18 Eylül 2008 Perşembe

cappuccino

cappuccino `yu guzel yapanlardan rica etsem . lutfen detayli bir tarif . tesekkurler

05-06-2005, 03:59 PM
merhabalar.evinizde espresso makinası varsa tarifim işinize yarayabilir.makina kullanılarak cappucino fincanınızın üçte birini dolduracak şekilde kahve yapılır(illy markasını tavsiye ederim.).Bir cezveye doldurulan sütten makinanın buhar veren çubuğu ile köpük elde edilir.Köpüğün bol olması için cezveyi biraz eğik tutup, çubuğuda sadece sütün üst kısmına değdirmek gerekiyor.oluşan köpükler kahvenin üzerine fincanı dolduracak kadar eklenir.Süt buharda biraz daha ısıtıldıktan sonra fincanın kenarından dökülür.Köpükler süt eklendikçe yukarı çikacak.Üzerine ince rendelenmiş çikolata serpilerek içilir.afiyet olsun.

sönmez
11-26-2005, 10:39 AM
evinde espresso makinesi olmayanlara ne önerirsiniz

hüzünbaz
12-02-2005, 11:34 PM
sönmeze katılıyorum.bize ne önerirsiniz

a.pinar
12-03-2005, 12:34 AM
sütün mutlaka köpüklü olmasi gerekiyor almanyada kalem seklinde aletleri var onunla yapiyorum. sütü köpürdükten sonra üstüne kahveyi koyun ben üstüne tarcin serperim

hamide
12-03-2005, 09:02 AM
merhaba arkadaslar kahve makinasi olmayanlar granül kahve ile yapabilirler sonucta oda kahve almanyada schlagsahne diye bir ürün var ben onunla yapiyorum turkiyede alternetifi ne oldugunu bilmiyorum krem santi gibi köpürtüp kahvenin üzerine kasikla koyup servis yapiyorum cappicinoyu aratmiyor gelen misafirlerimde begenerek iciyorlar

sdemet
12-03-2005, 11:31 AM
MERHABA ARKADAŞLAR BEN eVDE YALACI KAPİÇİNO YAPIYORUM AMA UMARIM ANLATA BİLİRİM.bİR KASENİN İÇİNE GOLD KAHVEYİ VE ŞEKERİ KOYUYORUZ.Kişi sayısına göre istenilen miktarda.Daha sonra üzerine çok az belki bir çorba kaşığı kadar kaynar su döküp uzun bir süre çırpıyoruz.karıştırdığımız karışım açık sarı bir hal alana karıştırma işleminde devam ediyoruz.Daha sonra bu karışımdan bardakların dibine koyup üzerine yavaş yavaş kaynar sütü ilave diyoruz.üzerinede biraz çukalata rendesi serpiştiriyoruz.
Umarım anlatabilmişimdir.
Bu işlemin püf noktası karışımın içine sıcak suyun en az miktarda koyula bilmesi çünkü bu karışım sıvı olmamalı ...

Ben bu karışımı çok ça yapıyum mikser kullanarak.cam bir kavanozda bir hafta saklıyorum...güzel oluyor umarım dener ve beğenirsiniz.

serbet
12-03-2005, 12:53 PM
hımmm benim yöntemimi bilen birileri daha varmış, ne güzel...evet arkadaslar gercekten cok güzel oluyo...tavsiye ederim...

Şeri
12-03-2005, 01:12 PM
Demet Hanım'ın anlattığı yalancı cappucino tarifine bende katılıyorum.Hemde çok lezzetli oluyor.Artık kuzenlerim abla biz köpüklü nescafe istiyoruz.Onu yaparsan içeriz, yapmazsan başka birşey içmeyiz diye diretiyorlar.Herkese tavsiye ederim.Herkese selamlar...

cimcime064
12-03-2005, 09:40 PM
arkadaşlar cappucino tarifini burada bulabilirsiniz... www.lezzet.com.tr/dosyalar/01519

akdeniz
11-30-2006, 09:59 AM
Geçenlerde yaptığım Tahtakale alışverişinde aldığım küçük manuel aletle bol köpüklü Capuccino yapmak mümkün.Zaten buna benzer bir alet arıyordum.İnternette baktıklarım 40 ytl civarıydı.Bu aldığım 10 Ytl. Belki çok dayanıklı değil ama şimdilik idare ediyor.Kışın sıcak yazın buzlu ve soğuk bol köpüklü kahvelerimiz var artık :)

1 kahve kaşığı granül kahve
1 kahve kaşığı şeker
süt

Bu karıştırma aletine (http://img180.imageshack.us/img180/2892/cap1iq4.jpg) koyarak kaşıkla bir defa karıştırıp kapağını kapatıyoruz.

Sonra üzerindeki aparatı 7-8 defa indirip kaldırıyoruz hızlıca ve süt köpük köpük (http://img180.imageshack.us/img180/5964/cap2yr3.jpg)oluyor.

Capuccinolarımız (http://img180.imageshack.us/img180/6098/cap3bx0.jpg) hazır ..

okale
11-30-2006, 04:18 PM
migrostan 3,5 ytl ye mini el mikseri almıştım sütü çok güzel köpürtüyor belki işinize yarayabilir.ben sütü köpük yapıp kahvelerimin üstüne koyuyorum kaşıkla.bu mikser pille çalışıyor.

M.C.
11-30-2006, 04:24 PM
Okale, Essede 12 YTL'ye gormustum de esim dalga geçmisti almamistim. Şişe kapağı açan aletler kadar, pil yuvası var, ucunda çay kaşığı kadar bir mikservari birşey var değil mi? Migrosa daha dikkatli bakayım.

olricaysel
11-30-2006, 07:41 PM
okalenin aldığından ben geçen sene frape yaparım diye almıştım.4,5- 4,9 ytl gibiydi. bir kenara kaldırıp unutmuşum. okalenin yazısını görünce hatırlayıp çıkardım.artık kullansam iyi olacak. bir avuca sığacak kadar pil yuvası var. uç kısmında 1 lira büyüklüğünde spiral yay olan metal çubuğu yuvaya takıp çalıştırıyorsun.. küçük bir sarılı kırmızı kutuda , üzerinde büyükçe cream master yazıyor.ambalaj üstü almanca mini el mikseri diye de etiket yapıştırılmış. süt köpürtmenin yanısıra mayonez, salata sosu, beze, kokteyl vs. için de kullanılabilir notu var.basit hafif bir mekanizma ama çabuk çırpılacak şeyler için ideal gibi.

okale
12-01-2006, 10:09 AM
olricaysel güzel anlatmış şimdi migrosun sitesinden baktım fiyatı 2,90 gözüküyor ama resmi yok.ben teli ucuna taktım içinede pilimi koydum kahve makinemin üstünde duruyor çok şirin yumurta felanda çırpılabilir ama ben sadece süt ile kullanıyorum bide yumurtaya bulaştırmayım dedim.

ozlemsule
12-01-2006, 11:25 AM
Baktınız ki çok köpürmedi hazır köpük kremalardanda üzerine sıkabilirsiniz.
Altında sütlü neskafe olunca şanti kahve tadını hemen alıyor.

espresso
12-22-2006, 07:34 AM
merhabalar.evinizde espresso makinası varsa tarifim işinize yarayabilir.makina kullanılarak cappucino fincanınızın üçte birini dolduracak şekilde kahve yapılır(illy markasını tavsiye ederim.).Bir cezveye doldurulan sütten makinanın buhar veren çubuğu ile köpük elde edilir.Köpüğün bol olması için cezveyi biraz eğik tutup, çubuğuda sadece sütün üst kısmına değdirmek gerekiyor.oluşan köpükler kahvenin üzerine fincanı dolduracak kadar eklenir.Süt buharda biraz daha ısıtıldıktan sonra fincanın kenarından dökülür.Köpükler süt eklendikçe yukarı çikacak.Üzerine ince rendelenmiş çikolata serpilerek içilir.afiyet olsun.

Arkadaşlar, bu başlıkta bulunan mesajlardan şu yukarıdaki hariç hiçbiri cappucino degildir. O mesajda da arkadas cappucino nasıl hazırlanır onu anlatmış. Sizlerse çeşitli şekillerde sütlü nescafe tarifleri vermişsiniz :) Lütfen yanlış anlamayın bu bilgiyi yazma sebebim sizlerin önerilerinizi begenmedigimden yada susun bilmiyorsunuz demeye getirdigimden degil.

Cappucino espresso bazli bir içecek ve yukarıdaki arkadasin anlattigi biçimde ve sadece espresso ile yapılır (cafe latte de oyle). Bu kuralların haricinde yapılan içeceklerin hiçbiri cappucino degildir, olsa olsa muadilidir (hoş..muadili dahi degildir ya neyse :lol: )

Instant (hazır satılan) cappucinolar da bu mantıkla bakıldıgında (ki oyle bakılması gerekir) cappucino degildir. Dun okudugum bir haberde uyanık girişimcinin teki 3 u bir arada misali instant turk kahvesi uretmiş. Siz turk kahvesini dök bardaga boşalt ustune kaynar su koy karıştır olarak düşünebiliyor musunuz? İşte aynen espresso ve espresso bazlı içecekler de düşünülemez. Tamamı pazarlama taktigi olan bu urunlerin asılları ile alakasi olmadığı gibi bir de utanmadan aynı isimlerle satışa sunulması garip geliyor bana. Daha kötüsü, insanlar yanlış bilgilendiriliyor, x olmassa y olur, y olduysa, benzer sonuç verdiyse o zaman x=y gibi sonuçlara varılıyor. Dogru soylemi ise y maddesi x maddesinin muadilidir.

Bu yazdıklarım size kafa utulemek gibi gorunebilir ama tanım yapmayı bilmedigimiz, ve var olan tanımları da iyi anlamadığımız, uygulamadığımız için biz birşey uretemiyoruz. Şimdi yukarıda örnek verdigim amca tum avrupaya hazir turk kahvesi satacak, içenler de turk kahvesi bu diyecekler/zannedecekler. Ülkemize cappucinonun aslindan önce sahtesinin girmiş olmasi, sahtesinin kalkıp da aslının yerini alabilecegi manasina gelmez. Özetle: "Sütlü nescafeler cappucino degildir."

Ayrıca belirtmek istedigim birşey daha var. Cappucinoya krema, krem şanti ve türevleri asla "konulmaz"

Cappucino = 1 buyuk fincanın 1/3 oranında espresso + 1/3 oranında sıcak süt + 1/3 oranında sütten hazırlanmış köpük ile sunulmasıdır. İsterseniz üzerine kakao, tarçın, rendelenmiş birşeyler serpin ama krema olmaz, smoothie yada mocha degil ki bu :D (hoş sadece krema ile de mocha olmaz o ayrı)

Cappucino yapabilmeniz için espresso yapabilen bir makine ve sütü köpürtebileceginiz aparatlar "zaruridir" (ki genelde makinede bulunur bu aparatlar zaten, yoksa yukarda sizin de yazdiginiz ama pek de iyi sonuç vermeyen aletlerle de olur)

Bilginize...

dipçik not: ayrica sdemet'in "yalanci cappucino" söylemine teşekkür ederim :)

ceylin1978
01-20-2007, 12:38 PM
bende hazır poşetlerde satılanlardan alıp evde yapıyorum...gerçeğinide hiç içmedim tadını çok merak ediyorum sanırım süt ağırlıklı bi içecek...benimde sütle hiç aram yoktur

medura
01-20-2007, 01:17 PM
sdemet, tarifini denedim şimdi, çok güzel oldu, sağol. Bazı markaların poşetteki hazır capuccino'larından daha usta bir yalancı :) Artık onlardan almama gerek yok :) Bu akşam kardeşime de tattırmak için heyecanlandım şimdi.

medura
01-20-2007, 08:01 PM
Veee, annemlerden yazıyorum. Kardeşime ve herkese tattırdığım şey maalesef güzel olmadı:( Nescafe Gold varmış burada, onunla güzel olmadı. Cafe Crown ile süperdi. Ama poşet capuccinolardan alacaksanız eğer Nescafe'ninki süper, bilesiniz.

cozmo
04-13-2008, 04:56 PM
Arkadaşlar cappuccinoyu mutlaka espresso makinasıyla yapmaya gerek yok. Size çok kolay bir tarif vereceğim .
Ben evde mutlaka çiğ krema bulundururum çorba ,krema vb şeyler yaparken kremayı mikserle köpürtürüm kahve fincanına 1 tatlı kaşığı granül kahve koyuyorum üzerine sıcak süt su karışımı ilave edip 1 yemek kaşığı krema koyup (bu arzunuza göre değişebilir çok veya az yapabilirsiniz)çok az karıştırıp servis ediyorum harika oluyor.Afiyet olsun.

REHA81
05-12-2008, 11:49 AM
Merhaba Ben Evime Cappicino Espresso Makinasi Almak Istiyorum. Türkiye De Kolay Bulabileceğim Bir ürün Tavsiye Edebilir Misiniz

Hiç yorum yok: