19 Eylül 2008 Cuma

gülsuyu,gül şurubu, gülşurubu şerbeti

Acaba evde gul suyu yapabilir miyim? Herhangi kokan bir gulun yapraklari kullanilabilir mi? Su muhallebisi yapmayi planliyorum da...

Ayse
10-02-2005, 01:00 AM
Marketlere bi baksaydin, hazir siselerde satiyorlar..

Ozellikle Araplarin oturdugu bolgelerdeki marketlerde belki bulabilirsin..

ZeynepY
10-02-2005, 06:56 AM
Tesekkur. Tekrar deneyecegim sansimi :)

imported_nazife
10-03-2005, 12:36 PM
taze gülleri suda kaynatıp soğuduktan sonra buzdolabında muhafaza edebilirsin, ayrıca bunu cilt temizliğinde de kullanabilirsin.

gerson
10-06-2005, 12:28 PM
Gül suyu bütün market zincirlerinde satılıyor. Fakat bazıları sadece kozmetikte kullanılanlar, yemekte kullanılabilenlerin üzerinde yazıyor. Okumayı unutmayın.

Sevgiler,

Elena
04-25-2006, 11:09 PM
en guzel gul suyu saudi arabistandaki madina'dan geliyor, bilmem turkiye'de var mi. ama arap dukkanlar varsa, bi bakiverin.

Cagla Senger
04-26-2006, 05:08 AM
Elena, zannedersem bir yanlislik olacak, Medine'deki gul kokularinin yapildigi guller 3 cesit. Birisi Taif sehrinde yetisiyor, digeri Hindistan'dan geliyor, ve en makbulu ve de pahalisi olan da Turkiye'den Isparta sehrinde yetisen gullerden geliyor.
Ayrica bu ozel Isparta gul cesidi parfumerie endustrisinde en ileri sirada gelen Fransa'nindiger guller arasinda tercihi oldugu kayitlarla belli.

fatoş
04-26-2006, 02:46 PM
MERHABA

GÜL ŞURUBU BAŞLIĞI ALTINDA EVDE GÜL SUYU YAPIMININ TARİFİ VAR. İLGİLENİYORSANIZ ORAYA BAKABİLİRSİNİZ.

iztiyam-ı napezir
04-26-2006, 04:54 PM
bilmem hoşlanır mısınız benim denemiş olduğum iki tarif var.




100 gr. kokulu gül yaprağı

300 gr. toz şeker

3 tatlı kaşığı limon tuzu

4 su bardağı su

Hazırlanışı:



Gül yaprakları ayıklanıp yıkanır. Beyaz sapları alınır. Suyu süzüldükten sonra limon tuzuyla ovulur.

Cam bir kavanoza konulur. Kış için hazırladıysanız hiç su koymadan kapağı kapatılır. Serin bir yerde saklanır. (ben derin dondurucuya koydum)

Kullanacağınız zaman yarım saat önce çıkarıp üzerine su koyarak açılmasını sağlayın. Su koymazsanız güllerin rengi bozulur. Yarım saat sonra şeker ve arzu ettiğiniz miktarda su ekleyip karıştırın, yarım saattte güllerin rengini vermesini bekleyin.

İkram edeceğiniz bardaklara süzerek aldıktan sonra üstüne birer gül yaprağı koyabilirsiniz.




Bir başka tarif: Gül yaprakları kavonoza basarak doldurulur. Üç limon suyu eklenir. Kapağı kapatılıp dolaba koyulur, her gün bir kere çalkalanır.

Kavanozun altındaki yapraklar suyun üstüne çıkana kadar beklenir. Şekeri ve suyu ilave edilip karıştırılır. Süzülerek ikram edilir. Bunu bir ay içinde tüketmelisiniz.




.
melisaözsevinç
01-23-2008, 02:34 PM
Gül Şurubu ( 6 kişilik)


İçindekiler
Gül yaprağı 10-20 adet
Gelincik yaprağı -6 adet
Sitrik asit (toz) 2 tatlı kaşığı
Su 5 su bardağı
Şeker 1 2/3 su bardağı
Su 12 1/2 su bardağı


Yaprakları yıka, gülün beyaz, gelinciğin siyah kısımlarını ayır. Kavanoza koy. Sitrik asit ve su ekle. Kapalı olarak 1-1 1/2 ay beklet. Bu karışım şurubun ana ekstresi olacaktır. Bu ekstre buzdolabında saklanmalıdır. Şurup için Şekeri kalan suda erit, istenen miktarda ekstre ekle. İçine buz koyarak servis et.


KAVANOZDA 5 SU BARDAĞI SUYLA BEKLETİLECEK HAZIRLANIRKEN 12 1/2 SU BARDAĞI SU KONULACAK SİTRİK ASİT BAZI AKTARLARDA VAR EMİNÖNÜ MISI ÇARŞISI İÇERİSİNDE.ASLINDA YAZIN DAHA İYİ OLUR YAPMAK BUZ BAKIMINDAN İÇ GICIKLAYICI BİR TAT...
.

.
Sıcak yaz günleri yavaş yavaş yaklaştığından bu tarifi aktarayım dedim. Ben daha dün tattım kesinlikle çok lezzetli!!! tek yapılması gereken önceden gül yapraklarını ayıklayıp derin donduruya kaldırmak.

Malzemeler:

100 gr. kokulu gül yaprağı

300 gr. toz şeker

3 tatlı kaşığı limon tuzu

4 su bardağı su

Hazırlanışı:

Gül yaprakları ayıklanıp yıkanır. Beyaz sapları alınır. Suyu süzüldükten sonra limon tuzuyla ovulur.

Cam bir kavanoza konulur. Kış için hazırladıysanız hiç su koymadan kapağı kapatılır. Serin bir yerde saklanır. (ben derin dondurucuya koydum)

Kullanacağınız zaman yarım saat önce çıkarıp üzerine su koyarak açılmasını sağlayın. Su koymazsanız güllerin rengi bozulur. Yarım saat sonra şeker ve arzu ettiğiniz miktarda su ekleyip karıştırın, yarım saattte güllerin rengini vermesini bekleyin.

İkram edeceğiniz bardaklara süzerek aldıktan sonra üstüne birer gül yaprağı koyabilirsiniz.

http://lezize.blogspot.com/2006/03/gl-urubu.html

fatoş
04-03-2006, 01:32 PM
merhaba

Ben çocukluğumdan beri gül suyunu çok severim. Ama yapılışı sizinkinden biraz farklı. Annem bahçemizden topladığı güllerin yapraklarını ayırıp bir kavanoza koyar ve üzerini su ile doldurup limon tuzu ekler. Bu durumda balkona bırakır ve güneşte rengini verene kadar sanırım 1 hafta bekletir. Sonra süzüp buzdolabına kaldırır ve içeceğimiz zaman biraz bu gül suyundan koyduğumuz bardağa su ve şeker ilave ederiz. Çok leziz ve ferahlatıcıdır. Şidedetle tavsiye ederim.

batı
04-13-2006, 10:22 AM
tarifinizi denemekistiyorum ama miktarları vermeniz mümkün mü?

aylin

akdeniz
05-23-2006, 10:28 PM
Haftasonu gülşerbeti yaptık ve çok güzeldi.Sanırım tariflerde çok farklılık yok ve tatlarda aynı.Gül mevsiminde yapmanızı tavsiye ederim.Mutlaka soğuk için:)

http://www.blogcu.com/Serinmavi/619616/

yosunbuka
05-26-2008, 10:39 AM
arkadaşlar ben de gül şerbeti denedim.ölçüler aynı limontuzu yeine limonsuyu koydum.yapılışı biraz farklı.şöyle ki gül yapraklarını şekerle ovdum iyice suyu çıktı çok güzel sonra su ekledim limon suyu ekledim ve içinde kalan şekerler eriyene kadar karıştırdım ve temiz bir tülbentten süzdüm sürahiye doldurup dolaba kaldırdım.isterseniz içine buz koyup hemen de servis edebilirsiniz..serin serin çok hoş oluyor.gül kokusu severlere tabi..

http://yosunbukaylaguzelseyler.blogspot.com/2008/05/gl-erbeti.html
.

Hiç yorum yok: