve
Su

var. Tam ölçüyü lezzetine bakınca vermek istiyorum. Aynı zamanda şifalı bir içecek olduğunu da söylemeden geçemeyeceğim.

ayseaksu
01-10-2007, 10:37 PM
ayşegül, bahsettiğin şalgam suyundan neden 2 bardak içilmiyor? ben çok severim şalgam suyunu ve doğanay alıyordum hep. merak ettim şimdi...

aysegularda
01-11-2007, 09:49 AM
aslında demek istediğim doğanay şalgamları sirkeli oluyor tadını beğenmediğimiz için içemiyoruz biz hemen kesiyor ama ev yapımı şalgam suyunda sirke olmuyor maya sayesinde keskin bir tadı oluyor (sirkenin görevini görüyor yani) bu sebeple bir litre olsa yine içerim yeterki midemde yer olsun
ama ayşe aksu evde yapılanı tadamıyorsanız piyasadaki en iyi şalgam suyu zaten doğanayın evde yapılanı tadınca eminim siz de beğenmiyeceksiniz markette satılanları

aysegularda
01-25-2007, 07:48 PM
Şalgam Suyu

Ölçüler 8lt+5lt lik pet şişelere göre (benim yaptığım bu ama 10lt lik de olur)

2 kg mor havuç
1-2 tane şalgam
yarım kilo maya (buğday kepeği ve ekmek ile yapılan bir maya)
3 yk limon tuzu
1 çay badağı turşuluk tuz (sofralık da olur)
10 veya 13 lt su (şişelere göre olacak yani, su fazla olmasın ama eksik olabilir)


Yapılışı: Verilen ölçülerle 10 lt lik de yapabilirsiniz. Bence çok daha keskin olur. Ben 1 kg havuçtan yaptım. Açgözlülük edip yettirmeye çalıştım . Ama tadında eksiklik var. Yani havuç tadı az geliyor. Denemek isteyenler olursa farklı maya yöntemleri de var. Onları da öğrenir ve bildiririm.İStanbul'da maya bulmak zor tabi.

Öncelikle havuçlar ve şalgam yıkanıp kabukları alındıktan sonra ince ince (şişeden geçecek kadar) şeritler halinde kesilir. Yayvan bir kapta havuçlar tuzla ovulur ve suyunu biraz salması için (1 saat kadar) bekletilir. Bu arada kullanacağınız suyu derin bir kaba boşaltıp (temiz bir leğen olabilir) içine mayayı ekleyerek mayanın dibe çökmesini bekleyin. Havuçları ve şalgamı şişelere pay edin. Limon tuzunu üzerine ekleyin. Kepçe yardımı ile mayayı yüzeye çıkarmadan (ara ara bekleyerek) mayalı suyu şişelere dökün. Ağzını kapatıp biraz şişeleri çalkalayın. Güneş görmeyen serin bir yere koyun. Her gün bir kez çakalayın.
10 gün sonra açıp tadına bakın. Keskin olmuşsa kullanabilirsiniz. Eğer tuz ve ekşisi size eksik gelmişse ilave edip bir gün daha bekletip de kullanabilrsiniz.

Bu arada acılı sevenler için acı turşunuz varsa onun suyundan her bardağa 1-2 yemek kaşığı dökerseniz tadı enfes oluyor.

Hiç yorum yok: