18 Eylül 2008 Perşembe

buzlu çay

Selam arkadaslar, size belkide yaptiginiz bir buzlu cay tarifi vermek istiyorum bende yeni yaptim. benim genelde takip ettigim bir dergiden aldim "woman's world".
olculeri aynen aktariyorum:
1/2 cup seker
iki parca limon kabugu diyor ben bir yemek kasigi kadar limonun disindan rendeledim
4 cay poseti (ben 3 kullandim)
2 cup kaynamis su
2 cup soguk su
1\4 cup portakal suyu
buz kupleri
limon dilimleri istege bagli
ben birde nane yapraklari ekledim:)

1\2 cup suyla 1\2 cup sekeri limon kabugu rendeleriyle birlikte kaynatalim ve altini kapatalim
2 cup kaynamis suda cay torbalarini denmlendirelim 10 dk.
cay torbalarini alalim ve butun malzemeyi ekleyelim surubu suzerek koyun limon kabuklarini suruptan ayirmak icin. benim yaptigim cok hosuma gitti dilerim sizde begenirsiniz. cok kolay imis meger ice tea yapmak ve kesinlikle daha ekonomik nestea iced tea leri dusununce:)
birde tip vereyim buz kuplerini daha onceden demlediginiz caylardan hazirlarsaniz buzlu cayinizi icerken sulandirilmis gibi hissetmezsiniz. ben denemedim daha..
Afiyet olsun arkadaslar...

deathofmelody
07-18-2008, 09:02 AM
oldukca pratık bır tarıf
yalnız kafama takılan bır ıkı nokta var yardımcı olursanız sevınırım..
bu tarıften kac kısılık cay oluyor bırde cok fazla su konulmuyor bu durumda 3 poset cay cok sert olmazmı...

neslisah
07-19-2008, 07:05 PM
selam deathofmelody, 4-6 kisilik falan heralde ve bilemiycem orjinal tarifinde 4 tane cay poseti istiyordu banada sert olur gibi geldi ve 3 kullandim, dene bence baktin sert olacak sende sulandirirsin. benim yaptigim iyiydi bilmiyorum dahada iyi yapabilirmiyim.

Hiç yorum yok: