18 Eylül 2008 Perşembe

yunan kahvesi freppe

eaka
11-01-2005, 10:32 AM
arkadaşlar merhaba
benim ailem yunanistan selanik göçmeni yunanistanın özel freppe diye bir kahvesi var benim ailem çok küçükken türkiyeye geldiği için çok yüzeysel bilen var detaylı bilen varsa tarifini verirmi acaba teşekkürler..

nunubella
11-01-2005, 10:40 AM
ÇOK KOLAY AĞZI KAPAKLI BİR BARDAK YADA BUNA BENZER BİR KOKTEYL KABINA KAHVE VE ŞEKERİ KOYUN.ÜZERİNE 2-3 YEMEK KAŞIĞI SU İLAVE EDİN DAHA SONRA KAPAĞI SIKICA KAPATIP BARDAĞI AŞAĞI VE YUKARI HIZLA ÇIRPMAYA BAŞLAYIN KAHVE VE ŞEKER ERİYECEK TAMAMEN KÖPÜK KÖPÜK OLACAK.DAHA SONRA BU KÖPÜLLERİ BARDAĞA DÖKÜP İÇİNE 1-2 BUZ PARÇASI ATIP YAVAŞCA SU İLAVE EDEREK FRAPPENİZİ İÇEBİLİRSİNİZ.AFİYET OLSUN

yÜksel
11-01-2005, 11:00 AM
nunubellaya katılıyorum aynen yapabilirsiniz eğer sütlü seviyorsanız içine çalkalayıp köpük olduktan sonra süt ilave edip üzerini soğuk suyla tamamlayabilirsinizbu bardak uzn bir servis bardağı olmalı içine pipet koyup içebilirsiniz veya süt yerine 1 top sade dondurma koyup öyle de servis yapabilirsiniz oranın yazın içilen en meşhur kahvesidir frape afiyet olsun....iyi bayramlar....

nunubella
11-01-2005, 11:08 AM
SÜTLÜ VEYA SADE HER İKİ ŞEKİLDEDE FRAPPE ÇOK GÜZEL OLUYOR.YUNANİSTANDA HER YERDE FRAPPE VARDIR.HERZAMAN İÇİLEN YAZ KIŞ FARKETMEZ BİR İÇECEKTİR.TAVSİYE EDERİM.YALNIZ KAHVE TÜRK KAHVESİ DEĞİL GRANÜL KAHVE OLACAK.

eaka
11-01-2005, 11:15 AM
teşekkürler nunubella granül kahve dediğin? bizim ailedekiler neskafeyle diyorlar ama farklı bişeymi granül kahve farklı bişeyse nerden bulurum tekrar teşekkürler

nunubella
11-01-2005, 11:26 AM
aynen öyle ben marka yazmak istemediğim için granül kahve diye yazdım.herhangi bir marka neskafeyle yapabilirsiniz.

eaka
11-01-2005, 12:00 PM
birşey daha soracağım sütle yaparsam şekerle kahveyi karıştırdıktan sonra 2-3 kaşık su yerine vede buzları attıktan sonra su ilave ediyoruz demişsiniz onun yerinede süt mü koyacagım yani tarifteki su olan yerlere sütmü ilave edeceğim

nunubella
11-01-2005, 12:18 PM
evet aynen öyle.enson süt veya su ekleniyor.yoksa köpük elde edemezsiniz.

coconut
11-14-2005, 05:27 PM
çok hoşuma gitti...denemek istiyorum benim bir sorum olacaktı...su veya süt soğukmu olacak yoksa sıcakmı olacak?cevaplarsanız sevinirim :wink:

marfan
11-15-2005, 02:07 AM
eşim haftada 2-3 gün yunanistanda (işi nedeniyle) orada çok içtiklerinden ve eşimde sevdiğinden evdeykende kendisine soğuk bana sıcak hazırlar hatta diş fırçası kadar özel çırpıcısı var ondanda aldı.önce az miktarda su kahve ve şeker koyup çırpıyor (aynı olayı mikserin tek çırpıcı telini takarakta yapabilirsiniz)köpük olduğunda üzerine soğuk veya sıcak sütü ilave ediyor ( yalnız sıcak sütü bardağın kenarından yavaş koyun) köpüğü aynı krema gibi yoğun oluyor.

kedicik
11-18-2005, 10:52 AM
Tarifi dün akşam soğuk sütle yaptım (yanında da kurabiye ;-), dar uzun güzel bir kadehte servis yaptım, çok ama çok şık oldu. Alt kısımda açık kahve bir içecek, üstte kocaman bir köpük, arkadaşlarınıza hoş bir süpriz olur, tavsiye ederim herkese :) Tarif için teşekkürler :)

Nilgün:)
01-17-2006, 12:19 PM
frapelerin hazırları var artık 3ü biraradalar gibi gereken tüm malzemeleri yeterli miktarda koymuşlar özel frape bardağına size sadece karıştırıp çalkalamak kalıyor :wink: biz bunu yunanistanlı komşumuz sayesinde alıyoruz ama gerçekten leziz bir içecek tabi kahve sevenlere :)

nunubella
01-19-2006, 09:32 AM
frappe soğuk içilir.özellikle yazın .kavanoz dada yapılabilir.ağzı sıkıca kapatılıp,iyice çalkalanır.

özlemsule
01-19-2006, 01:45 PM
Kızım 3 yaşındayken rodosa tatile gitmiştim ufak çıcuk bir işkence oldu ama
frappe ve sıcak nutellalı kreplerin kokusu hala burnumda.
aklıma getirdiniz yine yaptım gelsin kilolar.
Bir ara migrostan neskafelerin promasyonu olarak frappe bardağı almıştım.
nilgünün dediği gibi sadece karıştırmak yetiyor,yada tupaların şekşeğindede
aynı kolaylıkta oluyor.

denizcan34
01-27-2006, 10:52 PM
Arkadaşlar ,

Bayram tatilinde yunanistana giden bir arkadaşim yunan kahvesi getirmiş.

Bizim türk kahvesinin aynısı .Ama daha kalitelisi vedaha lezzetlisi diyebilirim .

Hani "zeytinyağı" çeşitleri olurya .kimi zeytinyağınının tadına doyamazsın.ekmek batirip yiyebilirsin.1.sınıf zeytinyağıdır mesela .

Meğer kahvedede "kalite "durumları varmış.
Hakikaten harika bir kahveymiş bu yunan kahvesi .Tadına doyamadim.
( aman yanlış anlaşılmasın .bizim khavemize sahip çıkmışlar vs denmesin.işin o yanında değilim yani.lezzet derdindeyim şu an :) )


Şimdii ,bu "yunan kahvesi" türkiyede satılıyormu ?bir fikri olan varmı ?
daha önce içen ve benim gibi tadına bayılan varmi ?

istanbulda bulabilirmiyim? bir fikri olan varmı ?

sedanur
01-28-2006, 12:52 AM
begonvil evet sana katiliyorum bir arkadasim yunan kahvesi verdi bana,gercekten lezzetli. en azindan kopugu daha bol oluyor. hep onu kullaniyorum artik. turkiye de satilmasi konusunda bir bilgim yok.sevgiler

yÜksel
01-31-2006, 02:49 PM
hemen cevap veriyorum burada bulma şansınız yok begonvilciğim bende onu kullanıyorum hem çok lezzetli hemde telvesi tortusu çok ince çünkü benim eşim oralı ve ben 15 günde ayda bir gittiğimde kendim alıyorum sevgiyle kal sorun olursa cevaplarım

özlemsule
02-02-2006, 03:58 PM
Aslında Türkiye ve Yunanistana kahve aynı yerden geliyor.Birkaç yıl önce benim İzmirde çikolata dükkanım vardı.Bunun yanında kahvede satıyordum.Bu kalitede kahve getirdim ama hiç satamadım.100 gr 500bin iken bu kahvenin 100 gr 5milyondu.Tadı ve içimi çok güzel fakat fiyatı yüzünden satamadım.hisar kahvede karar kıldım.
Dün arap bir arkadaşımda kahve içitim bununda tadı farklıydı içinde kakule olduğunu söyledi.Değişik tatlara açıksanız demenizi tavsiye ederim.

yÜksel
02-04-2006, 09:29 PM
cevabını şimdi gördüm begonvil içerim canım ben en son aldığımda kilosu 8 euro diye hatırlıyorum ama artık içerken senin içinde bir yudum içeceğim sevgiyle kal....

marfan
02-05-2006, 03:57 PM
arkadaşlar beni yanlış anlamayın,herkezin damak tadı farklıdır.ben günde 2-3 fincan türk kahvesi içerim.eşim haftada 3 kez yunanistana gidip geliyor ve bir keresinde oradan yunan kahvesi getirmişti köpüğü fazla ama beyaz oluyor ve tadıda kakao gibi ben beğenmedim ve evimde şu an kullanılmamış paketler duruyor.mehmet efendiden vazgeçmem.
benim damak tadıma uymadı seven arkadaşlara afiyet olsun.
sevgiler

bulut
02-08-2006, 07:34 PM
arkadaşlar markasını yazabilirmisiniz eşim yakında gidecek ısmarlamak istiyorum

sönmez
02-14-2006, 10:24 PM
ya arkadaşlar özür diliyorum ama bu yunan kahvesi sohbeti beni üzdü.ne bileyim.Türk kahvesi dururken yunan kahvesi.neyse.sevgiler

pink
02-15-2006, 04:01 PM
bence yunan kahvesinin abartılacak bir yanı yok arkadaşlar.Herkesin damak zevki farklı ama bizim kahvemiz kadar güzel değil.Çok içtim ama bayılacak bir yanı yoktu.

Elena
04-25-2006, 11:01 PM
araplarbir de zencefil kullaniyorlar, ama ben begenmedim. ben turk kahvesini sutlu olarak seviyorum.

Hiç yorum yok: