19 Eylül 2008 Cuma

kahve zararlımı

Ozellikle son gunlerde gunde bir fincan kahve icmeden duramiyorum. Bagimlilik yaratacak diye endiselenmeye basladim :)

Kahve hakkinda degisik yorumlar duyuyoruz, bazen zararli bazen yararli oldugunu. Sizin fikriniz nedir?

Ayrica hangi yontemle yapilan kahve daha iyidir?

oburkedi
02-06-2006, 08:36 PM
Ozellikle son gunlerde gunde bir fincan kahve icmeden duramiyorum. Bagimlilik yaratacak diye endiselenmeye basladim :)

Kahve hakkinda degisik yorumlar duyuyoruz, bazen zararli bazen yararli oldugunu. Sizin fikriniz nedir?

Ayrica hangi yontemle yapilan kahve daha iyidir?

Kahve bagimliliga neden olabiliyor (icindeki kafein nedeni ile). Kahvenin turune gore kafein orani degisiyor.

Kafein ile ilgili, orumcekler uzerinde soyle bir arastirma yapilmis: http://www.caffeineweb.com/NASA%20Study.htm Ozellikle sayfanin sonlarina dogru olan, degisik uyaricilar etkisinde orumceklerin nasil davrandigini gosteren resimler, kafeinin etkisi konusunda fikir sahibi olmanizda yardimci olur sanirim.

Kahvenin demlenmesi daha iyi bildigim kadariyla. Cok fazla icmemek sarti ile en iyisi, tum telve dibe coktugu icin, Turk kahvesi. Ardindan demleme kahveler geliyor. Instant kahveler ise en son sirada. (kisisel tecrube, eger agir bir aksam ya da ogle yemegi yemissem Turk kahvesi ictigimde midem rahatlarken demleme ya da instant kahve ictikten sonra midem cok daha kotu oldu)

Ilac endustrisinden bir arkadasim, kahvenin yemek borusunun mideye acildigi taraftaki kapakcigin esnekligini yitirmesine sebep oldugunu ve ozellikle hazim icin icilmesinin dogru olmadigini soylemisti bir zamanlar. (Konusmamiz demleme kahve uzerinde idi o gun, Turk kahvesi icin de gecerli mi bilmiyorum soyledikleri - Turk kahvesini cok sevdigim icin pek birsey kondurmak istemiyorum da :))

Bunlarin yani sira iyi etkileri de mevcut, kahvenin antioksidant ozelligi ve kadinlara etkisi uzerinde yapilmis calismalar da mevcut. Yapilan bir calismaya gore Amerika'lilar gunluk antioksidant alimlarinin buyuk bir miktarini kahveden karsiliyorlarmi. (tabii cok tuketilmesinin de etkisi var bu durumda :D ) Bir calisma da kadinlarin kan basincini duzenleyici etkisi uzerinde yapilmis.

Uzun lafin kisasi, cok fazla abartmadiktan sonra bir zarari yok. Icmeden duramiyorum diyorsaniz bir iki gun ara verin, bitki caylari icin, haftada 3-4 fincandan fazla icmemeye calisin. Boylece vucudun bagimli olmasini bir miktar onleyebilirsiniz.

burcuakın
02-07-2006, 08:54 AM
oburkedinin yazdıklarına katılıyorum ayrıca da selülite neden olduğunu unutulmamalı =)

Melek
02-07-2006, 10:55 AM
filtre kahvesinin zararinin cok oldugunu duymustum ve türk kahvesi ve espresso filtreden daha saglikli imis.

filtrededen yavas yavas suyu ilik halde gecdiginden zararli maddelerin suya karismasina yol aciyormus. ama bizim kahvemiz daha saglikli, cok olmadigi zaman. tabii selülite neden bizimki de oluyor.

nur_tuana
02-07-2006, 03:33 PM
BİZ YEMEKTEN SONRA HER AKŞAM TÜRK KAHVESİ İÇERİZ. BU BİZİM İÇİN BİR ŞÖLEN GİBİ. BÖYLE ZARARLI MI FİLAN DİYE DUYUNCA ÜZÜLÜYORUM...

creamy
02-07-2006, 07:56 PM
kahve hem zararlı hem yararlı bişi. ama zevkli olduğu kesin ;) yapılan araştırmalarda kahvenin tansiyon ve kalp için yararlı olduğunu okumuştum. ancak kafein sayesinde yaptığı uyarıcı etki beyinde problemlere yol açabilio. Neredeyse tüm gıda maddelerinde olan kural bunda da geçerli bence azı karar çoğu zarar. en masum şey bile çok fazla tüketilirse zarara yol açabilir. günde 2-3 bardak kahve içmek çok da kötü bi alışkanlık diil bence açıkçası ben kahveye bayılıorum ve güne her zamn kahve ile başlıorum. ama asla instant kahve içmiorum. Çünkü instant kahvelerin konserve yiyeceklerden hiçbir farkı yok. ayrıca kahvenin en son dibinde kalan tortu kurutularak instant kahve haline getirilio. bence hem sağlık hem de lezzet açısında başarısızlar. Üstelik bizim caanım Türk Kahvemiz süper bişi. :) bazen aromalı filtre kahveler de güzel oluo. ama kakuleli bir türk kahvesinin eline kimse su dökemez. :) Bir de herkes kendisini nasıl iyi hissettiğini bilir.Örneğin bazıları soğan yediğinde midesi rahatsızlanır ama başkalarına hiç dokunmaz. Bence kahve de de aynı şey geçerli. Hepinize sağlıklı ve bol kahveli günler :) sevgilerle

ferden
02-18-2006, 05:34 PM
ben kahve düşkünü bir insanım.ist.daki kahve dünyası uğrak mekanımdır.
kafeinden dolayı zararlı olduğunu ve yine kafein sayesinde bağımlılık yaptığını biliyorum.ama bir sağlık sitesinde bir kadeh şarap gibi günde bir fincan kahvenin zararlı olmadığını okumuştum.
filtre kahve en güzel ( e tabii ki ) french press de lezzetli olur. onu yaparken de önce kahveyi koyup sıcak suyu kahveyi kapatacak kadar koyup , kahvelerin tamamen çözüldüğüne kanaat getirince suyun kalanı eklerseniz daha lezzetli olur.
türk kahvesinde ise hem bol köpük için hem de lezzet için , cezveyi ocağa koymadan önce malzemeleri iyice karıştırıp ocağa konmalı , ocaga konduktan sonra ise sadece köpüğünü almak için kaşıklamalıdır.
( gözümü açtığım ve sevgisine boğulduğum annemin yıllanmış türk kahvesi deneyimleriyle , uzun yıllardır filtre kahve düşkünlüğüme dayanarak tariflerimi verdim)
Sevgimle.

elcinuckan
03-03-2006, 12:17 PM
arkadaşlar son zamanlarda televizyonda günde 1 fincan türk kahvesinin yararından bahsediliyor.ilk aklıma gelen kanal sahibinin yeni bir kahve markasını piyasaya sürmek üzere olduğu geliyor aklıma.malesef türkiye de bu tür açıklamalara şüphe duymadan yaklaşamıyorum.hani nereye gitti kuş gribi,yokmu oldu birden bire.köylüyü mecburen terkeden tüketici unakıtan marka konsantre yumurta almak fikrine itiliyor!!
kahve yararlı mıdır zararlı mıdır net bir bilgim yok ama hamileliğin ilk 3 ayında uzak durulması gerektiğinden eminim.düşük riskini tetikliyormuş aklınızda bulunsun bence..

Elifce
03-30-2006, 04:29 PM
Walla ben içmeden duramam özellikle Türk kahvesi birde bakan olsa hep ben bakıyorum da :)

Cagla Senger
03-30-2006, 08:57 PM
Bence herseyin (tabiiki zararli olmadigini bildigimiz herseyin) asirisi zararlidir . Benim genc kizligimdan beri hayat felsefem bu olmustur.(51 yasindayim) Haikaten faydasini gordum, en faydali ilaci bile gerektiginden fazla kullanirsak zarari olur, diyorum.

s.layla
03-30-2006, 09:08 PM
bende her sabah 4 bardak (bir bardak yaklasik 200 ml) automatik kahve icerim. bunu ben kendimi bildim bileli yaparim. Zaralida olsa birakamam. Ramazan orucunda en cok beni zorlayan sabahlari kahve icememem.

nur.naz
05-25-2006, 01:47 PM
Ben de kahvenin son derece zararlı bir içecek olduğunu duyup içmek istemezdim hanımlar taki okuduğum bir araştırmada günde 2 ila 3 fincan Türk kahvesinin hücreleri yenilediğini ve bazı zararlı oksitleri vucuttan attığını öğrendim şimdi en az bir fincan şöyle karnım tok tv karşısında otururken akşamları içiyorum ve duyduklarımdan yola çıkarak hanımlara tavsiye ediyorum. Ve ben yenilendiğimi gerçekten hissediyorum SAĞLICAKLA KALIN bir arkadaşla içmek daha zevkli:)

melisa2
05-26-2006, 07:47 AM
bende türk kahvesini çok seven biriyim çok aşırıda tüketmediğim için bi zararı olacağını düşünmüyorum
herşey kararında güzeldir

simda
06-25-2006, 06:49 PM
kahvenin yararlı ve zararlı yönleri var
yukarıda yazılanların özellikle kafeinle ilgili olanların yanı sıra kafein migren ağrılarını azaltıyor. astım krizlerinde ilk yardım olarak kullanılıyor. elbetteki çok içilmesi zararlı olmaktadır. özellikle panik atak başta olmak üzere bazı psikoloji rahatsızlıkların ortaya çıkmasına neden olabiliyor.
ama bütün bunlar benim kahve içmemi engelleyemiyor.

nehirsu
06-25-2006, 07:53 PM
bende her sabah 4 bardak (bir bardak yaklasik 200 ml) automatik kahve icerim. bunu ben kendimi bildim bileli yaparim. Zaralida olsa birakamam. Ramazan orucunda en cok beni zorlayan sabahlari kahve icememem.

bende makina kahvesini gunde 3 fincan iciyorum ama sutunu bol koyuyorum kahveyi az basiyorum zararin neresinden donulse kardir:-))

beyaz gelincik
06-25-2006, 09:06 PM
merhaba ben günde en az 1, en fazla 3 yada 4 kup neskafe icerim, özellikle sabah icmeyince ayilamiyorum. dedigim gibi abarttigimi zannetmiyorum, okadar olsun artik!:)

nesem61
11-09-2006, 01:18 PM
kafein içeren tüm besinler selülite neden oluyor bayanlar.ben çayı ve neskafeyi demlik demlik içerdim.doğumdan sonra tamamen bıraktım.çok nadir çay içiyorum.sadece misafirlikte 1-2 bardak,o da açık.baktım ki selülitlerim yok oldu...zaten zevkle yenen ve içilen şeyler hep zarar veriyor vücuda

ozcan
11-09-2006, 06:12 PM
kahve türk insanı için bir kültürdür ( nescafe hariç ) bence vazgeçilmezdir.

Aytendeniz
06-19-2008, 02:55 PM
şöyle akşam yemeklerinden sonra ister taze sütlü ister sade pişirilen türk kahveleri eşliğinde yapılan aile sohbetleri olmazsa ne yaparız biz? şahsen ben çok önemsiyorum bunu. Kopuk aile bağlarını gördükçe içim gidiyor.çok şey kaybediyoruz çok.

pegasus*
06-19-2008, 04:11 PM
Turk kahvesi, telvesiyle icilmedigi icin selulite sebebiyet verme acisindan en masum olan kahve, granul kahveler gibi degil yani. Elbette asiriya kacmamak lazim, ama bu her sey icin gecerli degil mi? Kahve keyfi de baska turlu bir sey, yerini ne tutar ki..

HIRSIZ-POLIS
06-19-2008, 08:02 PM
2 gun once bununla ilgili bir haber okudum. Madrid universitesinin yaptigi arastirmaya gore kahve ozellikle orta yastaki bayanlarda kalp yetmezligi riskini azaltiyor ( icindeki kafeinden dolayi ), bu arada maksimum gunde 6 fincan kahveymis.

Ama unutmayalim ki ozellikle hamile bayanlar kesinlikle icmemeli, ozellikle ilk aylarda, dusuk riski iki kat oluyor..

Hiç yorum yok: