19 Eylül 2008 Cuma

erik şurubu

ceydaa ceydaa isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Senior Member
Site Admin
Üyelik tarihi: Oct 2005
Nerden: İstanbul
Mesajlar: 241
Standart ERİK ŞURUBU

1,5kg olgun Kırmızı erik
su şeker
Erikleri derin bir tenceye koyup üzerine 3-4 lt su ekleyin ve ocağa koyup erikler ezilinceye kadar kaynatın.üzerine damak tadınıza uygun miktarda şeker ekleyin ve bir tülbentten veya ince süzgeçten süzün soğuyunca şişeler doldurup buzdolabına koyun.
Arkadaşlar çok lezzetli oluyor üstelik katkı maddesi içermediği içinde faydalı mutlaka deneyin
Alt 06-19-2006, 02:04 PM
PAROL PAROL isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Senior Member
Üyelik tarihi: Jun 2006
Mesajlar: 115
Standart

bunun aynısı biliyosunuz vişneylede yapılıyor hem lezzetli hem buzdolabında uzunca bi süre içilebiliyor.çocuğu olanlar için ideal
Alt 06-21-2006, 01:31 AM
nih@l nih@l isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Member
Site Admin
Üyelik tarihi: Jan 2006
Nerden: izmir
Mesajlar: 94
Standart

arkadaşlar ben bu şurubu çilek ve kayısıdan ,kışın da kuru kayısı ,portakal kabuğu ve kuru üzümle karışık yapıyorum.Mürdüm eriğinden çok güzel oluyor.Bugün bir arkadaşım taze meyvelerle kaynamış su ilave edip rondodan çekerek şekersiz diyet meyve püresini çeşitli kalıplarla dondurup buzlukta sakladığını söyledi.İçeceği zaman çözdürüyormuş , böylece meyveler de bozulmadan değerlendirilmiş olur.Su ilave ederek şekersiz içecek elde edilebilir.Diabeti olanlar için de iyi olur diye düşünüyorum.
Alt 06-21-2006, 05:30 PM
canımcım canımcım isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Senior Member
Site Admin
Üyelik tarihi: Feb 2006
Mesajlar: 784
canımcım - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

NIHALCIM NASIL YAPTIGINI DAHA AYRINTILI YAZARMISIN?tesekkurler sevgıyle kal
ceydaacım;sekerıde kaynatıyozdımı sonra suzuyoz...sevgıyle...
__________________
ANNE,AKLIMI BİLDİM......(Annesine seslenen 3 yaşındaki paşası Mehmet Hikmet)
www.binbircesni.blogspot.com
Alt 06-21-2006, 06:08 PM
nih@l nih@l isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Member
Site Admin
Üyelik tarihi: Jan 2006
Nerden: izmir
Mesajlar: 94
Standart

CANIMCIM ben vişne,çilek ve erik şuruplarını göz kararı su ve şekerle kaynatıp soğuyunca tanelerini süzüp şişelere dolduruyorum.Kayısı ve şeftaliyi komposto usulü kaselerde ikram ediyorum tabii yine kaynatarak hazırlıyorum. En fazla 10 dk kaynatıyorum şekerini de tadarak ayarlıyorum maalesef tam ölçüm yok. Buzlukta dondurarak saklayacaklarımı kaynamış soğumuş su ile rondodan çekerek püre kıvamında hazırlıyorum.Sonra buz kalıbı şeklinde suyun içine atıp şeker ekleyerek karıştıra karıştıra meyve suyunu hazırlıyorum.Vişneyi ve eriği yazdan meyve olarak donduruyorum,kışın tanelerini çözdürüp pastalarda ve şurup yapımında kullanıyorum.Kayısı,şeftali ve limon+portakal pürelerini donduruyorum.Çilek ve kızılcık marmelatını kışın sulandırarak meyve suyu yapıyorum.Tarifim yeterli oldu mu canımcım ?
Alt 06-22-2006, 02:48 PM
ceydaa ceydaa isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Senior Member
Site Admin
Üyelik tarihi: Oct 2005
Nerden: İstanbul
Mesajlar: 241
Standart

ben şekeri kaynattıktan sonra ilave ediyorum şekerle kaynatmıyorum.önce ezilecek kıvamda pişiriyorum.zaten 15-20 dk da oluyor.daha sonra sıcak sıcak süzüp henüz sıcakken şekeri ekliyorum
Alt 06-27-2006, 10:42 AM
canımcım canımcım isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Senior Member
Site Admin
Üyelik tarihi: Feb 2006
Mesajlar: 784
canımcım - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

EVET NIHALCIM ANLADIM YAZMAKTA GECIKTIM AMA ONCEDEN OKUMUSTUM...HATTA BUGUNDE YAPTIM....CEYDAA NIHAL S AGOLUN ARKADASLAR YAAAA
__________________
ANNE,AKLIMI BİLDİM......(Annesine seslenen 3 yaşındaki paşası Mehmet Hikmet)
www.binbircesni.blogspot.com
Alt 07-18-2006, 11:58 PM
akdeniz akdeniz isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Senior Member
Site Admin
Üyelik tarihi: Nov 2005
Nerden: İstanbul
Mesajlar: 530
Standart

Annemin bahçesindeki 2 ağaç dolusu kırmızı erik sayesinde deneme imkanı bulduğum ve iki yaz dır yaptığım erik suyu ve marmelatını bende tavsiye ediyorum arkadaşlar.Yıkadığım erikleri üzeri geçmeyecek kadar suyla ocağa koyup,kaynayınca ocaktan alıp süzgeçten geçirdim. Zaten daha kaynamadan eziliyor bile erikler.Ben marmelat da yapacağım için süzdüğüm suyu birkezde tülbentten geçirdim ve kalan erik peltesini şekerle kaynatıp marmelat yaptım.İlk kaynama aşamasında eriklere çubuk tarçın ve karanfil de eklemiştim ve mis gibi kokan erik suyu ve marmelat elde ettim.Erik sularını buzdolabı poşetlerine koyarak derin dondurucuya koydum.Kullanacağım zaman dondurucudan çıkarıp eriterek yeterince sulandırıp ve şeker ekleyerek,tamamen doğal ve katkısız meyve suyumuz hazır oluyor.
Sanırım çocuklarımın yediği en doğal yiyecek bunla oldu.Çünki bu bahçemizdeki erikler yıllrdır ilacı ne de hormon gördü
__________________
http://serinmavi.blogspot.com/
Alt 08-01-2008, 09:34 PM
eye eye isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Member
Site Admin
Üyelik tarihi: Jan 2007
Mesajlar: 35
Standart

Sevgili Akdeniz evde bir miktar kırmızı erik var. Bunlardan erik suyu hazırlayıp derin dondurucuya kaldırmak istiyorum. Şekerini hangi aşamada koymam gerekir , süzgeçten geçirince tekrar kaynatmalı mıyım, kıvamı nasıl olmalı? Ya da şişeleyip buzdolabı rafında saklasam ne kadar dayanır? Benim tek başıma kısa sürede tüketmem mümkün değil.
Bu konuda forumda arama yapmaya çalıştım ama çok değişik başlıklar altında mesajlar gönderilmiş. Biryerlerde sevgili yeturun ve rubinin mesajları vardı , tekrar arayınca bulamadım.

Hiç yorum yok: