18 Eylül 2008 Perşembe

doğal öksürük şurubu

arkadaşlar bu konuyu nereye yazacağımı bilemedim bu nedenle buraya yazdım. hepimizin şu son zamanlarda yaşadığı en büyük sıkıntı grip ve geçmek bilmeyen öksürük. ben yaklaşık 1 aydır kızımın öksürüğünü geçirememiştim. yok yerede bir sürü ilaç içmek zorunda kalmıştı. daha sonra annemin biz küçükken yapmış olduğu 2 şey aklıma geldi. biri nişasta peltesi dediğimiz şey. diğeride bal, zeytinyağ ve limon ile yapmış olduğu doğal öksürük kesici şurup. nişasta peltesi biraz sıcak içilmesi gerektiği için 5 yaşındaki kızıma bunu hazırlayamazdım ama diğerini hazırladım ve bugün 3. günü kızımın öksürüğünden eser kalmadı. yapmanız gereken tek şey. bir kaşık bal, bir kaşık zeytinyağı ve bir kaşık limonun suyunu karıştırıp tamamını içirmeniz. çocuk bunu içtikten sonra kusmak isterse sakın engel olmayın kusarak içindeki balgamı çok rahat çıkarmış oluyor. bunu günde 2 defa içirmeniz yeterli gelecektir. nişasta peltesinide biraz daha büyük çocuklarınız için hazırlayıp içirebilirsiniz. bunun için yapmanız gerekende bir su bardağı süte bir tatlı kaşığı nişasta ve 2 tatlı kaşığı şekeri karıştırıp ocakta biraz kıvamlaşana kadar pişiriyorsunuz ve sıcak sıcak içiyorsunuz. ben bunu ayrıca kış aylarında hasta olmadığımız zamanlarda bile yalancı sahlep olarak hazırlayıp üzerine birazda tarçın ekleyip içiyorum.

feyza34
01-04-2007, 10:09 PM
zeytin 2506,öncelikle bu güzel bilgiyi bizimle paylaştığın için tüm portakal ağacı ailesi adına teşekkür ederim,ben bunu sabah saat 8 de yolda yürürken iki komşunun ayaküstü konuşmalarından ister istemez kulak misafiri olarak bal ve zeytinyağı kısmını duymuştum,yürümeye devam ettiğim için devamını duyamadım ama o konuşmaya ortak olmayı çok istemiştim,çünkü öksürüğü şıp diye kestiğini anlatıyordu,şimdi bu yazdıklarınla içime sular serptin,doğal ilacı öğrenmiş olduk,en sevinenlerden biri olarak hemen yazıp teşekkür edeyim dedim.Bu arada bir de sorum var,acaba bu ilaç bulantı mı veriyor da kusmak isterse kussun yazdın,bu konuda beni rahatlatırsan çok sevineceğim.

elifozsoylu
01-04-2007, 11:46 PM
zeytın bende 2 aydır oksuruyorum ve bhasta da degılım sadece kuru oksuruk, salep gıbıymıs bu tarıf cok sevdım hemen uygulayacagım cok tesekkurler,Allah razı olsun.

canımcım
01-05-2007, 07:30 AM
ZEYTIN COK TESEKKURLER CANIM...

Okyanus-Deniz
01-05-2007, 08:13 AM
ben kızıma yapıyorum zaten bal-limon-yağ karışımını. faydasınıda görüyoruz...hastalanmasıda zorlaşıyor...

zeytin2506
01-05-2007, 08:20 AM
feyza34 kusmak isterse kussun dedim çünkü çocuklar bunun tadını sevmiyorlar ve mideleri bulanıyor. yani bu şurubun kusturma özelliği yok sadece çocuklar tadını sevmiyor. bilirsin çocuklarda sevmedikleri şeyleri asla yutamazlar yutsalarda çok kolay kusarak çıkarmayı başarırlar. bende kızıma bunu içirirken birkaç defa kusmak istedi izin vermedi sonra bir keresinde tutamayıp kustu ve inanmayacaksınız sadece balgam çıkardı. mesajlarınız için teşekkürler. ayrıca çocuklarımızın bu kusma konusunda maharetlerine en güzel yöntem burnundan derin derin nefes alıp ağzından vermesini sağlayın. bu kusmasını engelleyecektir. herkese geçmiş olsun.

LEZZET ŞÖLENİ
01-05-2007, 08:24 AM
anneannemin tavsiyesi üzerine yaptığım farklı bir metodu sizlerle paylaşmak istedim.
küçük bir bez parçasının üzerine bal sürülür ve çocuğunuza gece yatmadan önce bu bez parçasını ballı tarafı göğüs kafesine (iki göğsün ortası az üstü)gelecek şekilde yerleştirilir.sabah kalktığında o bez çıkarılır. 2-3 gece aynı işlem uygulandığında göreceksinizki öksürükten eser kalmayacak:)

zeytin2506
01-05-2007, 08:39 AM
tekrar merhaba arkadaşlar. seçillo arkadaşımızın verdiği yöntemlerden bazılarınıda ben yazmak istedim. gerçi bunlar biraz zahmetli işler olduğu için ben doğal öksürük şurubunu tercih ediyorum ama. annem 2 yöntem daha uygulardı bize. bize diyorum garibim kadıncağızın başında 4 kız allah muhafaza birimiz hastalansak hepimiz sırayla hasta olurduk.
1. yöntem: karabiber ve zeytinyağını tavada biraz kavurun ve bir pamuğun üzerine bunu serin daha sonra bu pamuğu göğsünüzün üzerine yerleştirin. bu işlemi yaparken ne çoksıcak nede çok soğuk olmamasına dikkat edin . ılık ile sıcak arasında iken pamuğu yerleştirin. bu işlemi yatmadan önce uygulayın. sabaha kadar göğsünüzde kalsın.
2. yöntem karabiberli yağ yerine sadece 1 fincan rakıyı ısıtıp aynı işlemi uygulayın.
aman dikkat diyorum sıcak iken sakın yapıp kendinizi yakmayın.

sfbalkaya
01-05-2007, 08:40 AM
HERKESE HAYIRLI SABAHLAR ARKADAŞLAR.SABAH İŞE GELİPTE BU KONUYU GÖRÜNCE NASIL SEVİNDİM ANLATAMAM.DÜN GECEDEN BERİ 7 AYLIK KIZIMDA HIRILTILI BİR ÖKSÜRÜK VAR VE BU BENİ ÇOK ÜZDÜ VE ONU BAKICISINA BIRAKIP İŞE GELMEK ZORUNDA KALDIM BANA ÖNEREBİLECEĞİNİZ KIZIMA GÖRE ÖKSÜRÜK VE GRİBAL ENFEKSİYON DOĞAL ÇARELERİ VARMI ACABA LÜTFEN YARDIM..

*özlem*
01-05-2007, 08:47 AM
BU BAŞLIKTADA ÖKSÜRÜK İÇİN ZENCEFİLLİ BALLI SUDAN BAHSEDİLMİŞTİ...
BİZZAT DENEDİM İŞE YARIYOR.....

http://www.tarifdefteri.com/phpBB2/viewtopic.php?t=7347

sfbalkaya
01-05-2007, 08:52 AM
AMA KIZIM BAL İÇİN ÇOK KÜÇÜK DAHA 7 AYLIK BAL VEREMEMKİ BEN :(

ece
01-05-2007, 09:17 AM
sfbalkaya digern yontemleride deneyebilirsin?eminim onlarda ise yarayacaktır...
çok geçmis olsun
sevgiyle......

HAKİKAT
01-05-2007, 09:46 AM
arkadaşlar bendede bir tarif var oğluma uygulamıştım ALLAH,ın izniyle faydAsını hemen gördüm
1 yemek kaşığı dolusu bal bir kaseye koyup üzerine 1büyük soğanı gelişi güzel büyük doğrayalım ağzını kapatıp1 gece bekletelim sabaha sulanacak
sulanan sudan sabah öğle akşam şurup gibi birer tatlı kaşığı verelim
sfbalkaya bu karışımdan çay kaşığıyla verebilirsin

sfbalkaya
01-05-2007, 09:57 AM
EVET BU KARIŞIMLAR HARİKA AMA HEMEN HEMEN HEPSİNDE BAL VAR.BAL DOKUNABİLİR KIZIMA DAHA ÇOK KÜÇÜK ÇÜNKÜ.AMA ÇOK ÖKSÜRÜYOR.BAŞKA ALTERNATİF YOKMU?

HAKİKAT
01-05-2007, 10:35 AM
sfbalkaya 2 havlunun üzerine kalıp banyo sabununu kuru biçimde tek tarafına iyice sür havlunun 1ini sırtına boynuna omuzlarına gelecek şekilde havlunun sabunlu tarafını yerleştir 2inci havluyuda ğöğsüne yerleştir
(önemli olan terlemesi )
bu biçimde yatırıp iyice terlemesi gerekiyor
kalkınca sakın terini soğutma hemen üstünü teğiştir
bunu 1-2 kez yaparsanda fayda olur inşallah

sfbalkaya
01-05-2007, 10:42 AM
ALLAH RAZI OLSUN BUNU DENEDİNİZMİ SİZ.HEMEN BU GECE DENEMEYİ DÜŞÜNÜYORUMDA BEN.İNŞALLAH ŞİFA OLUR BEBEĞİME...

zeytin2506
01-05-2007, 10:55 AM
sfbalkaya merhaba. kızın küçük bal dediğin gibi problem yaratabilir. diğer yazdığım yöntemlerden birini uygulayabilirsin. zeytinyağı ve karabiberi kavurup bir pamuk üzerine yerleştirip göğsüne koy ve bir gece beklet. sıcak olmamasına özen göster. soğukta olmayacak. ben ayarına elimle bakıyorum eğer elimi yakmayacak bir sıcaklıkta ise göğsüne yerleştiriryorum. geçenlerde bir tanıdığımız bakıcısının yabancı olduğunu ve her sabah hırıltılı öksüren bebeklerini kahvaltıdan önce kusturduğunu buda çocuğu çok rahatlattığını söylemişti. ben pek sıcak bakmadım çünkü bakıcı çocuğun boğazına parmağını sokarak kusuturuyormuş. ama çocuk çok rahatlıyormuş. balgamını çıkarıyormuş çünkü. ben denemedim ama belki çok hırıltılı öksürüğü olanlar deneyebilir. ayrıca ben kızım küçükken ateşli olmadığı sürece soğukalgınlıklarında hep ıhlamur verdim. biberonuna koyar içirirdim. onunda çok faydasını gördüm. herkese tekrar geçmiş olsun.

sfbalkaya
01-05-2007, 11:02 AM
zeytin2506,HAKİKAT,ece ve *özlem* ilgilendiğiniz ve cevapladığınız için çok teşekkürler.malum erzurumdayız sert bir kış geçiyor ve çalışan bir annenin çocuğu olarak Bilgenurum her sabah evden çıkmak zorunda kalıyor o nedenle korktuğum başıma geldi.Tavsiyelerinizi deniycem hepinize sevgiler ve sağlıklı günler diliyorum özelliklede bebişlere..

B@Nu GöKşİn
01-05-2007, 11:05 AM
BRONŞİT İ OLANLARADA İYİ GELİRMİ ?

HAKİKAT
01-05-2007, 11:05 AM
oğluma sabun sürmeden denemiştim( çünküsabunlusunu sonra annem söyledi)
ben kendim için denedim sırtım ağrıyordu sabah kalktığımda ağrı baya azalmıştı
tabiki biliyorsundur ama tekrar söyleyeyim yatacağı oda epeyce sıcak olsun gece kalktığında terlemişse hızlı bir biçimde üstünü değiştir
çünkü o teriyle yatarsa daha kötü olur
inşallah şifa olur bebeğinize

Batın Civan
01-05-2007, 11:22 AM
Sfbalkaya çok geçmiş olsun..Ben de oğlumun öksürüğünü bilindik bir yöntemle, ıhlamurla hep kesmeyi denedim..2.Gün Öksürüktükten eser kalmıyordu.. O yüzden ıhlamuru evden eksik etmem..
Bilgenur'a acil şifalar..SEVGİLER..

sfbalkaya
01-05-2007, 11:32 AM
TEŞEKKÜRLER YELİZCİM.EVDE IHLAMUR VARDA MESELE ONU BİLGENURA NASIL İÇİRECEĞİMİZDE.ACABA MAMASINI IHLAMURLA HAZIRLASAM KESİLİRMİ FAYDASI OLURMU DERSİİNİZ?

akdeniz
01-05-2007, 12:30 PM
Çok geçmiş Olsun sfbalkaya,ben oğluma harnup pekmezi veriyordum doktor tavsiyesi ile ve faydasını da gördüm.Çay kaşığı ile olsa da dene,zararı olmaz diye düşünüyorum.Ihlamura katıp biberonla içir,şeker yerine pekmez vermiş olursun.

Batın Civan
01-05-2007, 01:11 PM
Sfbalkaya, ıhlamuru ılık ılık içtiğinde boğazlarını daha rahatlatır sanki canım!Mamayla vermek konusunda da elbet bir faydası vardır herhalde..Hani bazı doktorlar,diş florürünüde mama içinde verdiriyorlar ya!Ya da şurubu sevmeyen çoçuklara yine mama içinde tavsiye edenler de var mesela..Ama en güzeli biberonla Akdeniz'in de dediği gibi pekmezli bir karışımla da içirebilirsin arkadaşım!Oğluşuma verdim bende öyle hep..seviyordu..inşallah Bilgenur da sever..

sfbalkaya
01-05-2007, 01:43 PM
Allah hepinizden razı olsun oya ablacım yelizcim bu akşam eve gidnce bunları uygulayacağım inşallah.az önce bebişimin yanındaydım yine öksürüyordu.Bu geceyi iyi ve sağlıklı geçirmek umuduyla hepinize sevgiler selamlar..

B@Nu GöKşİn
01-05-2007, 01:54 PM
HERKESE HAYIRLI SABAHLAR ARKADAŞLAR.SABAH İŞE GELİPTE BU KONUYU GÖRÜNCE NASIL SEVİNDİM ANLATAMAM.DÜN GECEDEN BERİ 7 AYLIK KIZIMDA HIRILTILI BİR ÖKSÜRÜK VAR VE BU BENİ ÇOK ÜZDÜ VE ONU BAKICISINA BIRAKIP İŞE GELMEK ZORUNDA KALDIM BANA ÖNEREBİLECEĞİNİZ KIZIMA GÖRE ÖKSÜRÜK VE GRİBAL ENFEKSİYON DOĞAL ÇARELERİ VARMI ACABA LÜTFEN YARDIM..


geçmiş olsun canım
göğusunu sıcak tut ılık seyler yedir ama önce bi doktora göster derim
allah sifa versin

sfbalkaya
01-05-2007, 01:59 PM
Amin teşekkür ederim ilginiz beni çok sevindirdi.sanırım gece üstünü çok açtığı için üşüttü ama ne yaptıysam üstünü açmasına engel olamadım.uyku tulumu aldım asla uyumadı sabahladık üç kez giydirdim hanımefendi rahatsız oldu.ne yapacağımı şaşırdım ama tavsiyeler güzel bakalım akşam yapıcaz artık tekrar teşekkürler.

Batın Civan
01-11-2007, 02:15 PM
Bugün Sevgili Derya Baykal'ın programında yine boğaz ağrıları için bir reçete verdi Hürriyet Gazetesinde de yazan Suna Dumankaya..Onu da buraya eklemek istedim.

SAĞLIK ÇAYI:
Havlican
Zencefil
Karanfil
Çubuk Tarçın
Kakule
Muskat
Aktardan alınan bu malzemeleri temiz bir gazlı beze sardıktan sonra çaydanlıkta kaynatılıyor!İsterseniz balla tatlandırabiliniyormuş..

Cagla Senger
01-11-2007, 11:44 PM
Turkcesinin " Cuha cicegi" oldugunu sandigim bir bitki ozu damlasi kullaniyorum ben burada. Soguk alginlgi belirtileri basladigini sandigimiz anda aliyoruz , 24-48 saat icinde kesiyor, hem de bicak gibi. Gecen gun esim is yerinde bir Canadaliya tavsiye etmis, adam ertesi gun ise iylesmis olarak gelmis.

sfbalkaya, bebegin nasil oldu, insallah iyilesmistir. Yalniz bir noktaya deginmek istiyorum."Sogukalginliklarinin" sebebi havanin soguk olmasi degil, bakteri veya virustur.Son iki gundur burada hava -30, -35 derece.

aNnEcİk
01-12-2007, 01:14 AM
ben oğlum 1.5 yaşından itibaren denediğim ve kısa zamanda kesin çözüm aldığım :lol:
ÖKSÜRÜK İLACI TARİFİ :!: ni vereyim yapıpta verdiğim herkes çok iyi geldiğini söylüyor :)
1kahve fincanı kestane balı (acı balda deniyor)
1çay kaşığı zencefil
1çay kaşığı zerdeçal
1çay kaşığı kuru polen
bunların hepsi kapaklı küçük kavanozda iyice karıştırlıp sabahları aç karnına yutulur
yetişkinlere 1yemek kaşığı
küçüklere 1 tatlı kaşığı
ben ve oğlum üzerinde denenmiş olup bu ilaç daha yarısına gelmeden allahın izniyle iyileştik,antibiyotik kullanmak yerine fıtri ilaçlar daha yararlı
sfbalkaya çok geçmiş olsun allah yardımcınız olsun erzurumda don varmış :( 1yaşına gelsin hayırlısıyla bilgenur sabahki mamalarına eklersiniz bıldırcın yumurtasını çiğ olarak
cagla sizde allaha emanet olun sakaryanın ilçesindeyim ben henüz kış nasip olmadı kış kışlığını yapsınki mikroplar kırılsın herkeste bir halsizlik... :( hayırlısı
selamlar :)

feyza34
01-12-2007, 08:19 AM
çağla hanım,merhaba,çuha çiçeğinin ingilizce ismi,EVENİNG PRİMROSE OİL,bu kapsulü adet öncesi gerilimler,rahatsızlıklar yaşayan,menapoz sıkıntıları çeken bayanlar kullanırlarsa müthiş rahatlayacaklardır.Soğuk algınlığına da iyi geliyorsa bundan iyisi can sağlığı...

sfbalkaya
01-12-2007, 08:36 AM
teşekkürler çağla ve annecik kızım geçen mesajlardan sonra iyice fenalaştı salı günü hastaneye yatırdılar oksijenle ciğerlerini açmaya çalıştılar gribal enfeksiyon ciğerlere kadar inmiş günlerdir mama yemiyor iyice zayıfladı ağzı tamamen yara içinde damakları filan.biraz daha iyiydi bu sabah ama şifayı fena kapmış belliki Allaha emanet ettim işe geldim dua edin ne olur.hepinize teşekkürler.

*sema*
01-12-2007, 08:55 AM
burası harika bir yer, benim oğlumun yazdan başlayan ve geçmeyen öksürüğü var, dr.sinüzit olduğunu, geniz akıntısından dolayı öksürdüğünü söyledi. artık ilaç kullanmak istemiyorum bal, yağ, limon karışımını deneyeceğim teşekkürler.

bende şunları yapıyorum;
1- sütü ılıtıp bal, karabiber ekliyorum, anne bu süt acı diyor ama sütü sevdiği için içiyor.
2- siyah turbun içini oyup bal koyuyorum, sulanınca kaşıkla veriyorum ya da onun da sütüne ekliyorum.
3- siyah dut pekmezi günde 2 kaşık. bağışıklık sistemini geliştiriyormuş.

herkese geçmiş olsun.

*sema*
01-12-2007, 08:57 AM
sfbalkaya, acil şifalar diliyorum.

ağızdaki yaralar içinde siyah dutun kendisi ya da pekmezi iyi gelirmiş, geçmiş olsun

Okyanus-Deniz
01-12-2007, 09:50 AM
geçmiş olsun sfbalkaya, ama keşke daha önceden bir doktora gösterseydiniz doğal ilaçlara yönelmeden...inşallah çabuk atlatırsınız...

canımcım
01-12-2007, 12:29 PM
sevgılı denıznehır...doktorlar bıle hemen ılaclara yonelmeyı onermıyor evvela bıtkısel ılacları ıcsın ve oyle bır hastalık gecırılmeye calısılsın ıstıyorlar olmadı gecırmedı ondan sonra bıze gelın dıyorlar..benım tecrubeyle sabıttır:) cunku bıtkısel ılacların vucutta kalıntısı olmuyor ama en hafıf ılacın bıle vucutta kalıntısı kalıyor mesela calpol....anneler bılır hafıfbır ılactır ama hem sureklı kullanıldıgında yan etkılerı var hemde vucutta kalıntıları kalıyor..vucut ıcındekı bazı seylerı atamıyor ılacın ve bıtkısel ılaclar gıbı bagısıklık sıstemını guclendırmıyor sadece hastalıgı gecırıyor..evvela bıtkısel ılaclar denenmelı bakıldıkı olmuyor hemen dr. basvurmalı bence:)
tabıı bunu tecrubelı ve deneyımlı dr.lar dıyor..bazı dr.lar hemen ılac verır basından savar ama bazıları cok cıddı bır hastalık degılse helekı;oksurukse once bıtkısel ılac ondan sonra tıbbı tedavı der...mesela benım dr.um oksuruk ıcın ogluma zencefıl-lımon onerdı ben oksuruk duydugumda hemen verıyorum..ama ılerlerse dr.gıdıyorum..bukadar...
sevgılerle...:))

Okyanus-Deniz
01-12-2007, 01:34 PM
hırıltılı öksürük, ateş vb. varsada doğal ilaçlar kullanmaya devam etmek ne fayda vericek canım? illada ilaç alınmalı demedimki, dr a görünmekte fayda var dedim sadece. iş büyümeden değil mi;-) ciğerleri dinletmekte fayda var. arkadaşımın iki kızı şimdi zatüre tedavisinde, niye öksürük geçer diye önemsenmemiş...

canımcım
01-12-2007, 01:44 PM
hırıltılı öksürük, ateş vb. varsada doğal ilaçlar kullanmaya devam etmek ne fayda vericek canım? illada ilaç alınmalı demedimki, dr a görünmekte fayda var dedim sadece. iş büyümeden değil mi;-) ciğerleri dinletmekte fayda var. arkadaşımın iki kızı şimdi zatüre tedavisinde, niye öksürük geçer diye önemsenmemiş...
tabıkıde haklısın denız&nehırcım bız burda paylasımlar ıcın varız bende fıkrımı paylasmak ıstedım..zaten dıkkatlı okuduysan hastalıgın baslangıcını kastettım..gogusten gelen hırıltı. acı oksuruk gıbı durumlarda her anne neyapılması gerektıgını anlar, ama onemsemeyen anneler kadar hemen herseyde evlatlarını ılacdeposına cevıren annlerde yok denmıyecek kadar fazla:(( ben buna karsıyım benım oglum dogdu dogalı 3 kere hastaneye yattı..ılkı usutmeydı ve cok kucuktu 1yasında bıle degıldı dırek dr.a basvurduk dr.evvela zencefıl ve nanae benzerı seylerle hastalıgı hafıfletseydınya dedı bana :((...2.dede evvela zencefıllımon dendım..olmadı nane vsvs..hastalıgın 4.gunu baktımkı hıc duzelme yok oksuruk cogalıyor hemen dr.a.....zaten bılınclı her anne boyle yapar..ama hafıf soguk algınlıklarında hemen daya cocuga calpolu olurmu hıc?zaten nesıl olarak yedıklerı ve ıctıklerınden dolayı zayıf bunyelı oluyorlar malesef...:(( :shock:
ben bu sekılde davranmayı kastetmıstım yazdıklarımda :wink: umarım bıraz olsun bıldıklerım hakkında paylasımda bulunabılmısımdır....sevgılerle :P 8)

ece
01-12-2007, 02:36 PM
sfbalkaya cok geçmiş olsun umarım cabucak iyileşir...

sfbalkaya
01-12-2007, 03:58 PM
Teşekkür ederim ececim Allah hepimizin çocuklarını korusun inşallah...

Cagla Senger
01-12-2007, 08:49 PM
feyzacim merhaba, ya ben baska ilacin Turkcesini yazmisim, dalginliga bak, kusura bakmayin. Dogrusunun Ingilizce ismi bu: "Echinacea&Goldenseal" damlasi. Turkcesini bilmiyorum. Feyza biliyor musun?

hosseda
01-15-2007, 11:38 PM
Zeytin2506,
Benim 2 yasindaki oglum da bayram oncesinden beri oksuruyor. Ilacini deneyecegim insallah bize de faydali olur. Ve insallah ogluma bunu icirmeyi basarabilirim.
Sevgilerimle...

http://gulidem.blogcu.com

*sema*
01-16-2007, 10:25 AM
arkadaşlar, limon-z.yağı-bal karışımını cumadan beri oğluma veriyorum. pztesi öksürüğü baya hafiflemişti, dün kreşe gidince yine çoğaldı. ben vermeye devam edeceğim. bence faydalı oldu sizde deneyim.

arkadaşım çok teşekkür ederim bu tarifi verdiğin için.

hsseda bal tadı baskın olunca içiyorlar, bir de öksürüğüne iyi gelecek diyorum itiraz etmiyor kuzucuk.

ulusal
01-16-2007, 10:48 AM
benimde öksürüğüm bir başladımı kolay geçmez bende zencefille balı karıştırp yutuyordum ama yazılanları okuyunca geçen gün ıhlamurun içine bu karışımı koyup içtim sanki daha etkili oldu

ebusi
01-16-2007, 12:47 PM
Hepinize geçmiş olsun arkadaşlar. Benimde bildiğim bir yöntem var. Bir soğanı küçük küçük doğruyorsunuz. Üstüne bir çorba kaşığı şekeri dökün ve bir süre bekletin. Dibinde suyu birikecek. O sudan bir tatlı kaşığı için. Çok etkili bir yöntem ama soğanın kokusu maalesef oluyor

maviyeşil
01-25-2007, 11:07 PM
arkadaşlar ; soğanı robottan geçirip üzerine bir yemek kaşığı bal koyuyorsun 1 gece sulanması için bekleyip bu sudan içiriyorsun.Doğal antibiyotik. Ayrıca ben oğlumda öksürük olduğunda kuru beyaz sabunu minişin havlusuna sürüp ütü ile ısıtıp ılıkken sırtına koyarım ve etkili olduğunu inanıyorum. Geçmiş olsun.

Cagla Senger
01-26-2007, 02:31 AM
maviyesil, ne kadar sogan?

maviyeşil
01-26-2007, 07:39 AM
Cagla 1 orta boy soğan yeterli.

ygmc
01-26-2007, 10:40 AM
çocuklar hasta olunca ilaçlar harici doğal ilaçları her anne denemiştir eşim karşı gelsede bende hep yaparım geçen günde genizleri tıkalıysa çocuğun çok azcık burun deliklerine sanayağı koyun diye duydum yapan arkadaş nasıl burnunu akıttı ben şaşıp kaldım dedi acaba bu konuda fikirler olan varmı ?

sfbalkaya
01-26-2007, 11:16 AM
evet ygmc benim kızımda şu an grip 9 aylık ve gece uyurken burnu çok tıkanıyordu..Chıcconun nemlendirme cihazınıda aldım faydasınıda gördüm ama gece bebeğimi uyutmadan önce iki burun deliğinede mercimek kadar tereyağı koyuyorum hemen söküp atıyor pisliğini.ve rahat rahat uyuyor Bilgenur.

hanim_asci
01-26-2007, 02:23 PM
Kara turpun ici oyulur. İcine bal koyulur. 1 gece bekletilir. Sabah sulanınca bu su şurup gibi içilir. Bu da öksürüge iyi geliyormus arkadaslar...

maviyeşil
01-26-2007, 04:24 PM
sfbalkaya gibi bende tereyağı kullanmıştım oğlum bebekken çok faydası var .

Okyanus-Deniz
02-04-2007, 08:44 PM
Kara turpun ici oyulur. İcine bal koyulur. 1 gece bekletilir. Sabah sulanınca bu su şurup gibi içilir. Bu da öksürüge iyi geliyormus arkadaslar...

ben bunu geçen gün komşumdan duydum, ve hemen uyguladım kızıma çünkü tuhaf bir kuru öksürüğü vardı. ben normal turp kullandım ve sebebini bilemiyorum soğukta beklettim. epey faydasını gördük...

azeri kizi
02-07-2007, 12:31 PM
Zeytin2506 sana cok cok tesekkür ediyorum bana o kadar güzel bisey ögrettinki.Kizim grip oldu iki gün önce ve öksürüyordu sürekli.Sonra bu basligi okudum ve senin zeytinyagi,limon ve bal karisimini bir deneyeyim dedim.Dün sadece sabah ögle aksam olmak üzere üc kere verdim ve sonuc:kizim bugün bir kere bile öksürmedi.Ben sastim bu ise.Ilaclar bile böyle kisa zamanda kesemiyor öksürügü.Valla senin sayende cok yararli bisey biliyorum artik.Allah senden razi olsun canim.

1 yorum:

dr... dedi ki...

bende doktora gitmekten yanayım bronşların iltihaplanmasına bronşit denir ..hafif soğuk algınlığında bazı yöntemler uygulanabilir kabul ediyorum,ciğerlerin dinlenmesi .gerekirse röntgen çekilmesi şart..unutmayalım akciğer kanseri griple ortaya çıkabilir....