19 Eylül 2008 Cuma

lohusa şerbeti

SEVGILI ARKADASLAR
LOHUSA SERBETININ NASIL YAPILDIGINI BILEN VARSA LUTFEN TARIF EDEBILIRMI?
SIMDIDEN TESEKKURLERIMI SUNUYORUM.
GC.

NOT:BEBEK 2 AY SONRA GELIYOR AMA NAPIYIM COOOK ACELECIYIM ONCE KENDIM TATMAK SONRA IKRAM ETMEK ISTIYORUM.
:lol:

ece
08-24-2005, 09:27 AM
merhaba gc.lohusa serbeti bayılırım.benim bildigim serbettin içinde 7çesit baharat var.(sadece tarcını hatırlıyorm.oda toz halinde degildi.)bu karısımı su ve bol sekerle iyice kaynatıyorsun.nerdeyse yarı yarıya suyunu çekiyor.sonra bardaklara koyup üzerine dövülmüş ceviz...afiyetle.
canım benim bildigim bu.baharatları çerçilerden bulabilirsin.adanada lohusa serbeti için denildiginde veriyorlardı ama ist yi bilmiyorum.
umarım vardır.ve sende afiyetle içersin.
sevgiyle...

Senaygül
08-24-2005, 09:42 AM
Oncelıkle hayırlı bır dogum nasıp edıyorum canım.. lohusa serbetı ıcın kırmızı sekerler satılıyor aktarlarda kaynatıp ıcıne tarcın ekleyıp o sekılde sunuluyor bıldıgım kadarı ıle.. ben dogumdan sonra yapmadıgım ıcın ayrıntıları bılemıyorum..

sedaozcan
08-24-2005, 11:01 AM
Merhaba GC,

İnşallah kazasız belasız o güzel günleri görürsünüz. Bir arkadaşım doğum yaptığında ben de tarif aramıştım.

www.devletsah.com adresinde buldum. Şimdi de ara sıra yapıyorum. Çubuk tarçın ve karanfil gerek.

gc
08-24-2005, 12:06 PM
CANLARIM
SAOLUN SAOLUN SAOLUN EMİ.
TARCIN VE KARANFIL OLDUGUNU BILIYORDUMDA FARKLI BISILERDE KATILIYORMU DIYE MERAK ETMISTIM.
ILGILENEN HERKEZE VE GUZEL DILEKLERINIZE TEKRAR TESEKKUR EDERIM. INSALLAH BEBEGIME SAG SALIM KAVUSURUM. SU ARA SEKERIM CIKMIS VAZIYETTE DIYET YAPIYORUM. FORUMLARA GUZEL SEYLER YAZMAYIN EMI?
:lol:

Şeyda
08-25-2005, 12:27 PM
Merhabalar bebişini sağlıkla kucağına almanı dilerim. Benim bildiğim kadıköyde şekerci hacıbekir var oradan kg ile alabiliyorsun. Kırmızı renkli bir nevi şeker bunu su ile karıştırıp yapıyorsun. Sanırım onlar nasıl yapıldığını bilirler sana yardımcı olurlar.

Tasneem
08-25-2005, 12:44 PM
Bebegini saglikla kucagina almani dilerim, devletsah'in sitesindeki tarif gercekten guzele benziyor, benim de oldukca ilgimi cekmisti, ben de ordaki tarife gore yaptirmayi dusunuyorum.

ece
08-25-2005, 01:27 PM
tasneem sanada hayırl dogum dilerim

gc
08-25-2005, 02:27 PM
HERKEZE TESEKKUR EDIYORUM
BU ARADA ANNE ADAYLARININ HEPSINI VE TABII KI DIGER ANNELERIDE KUCAKLIYORUM DEVLETSAH.COMDAKI TARIFI ALDIM.
GEEEEELLLLLLLLL 29 EKIIIIM GELLLLLLLLLL.
:P

imported_FİLİZ
08-25-2005, 02:45 PM
sevgili gc ilk bebek galiba allah seni bir avazda kurtarsın, hayırlı doğumların olsun.

gc
09-02-2005, 12:25 PM
insallah Allah nasip ederse öyle olacak gecen ekimde 1.5 yasındaki oglumu kaybettim bu bana bir armagan diyebilirim.güzel mesajlar icin cok tesekkür ederim.
gc.

ÜMRAN
09-02-2005, 12:38 PM
Sevgili gc çok üzüldüm.Allah'ım hiç bir anneye evlat acısı yaşatmasın.Umarım yeni bebeğinle acılarını biraz olsun unutursun.
sağlıklı ve hayırlı bir doğum dilerim.

Sevgilerimle,

Senaygül
09-02-2005, 01:52 PM
Sevgılı GC ... allah yerını cennet eylesın kı emınım ordadır suan.. bebegınlede umarım mutlu uzuuun bır omur surersın

edos
09-04-2005, 06:51 AM
sevgili gc eminim dogumuna az kaldi.Allah yardimcin olsun diyeyim cinsiyetini yazarsin artik.arkadaslar bana gulmeyin yazin turkiyedeyken benimde canim cekti anneme nolur alalim diyince bayagi gulmustu dogum yapali epey olmadimi kizim diye ama nazlanmama dayanamadi her anne gibi. tabi ne yapayim dogumdan sonra icemeyince bende hevesimi turkiyeye saklamistim.(uc sene hic turkiyeye gitmemistimde).

gc
09-05-2005, 07:03 PM
bugün 31.hafta bitti kasım bası normal dogum günü ama 29 ekimde sezeryan ile dogum yapacagım. heyecanım gün gectikce artmaya basladı tabii ki esiminde. Allah izin verirse bir oglumuz olacak. Hayırlı ve uzun ömürlü olması için dua ediyorum. Hem benim hemde tüm evlatlar için.
Destekleriniz için tesekkür ederim. (benim oglanda tesekkür ediyor galiba tekmeliyor suan)görüsmek üzere. :wink:
g.c

zmelike
10-19-2005, 02:11 PM
ŞERBETİ BARDAKLARA KOYUP ÜZERİNE FİLE BADEMİ BİRAZ KAVURUP ÜZERİNE SERPERSENİZ GÜZEL BİR SUNUM OLUYOR ARKADAŞLAR

hülyalı
12-22-2005, 10:29 AM
Soğuk kış günleri için ideal, karlı bir kış gününde pencereden yağan karları seyrederek yudumlayın. İçinizi ısıtacak ve mis gibi baharat kokularıyla sizi mestedecek bir içecek tarifi. Malzemeler aşağıda hepsinden birer çimdik tencereye koyun ve 15-20 dakika kaynatın. İçerken üzerine kıyılmış ceviz de koyarsanız aşure gibi tat alıyorsunuz.

Muskat
Tarçın (çubuk tarçın olacak)
Yenibahar
Karabiber
Karanfil
Zencefil
Zerdeçal
Havlıcan
Lohusa şekeri
ve ağız tadınıza göre şeker

(Eğer tencerenizde kaldıysa istediğiniz zaman su ilave edip bir kaç gün içebilirsiniz.)

akdeniz
12-22-2005, 11:27 AM
Sevgili hülya ay,bu yaz Adana gezimizde bu bahsettiğin kaynar denilen içeceğin baharatlarını gördüm.Adana'da karıştırılmış olarak market ve aktarlarda satılıyor.Zaten orada yaşayan ablam hep bahsediyordu ne kadar güzel olduğundan ama sonra alırım diye diye alamadan İstanbul'a dönmüşüm:)
İyi ki hatırlattın hemen ablamdan istemeliyim bundan.Güzel bir içecek olduğundan şüphe edemicem bu kadar baharatı gördükten sonra :)

FT
12-22-2005, 11:58 AM
Adana'da doğum yapan kadının kırkı çıkıncaya kadar lohusa ve konuklara kaynar ikram edilir. Kaynar için yedi çeşit tarçın, karanfil, zencefil, yeni bahar vs. kaynatılır. Üzerine bol iri dövülmüş ceviz,bahar ve tarçın serpilir. akdeniz in dediği gibi Adana'da aktar ve marketlerde kaynar malzemeleri olarak satılır.Soğuk kış günlerinin de güzel bir içeceğidir.

BENSU
02-03-2006, 03:26 PM
hülyacım,
ne güzel anlatmışsın öyle kar yağarken pencerenin önünde diye,lohusa şerbetini ve aşureyi çok severim.herhalde bu da harika birşeydir.bu arada memleketimiz ne güzel her yörenin mutfağı birbirinden zengin.aklına gelip paylaştığın için teşekkürler..

haycal
02-03-2006, 07:46 PM
alllahım ne lezzettir o bol cevizli. ama biz o malzemelere ek olarak bir parçada siyah .çay ekliyoruz

aslidost
04-13-2006, 01:46 PM
Arkadaşlar,

formda aradım ama bulamadım, loğusa şerbeti yapmam gerekiyor. denenmiş tariflerinizi bekliyorum.

nehirsu
05-23-2006, 11:06 PM
Arkadaşlar,

formda aradım ama bulamadım, loğusa şerbeti yapmam gerekiyor. denenmiş tariflerinizi bekliyorum.

http://tinyurl.com/zewvn


kolay gelsin

sacha754
06-06-2006, 11:27 AM
adanada lohusa şerbetine kaynar dedir ve sıcak ilram edilir. isatnbulda ise kızamık şekerini kaynatıp soğuk ikram ediyorlar. yine adamada aktara gittiğinizde kaynarı hazır paketleyip satıyorlar ama buralarda ayrı ayrı almak gerekiyor. içindeki baharatlar: karanfil, tarçın, yeni bahar, havlıcan ve zencefil. bu 5 baharatıda kök halinde almanız gerekiyor. temiz bir tülbentin içine 4-5 çubuk tarçın, 1 avuç kadar yenibahar ve karanfil, 2 kök zencefil ve 2 kök havlucan kayup paketleyin. yaklaşık 4-5 kiloluk tencereye isteğe bağlı olarak .5 kilo ile 2 kilo arası şeker(adanada çok şekerli yapılıyor, biz 1 kilo şekerle severek içtik), ağzına kadar su ile baharat bohçasını koyup yaklasık 2-3 saat rengi iyice koyulaşana kadar kısık ateşte kaynatın. 1 gün tencerede dinlensin sonra kavanozlara koyup buzdolabında saklayabilirsiniz. ikram ederken gerektiği kadarını cezvede iyice kaynatıp 2 tatlı kağışı çekilmiş ceviz konmuş fincanlarda üstüne toz tarçıni antep fıstığı, ıstatılıp kabuğu soyulmuş badem vs ile süsleyip servis yapabilirsiniz.
bu arada ufak bir dip not bu karşımın anne sütüne kesinlikle çok iyi geldiği ve sütü doyurucu bir hale getirdiği her iki çocuğumda va yakınlarımda direkt denenerek tespit edilmiştir.
herkese sağlıklı doğumlar ve sağlıklı çocuklar diliyorum

grafiker
11-08-2006, 04:49 PM
adana'daki kaynar artık eczanelerde satılıyor. yine ismi kaynar veya lohusa çayı. demlik poşetlerinde yapmışlar kutusu 7 YTL içinde kaç tane var bilmiyorum. ama işin komik tarafı cevizle için yazıyor ama kısa bilgilerde de yeni anne ceviz yemesin deniyor, karışık birşeyler olmuş. adanalı olarak bol cevizli ve baharatlı içildiğini ve misafirlerede dağıtıldığını biliyorum. merak eden olursa eczanelerden bulabilir.

BETÜL
11-08-2006, 04:55 PM
merhaba

ben kayanarı 2 ay önce doğum yapan adanalı bir arkadaşıma gittiğimde içmiştim. harika birşeydi bayıldım tadına. aynı aşureyi andırıyor kokusu yani bana öyle geldi içindeki baharatlardan kaynaklanıyor sanırım.

sevgiler hoşçakalın...

sacha754
11-10-2006, 04:50 PM
ceviz bebeğe gaz yaptığı için yenmesin diyorlar ama ben kaynarı cevizsiz düşünemediğim için sürekli yedim ve hiç bir yan etkisini görmedim. kaynardaki baharatların çoğu zaten gaz giderici. galiba birbirlerini nötrlediler.

sacha754
12-23-2006, 01:05 PM
lohusa şerbeti forumunda kaynarın tarifini yazmıştım. işte size adanadan orjinal kaynar tarifi
http://www.tarifdefteri.com/phpBB2/viewtopic.php?t=2359

BENAN
12-26-2006, 07:06 PM
sevgılı betulun tavsıyesı ıle....yukarda bır yerde ıctıgını ve cok begendıgını yazmıstı ....tarıfını ıstedım....

kaynar malzemelerını aktardan alıp ...yenı dogan bebısımız ıcın hazırladım....akdenızcıgım buradakı aktarlardada var canım....

yanında mc nın bebek kurabıyesınde yazdıgı gıbı ...pırınc..un...pamuk...seker...tuz ...yumurtayı tullere sarıp...yanında gelın kurabıyesıde yaptım bunlarıda tullere sarıp kocaman bır canakla goturdum....

annemız cok mutlu oldu....;)

aNnEcİk
12-27-2006, 02:06 AM
ben ilk doğumumda 3.5sene önce yapmıştım kızamık şekerinden şerbeti içinede küçüklüğümden hatırladığım nişanlarda veya kına gecelerinde şerbetlere kavrulmuş çam fıstığı koyulduğunu bende kavurup koymuştum öyle hoş olduki şimdiki doğumumda hiç bişey yapmadım ama kaynar denilen şeyden canım çekti allahtan ceyhanda yeğenim var isterim ondan yeni birşey daha öğrendim teşekkürler..:)

ceydaa
01-02-2007, 07:48 PM
Benimde yakında allah izin verirse lohusa şerbetine ihtiyacım olacak.Mısır çarşısında sabun kalıpları şeklinde satılıyormuş diye duydum ama neresinde nasıl yada nasıl yapılıyor hiç bir fikrim yok çok faydalı olduğunu duydum Bİlenler yardımcı olurlarsa sevinirim.

BENAN
01-03-2007, 09:30 PM
bebısımız gelıyor sanırım.... ceydacıgım bız yaparız sana .....

ben bakırkoyde aktardan aldım canım...kaynar malzemesı dıye verıyorlar ....

sevgıler canım....

ceydaa
01-04-2007, 04:05 PM
Çok sağol canım sadece 5 hafta kaldı heyecanla bekliyoruz bakırköyde nerde olduğunu yazabilirmisiniz

BENAN
01-05-2007, 06:11 PM
offf bes hafta bır sey kalmamıs canım....

Allah kavustursun sag salım :)

canım bkoyde kıtapların satıldıgı ıstasyonun ustundekı kopruden gecıp.... ıstasyon boyunca devam edıyorsun.... tam kosede kucuk pasaj var ıshanı -ıs merkezı oranın altında aktardan aldım canım....

sevgıler...

sacha754
01-07-2007, 06:01 PM
kaynarın içindeki baharatlar belirli zaten. isimlerini vererek her hangi bir baharatçıdada hazırlatabilirsin. baharatlar şunlar: zencefil, tarçın, havlıcan, yeni bahar ve karanfil. hepsi kök halinde olacak.

BENAN
01-07-2007, 08:01 PM
sacha754... aktar takım halınde satıyor.... ceyda ıstesın ben ona yaparda gotururum ....

ebruya
01-07-2007, 09:19 PM
ben de sacha 754 ün dediği gibi hepsini tek tek , Mısır Çarşısı ndan aldım ve de onun tarifine göre yapacağım, inşallah.

sacha754
01-07-2007, 10:52 PM
Adanada takım halinde satılıyor ama istanbulda bilmeyenler çok olduğu için her yerde takım olarak bulunmuyor diye içindekileri yazmak ihtiyacı duydum. bu arada bu kadar kaynar muabbetine karşı canım istedi bende kaynattım bugün. anne sütüne faydası yanında soğuk kış akşamları için gerçekten güzel bir alternatif oluyor

nehirsu
01-07-2007, 11:19 PM
Adanada takım halinde satılıyor ama istanbulda bilmeyenler çok olduğu için her yerde takım olarak bulunmuyor diye içindekileri yazmak ihtiyacı duydum. bu arada bu kadar kaynar muabbetine karşı canım istedi bende kaynattım bugün. anne sütüne faydası yanında soğuk kış akşamları için gerçekten güzel bir alternatif oluyor

sevgili sacha bizim gibi yurtdisinda olanlara ve acemilere olcude verirseniz cok seviniriz :lol: birde havlican nasil bir baharat daha once hic duymadim.almancasini bilen varmi? tesekkurler sevgiler

ebruya
01-08-2007, 11:47 AM
sacha 754, üst kısımda bir arkadaş 15- 20 dk kaynattığını belirtmiş, sen 2-3 saat demişsin.Hangisi doğru?Bir de tülbente sarmadan direk tencereye malzemenin hepsini koyup kaynatsak olmaz mı?

sacha754
01-09-2007, 12:08 PM
4-5 çubuk tarçın, 3 kök zencefil, 2 kök havlıcan, 1 avuç kadar karanfil-yeni bahar karışımı tülbente sarılır. eğer direkt atarsanız içeceğiniz zaman tülbentten süzmeniz gerekir. yaklaşık 6 litrelik tencerenin içine 1 kilo şeker, baharat bohçası vede ağzına kadar su doldurulup büyük ocakta kısık ateşte rengi koyulaşana kadar kaynatılır. en az 1 saat sürüyor bu işlem. ama 15 dakikada kesinlikle olmaz. toz olarak hazırlanan karışımlarlada bu lezzeti yakalamak mümkün olmuyor. havlıcan da ağaç dalı gibi görünümü ama almancasını bilmiyorum.

akdeniz
01-09-2007, 02:06 PM
havlıcan da ağaç dalı gibi görünümü ama almancasını bilmiyorum.

Havlıcan hakkında bilgi,latince ismi ve resimleri burada:

http://www.alternatif-tip.net/sayfalar/havlican.asp

aNnEcİk
02-10-2007, 12:03 AM
offfffff arkadaşlar ayvalıklı komşum...... doğum yaptı ve gittiğimizde bize üzeri bol cevizli kaynardan ikram ettiler lohusa şerbeti olarak :shock: ....rabbimden başka bişey daha dileseydim olucakmış,gidip gelip içiyoruz okadar güzelki hatta her seferinde dayanamıyorum kaynar kaynar içiyorum dilim yansada :oops: tadına doyamıyorum allahım one güzel bişi yaaaaa hakikaten haklıymışsınız cevizle şahane oluyor :lol: keşke hepimiz böyle bişey yapsak doğumlarda alışkanlık haline getirsek ne güzel bişey çok faydalı
neymiş o kola falan :x
kaynar hem leziz hem ucuz ve çok faydalı
tatmıyanlar sakın bu lezzetten mahrum kalmayın :wink:

akdeniz
02-10-2007, 12:06 AM
ahh Annecik gece gece kokusu geldi burnuma:) mutfakta kavanozda var biraz ablamın Adana'dan yolladığından ama kim çıkacak mutfağa da yapacak bu saatte :)

aNnEcİk
02-10-2007, 12:15 AM
ayyyyy yap akdeniz benide davet et :lol: :D üşenme valla iç sıcak sıcak geç forumun başına sonrada misler gibi uyursun mışıl mışıl
öptüm selamlar

aysegul_23
03-12-2007, 08:56 AM
merhaba

bende mayıs ayında doğum yapacağım.Çocukluğumda bir kez içmiştim lohusa şerbeti ama burada anlatılan gibi sıcak değil soğuktu bir yaz günüydü!Tam olarak hatırlayamıyorum çok küçüktüm!Bende ikram etmek istiyorum gelen misafirlerime ama mayıs ayı buralarda hava sıcak olur ve sıcak bişeyler pek gitmiyor!Acaba bahsettiğimiz bu şerbetin soğuk tadı nasıldır?soğuk ikram etsem olur mu?Benim içtiğim kırmızı renkli lohusa şerbetiydi.Acaba başka bi tarif olabilir mi?Başka yapılış çeşidi varmıdır?
Biraz uzun ve karışık oldu ama :)) :))

aNnEcİk
03-12-2007, 01:36 PM
ayşegül bu baharatlı tarçınlı bir tat senin içtiğin böyle bişeymiydi
ve bide biz zaten sıcaklarda bile çay içiyoruz sıcak sıcak bence bu çok hoşuna gider herkesin
ayyyyy bu arada hayırlı olsun....bahar bebeği olucak maşallah ne güzel benim oğlumda bahar bebeği okadar rahat geçmiştiki hiç hasta olmamıştı...inş. seninkide öyle olur çok severim bahar bebeklerini allah kurtarsın arkadaşım

aysegul_23
03-12-2007, 02:31 PM
evet annecik benim içtiğimde anlatılanlar gibi baharatlı bi tattı!hayır duaların için sağol canım..umarım kolayca kurtulurum!Benimde bahar bebeği kızım olacak:D

Kuzum
03-12-2007, 02:34 PM
Sevgili Ayşegül, az kalmış.Hadi bakalım..

Benim de en yakın arkadaşım geçen ay doğum yaptı. .Onun da lohusa şerbeti buradaki tariflere benziyordu, içindeki fıstıklar çok hoştu.Tarçını çok sevdiğim için özellikle biraz daha tarçın ilave ettim ben..ama tam tarifini almak aklıma gelmedi :(

annecik Allah oğluşunu sana bağışlasın bu arada :)

aNnEcİk
03-12-2007, 02:47 PM
teşekkürler kuzum......bu şerbet aktarcılarda lohusa şerbeti olarak satılıyormuş ama nasıl pişer nekadar suya nekadar şeker onu sorup yazarım
benim içtiğimin üzeri bol cevizliydi offff nefisti enkısa zamanda gidip içmeliyim
selamlar

akdeniz
03-13-2007, 12:32 PM
Bebekleriniz hayırlı olsun arkadaşlar.
Burada bahsedilen kaynar böyle birşey =====> Kaynar (http://img154.imageshack.us/img154/3112/kaynarrwv2.jpg)

Önündeki cevizler ufalanıp içine atılıyor ve öyle ikram ediliyor.İçindeki baharatlardan dolayı kokusu ve tadı mükemmel oluyor bir de ceviz eklenince anlatmaya gerek yoksıcak sıcak içiliyor.Baharatlar demlikte bekleyince acılaşıyor tadı.Tek defalık hazırlamak gerkiyor zannediyorum.Zaten ufacık bir tutamdan bir demlik dolusu kaynar çıkıyor.Kaynar ,soğuk olarak ikram edilir mi bilemiyorum.Bu konuda Adanalı arkadaşlar bilgi verebilir zannediyorumNe de olsa Adana'ya ait bir ikram bu.

sacha754
03-13-2007, 03:54 PM
biz sadece cevizdeğil fıstık içide koyuyoruz. üstünede süslemek üzere ıslanıp kabuğu soyulumuş ve tuzu gitmiş badem. renk olarak resimdekine benziyor ama ikram ederken daha çık fincanlara koyup bebeğin cinsiyetine göre pembe veya mavi kurdelere geçirilmiş minik nazar boncukları koyuyoruz. hem misafirlere leziz sıcak bir ikram, hemde ufak bir hediye oluyor bebişimizden. yanında da mutlaka tuzlu kurabiyeler... adanada bebek ziyaretlerine gittiğinizde ev buram buram tarçın kokar. sürekli pasta ve kurabiyeleri hazır bulundururuz. ne yazıkki istanbulda gittiğim hiç bir bebek ziyaretinde adanaki sıcaklığı bulamadım.

akdeniz
03-13-2007, 05:35 PM
Sacha754 biz lohusa ve bebek için değil şifa niyetine hazırlayıp içiyoruz :)
Anlattığın ikram çeşidi ve süslemeler çok hoş,doğum yapacak arkadaşlara fikir verebilir.

haycal
01-30-2008, 03:27 PM
ben buraya 2005 yılında fikrimi yazmışım
2 yıl sonra doğurdum kaynarı yaptım misafirlere içirdimm oğlanı 4 aylık yaptımmmm

ama herkes çok beğendi

akdeniz
01-31-2008, 10:17 PM
Bebeğin hayırlı olsun Haycal...Benan'ın dediği gibi Portakal bebekleri çoğalıyor :)

Hiç yorum yok: