19 Eylül 2008 Cuma

melengiç kahvesi

Arkadaşlar merhaba,geçenlerde bir kafeteryada melengiç kahvesi içtim ve tadını çok beğendim.Sizlerden ricam bu kahve nerede bulunur nasıl pişirilir.Bilgilerinizi benimle paylaşırmısınız.

akdeniz
12-18-2005, 11:11 PM
Melengiç kahvesi ni geçtiğimiz yaz yaptığımız Adana-Mersin-Kilis gezisinde aile üyelerine hediye olarak aldım Kilis'ten.İstanbul'da satılıyormu bilemiyorum.Yani sen neredesin bilemiyorm elbette. bende tadını beğendim. Yapılışını bilemiyorum ama kavanozun üzerinde tarif verildiğini anımsıyorum sevgili battan .

dizzy
12-19-2005, 02:45 PM
Merhaba,
Melengiç, aşılanmamış antep fıstığı ağacının meyvesi. Tıpkı çekilmemiş karabibere benzer ama dış rengi koyu yeşildir. Belki aktarlar satıyordur ama adı farklıdır.
Akdenizin dediği gibi Mersin Adana taraflarına yolun düşerse oralardan alabilirsin.
Melengiçi biz çerez olarak yiyoruz. Hediyelik yani hazır paketlerde duymadım. Ancak çiğ alıp sen hazırlayacaksın.

İyi günler ve geceler!!

ZKoral
12-19-2005, 02:56 PM
sevgili battan bize melengiç kahvesi Diyarbakır dan geliyor genellikle.. Burada da bildiğim kadarıyla Fatih te kadınlar pazarı denilen yerde bulunuyor.. Normal kahve gibi yapıyorsun yalnız ben sade su ile yapılanı içemediğim için süt ile yapılmış olanını tercih ediyorum..

dizzy
12-19-2005, 03:04 PM
Yapılışıda;
Melengiçler kahve çekirdekleri gibi kavrulur ve toz hale getirilir. Zaten yağlı olduğu için ezilmiş fıstık gibi olur. Az bi şekerle türk kahvesi gibi pişirilir.

İyi günler ve geceler!!

akdeniz
12-19-2005, 03:05 PM
Sütle hazırlanması daha içilebilir yapıyor sanırım.
Sevgili Zkoral,Fatih kadınlar pazarına gideriz lazım olduğunda ama melengiç kahvesinin orada satıldığını görmemiştim hiç,bilgi için tşkr.
Sanırım işime yarayacak :)

gönül30
12-19-2005, 03:27 PM
arkadaşlar melengiç kahvesi fatihte kadınlar pazarında bulunuyor ayrıca tophanedeki nargile salonlarındada bulabilirsiniz çok değişik görünüşü çamur gibi ama sütle yapıyorsunuz mükemmel oluyor ve her derde deva diyede bir söylenti vardır diyarbakırlılar arasında.aynı normal kahve pişirir gibi ama sürekli karıştırarak yapıyoruz çünkü çamur gibi olduğundan sürekli karıştırıyorsunuz ve o şekilde pişiriyorsunuz ama kesinlikle süt ile yapın....

akdeniz
12-19-2005, 03:40 PM
Kadınlar Pazarı'ndan bahsetmişken,orada satılan Van ve Siirt yöresine ait otlu peynirlerden bahsetmemek olmazdı sanırım.Gerçek otlu peynir almak istiyorsanız mutlaka ordan almalısınız.Markette satılanlar ne kadar markalı olursa olsun asla oradakiler gibi gerçek ve lezzetli olamıyor.

kedicik
12-21-2005, 09:47 AM
ben de çok merak ettim bu kahveyi, deneme istiyorum.Fatih kadınlar pazarı nerede acaba?çarşamba pazarının kurulduğu yere yakın mı acaba?Bir de sabit pazar mı yani her gün açık oluyor mu?

akdeniz
12-21-2005, 09:58 AM
Sevgili Kedicik,''Kadınlar Pazarı'' Fatih itfaiyesinin yanındaki surlar içinde sabit pazar,bildiğimiz pazar gibi düşünme.Küçük dükkanlarda Siirt,Van yörelerine ait ne varsa satılıyor .Her gün açık.İtfaiye yi sorarsan kolay bulursun.Gitmişken otlu peynirlerden de tat mutlaka :)

kedicik
12-21-2005, 12:59 PM
çok teşekkürler akdeniz :) bahsettiğin yeri biliyorum aslında sadece ismini bilmiyordum, ilk fırsatta gideceğim. Yalnız bir konuda emin olamadım, kahve gibi çekirdekli bir şey mi alacağım yoksa dövülmüş çamur gibi bir şey mi?

dizzy
12-21-2005, 01:36 PM
Merhaba,
Kedicik bence en güzeli tohum halinde alıp(yukarda neye benzediğini yazdım) kendin kavurup çekmen. Bu tohum (harap antep fıstığı) yağlı olduğu için çabuk tazeliğini kaybedebilir.
Hem çerez olarak çiğde yiyebilirsin tadı çok hoş.

İyi günler ve geceler!!

battan
12-21-2005, 06:28 PM
Sevgili arkadaşlarım,cevaplarınız için hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum.İstanbulda oturuyorum,sık sıkta kadınlar pazarına giderim ama melengiç kahvesini burada bulabileceğim aklıma bile gelmedi.Şimdi ilk fırsatta gidip alacağım.İnsanın merak ettiği konuları sorup danışabileceği fikir alışverişinde bulunabileceği arkadaşlarının olduğunu bilmesi çok güzel iyiki varsınız.

akdeniz
12-21-2005, 09:54 PM
Sevgili Battan,ben hazır halde kavanozda sanırım ''Şekercioğlu'' gibi bir markaydı almıştım Kilis gezimizde.burdakinin nasıl bişey olduğunu görmedim doğrusu,yakın zamanda gidersem bende alıcam veya bakıcam inş.

akdeniz
12-21-2005, 09:58 PM
Bir de şu varki,kavanozda olan hazır kahve boza kıvamında birşey.Evde kavrulup çekilince aynı olurmu bilmiyorum..Şimdi boza nedir diye sormazsınız umarım :)

balsu
12-21-2005, 10:32 PM
AKdenizcim yani bozayı sormayalımda,,bende içiyorum melengiç eşim çok sever ,ama bana ağır geliyor .genede tadı kaymaklı kahve gibi.çok derin bilgin var .

sevval
01-01-2006, 06:39 PM
selam battan, biz antepliyiz ve cok sevdigimiz bir icicek genellikle kisin uzun gecelerinde yapilir evet arkadaslarinda dedigi gibi antep fistiginin asilanmamis halidir. Melengicin kurusu kavrulup iyi bir sekilde dövulur ve sonra kavaozlarda saklanir annem gerce antepde genellikle herkes evinde yapar annemlerde yapar. Yapilisina gelince yapilacak miktar normal kahve oranina göre daha fazla konur melengic mesela hemen hemen biz bir yemek kasigi bir cay bardagi icin koyuyoruz sonra soguk suda eritilip kaynamaya alinir sekeri istege göre eklenir kaynamadan önce tabiki ayrica birde servis yaparken dibini dökmemeye calis bardaklar cunku dibinde genellikle posasi oluyor buda hos olmuyor fincanda Bilmiyorum anlasilir yazdim umarim anlatabilmisimdir gercekten cok guzel.
sevgilerle

battan
01-04-2006, 07:42 PM
sevgili sevval çok güzel anlatmışsın bu arada bir kavanoz melenğiç kahvesi siirtten geldi.Artık senin tarifinle pişirip keyifle içebilirim.Teşekkür ederim.Sevgiler

cessie
01-06-2006, 07:27 PM
merhaba burda gördükten sonra sözü edilen melengeç kahvesini aradım karşıyakada yöresel gıdalar satan bir dükkanda buldum küçük ve büyük kavanoz olarak 2 boyu var fiyatı 4 ve 8 ytl önce iyice araştırıp öyle satın almayı tercih ettim ama burdaki yorumlardan sonra ilk fırsatta deneyeceğim düşüncelerimi paylaşırım herkese sevgilerr

zakkan
01-15-2006, 10:30 PM
Eğer Anadolu yakasında oturuyorsanız Acıbadem'deki Çanak adlı

lokantada kavanozlarda bu kahveden satılıyor ....

denizcan34
01-27-2006, 11:18 PM
Ben acıbadem "çanak" restaurnt ta içmiştim ilkkez .

Aynı restaurantta satılıyor .harika bir kahve çeşidi.

1 kavanozu 10 milyon tl .



Menengiç Ağacı Türkiye'nin Güneydoğu Anadolu, İç Anadolu ve Akdeniz Bölgesinin dağlık kırsal kesimlerinde ekimi yapılmadan Ekolojik olarak yetişir.Ülkemizin doğal bitki örtüsünün bir parçasıdır.

Latincede pistacia terebinthus diye anılan Menengiç ,Yörelere göre Çitlenbik,Çıtlık,Çitemik,Çedene,Bıttım, gibi Farklı isimler almıştır,
özellikle Kilis ve antep yoresinde çok icilir.

FAYDALARI ;

Öksürüğü keser,balgam söktürür.,
nefes açıcıdır,nefes darlığına iyi gelir,

antiseptik özelliği vardır, göğsü yumuşatır,
solunum yollarına faydası vardır.

Ayak terlemelerini önler ,yaraları tedavi eder,böbrek kumlarının dökülmesine yardımcı olur, ses tellerine iyi gelir,mide ağrılarını dindirir.


[/img]http://www.sekeroglubaharat.com/urunler/menengic-kahvesi/menengic-kahvesi.jpg

medura
10-12-2006, 03:38 PM
Peki, tadı Türk kahvesine benziyor mu? Normal kahve tiryakileri bundan da zevk alır mı ki?

nagis
10-12-2006, 03:44 PM
Ben bir kaç ay önce Antep e gittiğimde almıştım. "MENENGİÇ KAHVESİ".. değişik bir tadı var.. hoş.. ara sıra içilebilir bişey... ama sürekli içilir mi bilmiyorum.

maya
01-19-2007, 06:43 AM
Merhabalar arkadaşlar!
Menengiç kahvesini bizim burada(Şanlıurfa) BİM de satılıyor bir kavanozu (denizcan34gösterdiği resimden)4 ytl den de ucuza.Başka BİM lerde satılıyor mu bilmiyorum!

mavi_nil
01-19-2007, 07:33 AM
arkadaslar ben normal turk kahvesi pek içemem ama menengiç kahvesini severim, cocuklugumda meyvesini topladıgımızı da hayal meyal hatırlıyorum belki o gunleri hatırlattıgı içindir :)
İstanbulda oturanlar için Özellikle Anadolu yakasında, Üsküdardaki Fethipaşa korusunda, Dilruba restorantta yapılıyor bu kahve, yolunuz duserse tadabilirsiniz, baska yerlerde de vardır mutlaka ama ben orda içtim yakında olanlar için fikir olabilir.

Hiç yorum yok: