19 Eylül 2008 Cuma

nar şerbeti ve nar çiçeği çayı

,
arkadaşlar nar çiçeği çayını bileniniz kulananız varmı

abam
11-16-2006, 03:05 AM
Annem 2 senedir (belki de daha fazla) içer, ben de ona gittikçe beraber içiyoruz.Fincan başına 1 çay kaşığı çay ve yeteri kadar kaynar suyla demleyip 10 dakika kadar bekleyip servis ediyoruz.Harika tadı var.
Hatta bu akşam da içtik. :)

ozlemarslaner
02-08-2007, 02:25 PM
Peki hikmeti nedir ??

Okyanus-Deniz
02-09-2007, 05:04 PM
Tam anlamıyla bir c vitamini deposudur.
Kanın temizlenmesinde önemli rol üstlenir.
İyi bir antioksidandır.
Rahatlatır, ferahlatır.
,
nar şerbeti ferahlık veren ve de yararlı bir içecek..
NAR ŞERBETİ
MALZEMELER:1 kg. nar
4 bardak su
2 bardak şeker
küçük bir parça kabuk tarçın(yoksa toz da olur)
3 yemek kaşığı kıyılmış badem
YAPILIŞI: narları ayıklayın..meyve sıkma makinesinde suyunu sıkın..
suyu ve şekeri ekleyip 15 dk. kaynatın..
şerbet soğuyunca üzerine tarçın ve ince kıyılmış badem serpip servis edin..afiyet olsun!(eğer kabuk tarçın kullanırsanız kaynatırken ekleyin)

zeynep rana
11-15-2005, 02:30 PM
Merhaba Yelda Hanım;yaptığınız bu nar şerbeti acaba tatlı nardan mı oluyor?eşim yanlışlıkla geçen hafta ekşi nar almış bende onu nasıl değerlendirsem diye düşünüyorum.tarif için teşekkürler.

yelda
11-15-2005, 03:40 PM
sevgili zeynep ekşi nardan da olur..biraz limonata tadına benzer..bence narları değerlendirin..sevgiler..

ozge81
11-26-2005, 09:33 AM
Merhabalar yelda narın suyunu nasıl çıkarıyosun katı meyva sıkacağında mı? evde baya bir nar var değerlendirmek istiyorum nar suyunun çok yararlı olduğunu duymuştum ama nasıl çıkarırım suyunu bilemedim yardımcı olur musun? :)

yelda
11-26-2005, 09:36 AM
merhaba özge..evet katı meyve sıkacağında sıkıyorum.nar antioksidan bir meyve..suyu da pek şifalı..sadece sıkıp içmek bile güzel..sevgiler..

ozge81
11-26-2005, 09:43 AM
peki tek tek taneleyip mi atıyorsun meyva sıkacağına
ben henüz kullanamadım katı meyva sıkacağımı çok iyi bilmiyorum da
bu arada izmire ayrıca sevgiler...

yelda
11-26-2005, 09:45 AM
özgecim narı ayıklayıp arka arkaya atıyorum makinaya..benden de eskişehire sevgiler..

sönmez
11-26-2005, 10:28 AM
arkadaşlar nar ekşisi yapmayı biliyormusunuz bu arada:(

sibelarda
11-26-2005, 11:12 AM
yeldacım evdeki narları bende şu şekilde değerlendiriyorum. nar suyu ve greyfurt suyunu karıştırıyorum süper oluyor valla. Sevgiler...

yelda
11-26-2005, 11:14 AM
süpermiş sibelcim hiç böle denememiştim..sevgiler..

Senaygül
11-26-2005, 11:27 AM
Arkadaslar Nar demısken.. dun tv de ızledıgım bır prof..Akcıger kanserı tedavısınde yardımcı olarak Nar suyu ve Domates suyunun %25 etkılı oldugunu soyledı .. bılgılerınıze..

yelda
11-26-2005, 11:37 AM
şenaygülcüm kesinlikle katılıyorum..nar içinde antioksidan madderl içeriyormuş..yani vücudu hastalıklara karşı koruyor..bağışıklık sistemini güçlendiriyor..

Okyanus-Deniz
11-12-2006, 09:21 PM
tarif çok güzel ama dayanma süresi fazla değil galiba. nar suyunu uzun süre saklayabileceğim bir tarif varmıdır acaba. paylaşırsanız çok sevinicem arkadaşlar...

sedaozcan
11-13-2006, 07:06 AM
Arkadaşlar ben geçen sene yemek günleri sırasında Narlı tarifler için Devletşah ablanın sitesinden bir içecek öğrenmiştim. O narları ortadan ikiye kesip narenciye sıkacağı ile sıkabileceğimizi yazmış. Tek tek ayıklamaktan çok daha pratik. Biz geçen sene öğrendiğimizden beri haftada 2-3 defa yapıp içiyoruz.

Doktorlar kırmızı renkli meyve sebzelerin antioksidan madde çok içerdiğini yani yaşlanmayı ve hastalıklara iyi geldiğini söylüyor. İnsanlarda demirin oksitlenip paslanması gibi oksitlenip yaşlanıyor. Bu nedenle antioksidanlara ihtiyacımız var.

Nar portakal ve mandalina sularının karışımından oluşuyor.

Fotoğrafı için sitenin linkini de vereyim:

http://www.devletsah.com/tarif/?tx_ttnews%5Btt_news%5D=376&tx_ttnews%5BbackPid%5D=1&cHash=bf65e30ea7


Ayrıca nar şerbeti tarifi de var.

http://www.devletsah.com/devletsah/?cHash=bf65e30ea7&tx_ttnews%5Btt_news%5D=150&tx_ttnews%5BbackPid%5D=1

nadir
11-13-2006, 10:57 AM
bende narı katı meyva suyu sıkacağında sıkıyorum. çok güzel oluyor. kolay ayıklama yöntemide buldum, 2 dakikada ayıklayıp 2 dakikada sıkıyorum. narı ayıklamak kolay olduğu için artık üşenmiyorum. çok güzel oluyor. evden narı eksik etmemeye çalışıyorum.

Okyanus-Deniz
11-15-2006, 09:14 PM
Arkadaşlar ben geçen sene yemek günleri sırasında Narlı tarifler için Devletşah ablanın sitesinden bir içecek öğrenmiştim. O narları ortadan ikiye kesip narenciye sıkacağı ile sıkabileceğimizi yazmış. Tek tek ayıklamaktan çok daha pratik. Biz geçen sene öğrendiğimizden beri haftada 2-3 defa yapıp içiyoruz.

Doktorlar kırmızı renkli meyve sebzelerin antioksidan madde çok içerdiğini yani yaşlanmayı ve hastalıklara iyi geldiğini söylüyor. İnsanlarda demirin oksitlenip paslanması gibi oksitlenip yaşlanıyor. Bu nedenle antioksidanlara ihtiyacımız var.

Nar portakal ve mandalina sularının karışımından oluşuyor.

Fotoğrafı için sitenin linkini de vereyim:

http://www.devletsah.com/tarif/?tx_ttnews%5Btt_news%5D=376&tx_ttnews%5BbackPid%5D=1&cHash=bf65e30ea7


Ayrıca nar şerbeti tarifi de var.

http://www.devletsah.com/devletsah/?cHash=bf65e30ea7&tx_ttnews%5Btt_news%5D=150&tx_ttnews%5BbackPid%5D=1

sedaozcan bu tarifteki nar şerbeti ne kadar dayanır acaba, bilginiz var mı?

_Selma_
12-07-2006, 10:53 PM
Nari 2ye bölüp portakal sıkacağında portakal sıkar gibi de suyunu çıkarabilirsiniz.. tek tek ayıklamaktan cok daha kolay :P

naside
12-08-2006, 08:11 AM
merhaba
ben nar sıkmayı meyva sıkacagında denedim ama çok sıkıştırdım herhalde ki o arasındaki ince zarların acısı karıştı suya.sonra başka bir yöntem buldum.kullanmadığım bir ince çorabı kenarlarını kesip iyice yıkadım.şimdi narı ikiye bölüp çorabın içine atıyorum ve elimle sıkarak suyunu çıkarıyorum.sonrada mandalina portakal la karıştırıyorum çok güzel oluyor.

_Selma_
12-08-2006, 08:16 AM
:) aaa evet.. guzel bir yontem, acisini almak icin..

nar suyu cok guzel bisi.. ben de boyle deniyeyim.. :P

naside
12-08-2006, 08:17 AM
birde biz küçükken rahmetli annem bize nar içirmek için narı iyice yıkar.sonra hani limonu sıkmadan biraz yuvarlarız ya elimizin altında o şekilde bastırarak ama patlatmadan suyun narın içine dolmasını sağlardı.daha sonrada nara bir pipet saplar bize verirdi bizde pipetle içerdik.şimdi oğlum nar suyu istediğinde bende aynı işlemi yapıp pipeti saplayıp suyunu çay bardağına akıtıyorum hem hiç bir malzemede kirlenmemiş oluyor.

Yetur
12-08-2006, 08:18 AM
NARI ORTADAN İKİYE KESİN. ÇUKUR BİR KABIN İÇİNE NARIN KESİLEN YÜZÜNÜ TUTUN VE BİR YEMEK KAŞIĞININ TERSİ İLE KABUKLU KISMIN ÜZERİNE BİRKAÇKEZ VURUN .TANELERİ PITIR PITIR DÖKÜLÜYOR. SONRA KATI MEYVA SIKACAĞINA ALIP SIKIN YADA TANELERİ SALATALARINIZDA KULLANIN... BU ŞEKİLDE NAR AYIKLAMAK ÇOK ÇOK KOLAY....

naside
12-08-2006, 08:21 AM
yetur çok kolay görünüyor.ben narı süslemelerde kullanmayı çok severim ama ayıklamaktan nefret ederim.deneyelim bakalım yapabilecekmiyiz.

_Selma_
12-08-2006, 08:47 AM
narla suslediginiz tatlilarin (sutlu tatlilar) uzerine jole de cok guzel duruyor.
ben biskuvi uzerine kakaolu puding + biskuvi uzerine vanilyali puding + nar ve jole yapmistim, kat kat .. 1 gece buzdolabinda beklettim.. cok guzel bir tatli oldu. tavsiye ederim.. :)

Okyanus-Deniz
12-08-2006, 11:29 AM
NARI ORTADAN İKİYE KESİN. ÇUKUR BİR KABIN İÇİNE NARIN KESİLEN YÜZÜNÜ TUTUN VE BİR YEMEK KAŞIĞININ TERSİ İLE KABUKLU KISMIN ÜZERİNE BİRKAÇKEZ VURUN .TANELERİ PITIR PITIR DÖKÜLÜYOR. SONRA KATI MEYVA SIKACAĞINA ALIP SIKIN YADA TANELERİ SALATALARINIZDA KULLANIN... BU ŞEKİLDE NAR AYIKLAMAK ÇOK ÇOK KOLAY....

yetur denedim ben ama olmadı. niye sence. çok zor bu narı ayıklamak :-(((

Yetur
12-08-2006, 11:54 AM
okyanus&deniz olması lazım kaşığın tersi ile hafif sertçe kabuk kısmına vurucaksın.narın kesik kısmı tabağın içine bakıcak...biraz kuvvetlice vur bak nasıl kabuk kısmı gevşeyip nar taneleri dökülecek görüceksin...tekrar dene canım...

Okyanus-Deniz
12-08-2006, 06:54 PM
sevgili yetur bu akşam deneyeceğim. teşekkür ediyorum ilgine...
,





Ağustos ayında yaptığımız Antalya gezimizde bizi evinde ağırlayan ablamın biz yolyorgunları için ilk ikramı bu güzel şerbet oldu.
Hem yorgunluk hem sıcak üstüste gelince bu şerbet bize ilaç gibi geldi doğrusu.
Önce vişne suyu zannettim ama ablam ''narçiçeği ''dedi.

İstanbul'a dönmeden önce ablamın baharatçısından biraz aldım evde yapmak üzere.
Mısır çarşısına gittiğimde orada da satıldığını gördüm.Kilogramı 20 ytl.
Daha önceki yıllarda Kuzuluk gezimizde de ''Mekkegülü'' adıyla satıldığını ve şeker hastalığına iyi geldiği yazdığı için kayınvalideme hediye aldığımızı anımsadım .
Aldığımız satıcı çay gibi demlendiğinden bahsetmiş ama soğuk içilebileceğinden basetmemişti.
İnternette yaptığım kısa bir araştırma ile bir kaç adı olduğunu ama en bilinenin ''Hibiskus'' olduğunu ve Malezya'da Sudan'da çok tüketildiği ,İngilizce adının ''Sorrel'' olduğu ve bazı bitki çaylarına da renk vermesi açısından karıştırıldığı gibi bilgilere ulaştım.
Ramazanda şerbet içmek isteyenler için çok güzel bir seçenek.

2 çay bardağı narçiçeği kurusu
1 litre su
şeker
çubuk tarçın
Narçiçeği tarçın ve suyu bir taşım kaynatıp soğutuyoruz .Damak tadımıza göre istediğimiz kadar şeker ve su ekleyerek buz ile servis yapıyoruz.

ZU
09-03-2008, 01:48 PM
Bu bitkinin çayını seviyorum, tadı kuşburnu çayı gibi...Bir özelliği daha var ki kendisi aspirin gibidir...Bazen ağrı kesici niyetine içiyoruz...Şifa Allah(c.c.)tan...

Selamlar...

Hiç yorum yok: