19 Eylül 2008 Cuma

öksürük ve boğaz ağrılarına

Soğukların aniden bastırdığı bu günlerde boğaz enfeksiyonları oldukça yaygın. Benim 7,5 yaşlarındaki ikiz kızlarım da(janset ve setenay) 3-4 gündür yutkunma zorluğu ve azda olsa öksürükle mücadele halindeler. Bu tarifle sıkıntımızı ilaç kullanmadan oldukça hafiflettik. Bir iki yıl önce cine 5 TV de SELÇUK KUZU kendi yemek programında vermişti bu tarifi ve ben çok faydasını gördüm. sizlerle paylaşmak istedim.

Bir su bardağı kaynar suya bir tatlı kaşığı toz zencefil bir yemek kaşığı bal (arzuya göre ayarlanabilir) ve yarım limon suyu karıştırılıp içilir.

Özellikle çocuklar için içimi biraz zor olduğundan bal ve limon suyu biraz daha arttırılabilir.

SAĞLIKLI GÜNLER DİLERİM.....
Hhatice
11-11-2006, 11:54 AM
sağol nuraycım nasıl işime yaradı bilemezsin tam da kızımın boğazları şişmiş yutkunamazken bu tarifi vermen gerçekten yumuşatıp rahatlattı yapımı kolay içimi zevkli üstelik kimyasal değil bende herkese sağlıklı günler diliyorum aman dikkat bu havalar çok tehlikeli ve grip çok salgın
Hhatice

gdoral
11-11-2006, 12:39 PM
Sevgili Nuray Hanım,iki gündür yutkunurkan boğazım acıyordu.Bugün portakal ağacına göz gezdirdikten sonra,bakayım forumda haftasonu menüsüne fikir alabileceğim neler var diye gezinirken sizin başlığa rastladım.Hemen kalkıp nicedir dolapta değerlendirilmeyi bekleyen taze zencefilden suyun içine rendeleyip iki de limon dilimi atarak kaynattım,daha sonra dediğiniz gibi bal ve limon suyu ilavesiyle şu anda sıcak sıcak yudumluyorum.Teşekkür ederim...
Gülin

nuray kubat alpay
11-11-2006, 01:12 PM
sevgili Hhatice ve gdoral faydası olduğu için çok sevindim. ben ailem için ilaç kullanmayı pek sevmiyorum . bu tarz bitkisel çözümler daha sağlıklı geliyor.

ÇOK GEÇMİŞ OLSUN....

SEVGİLER...

feyza34
11-11-2006, 06:26 PM
sevgili nuray,benim görümcemin 12 yaşında bir kızı var,sürekli kuru öksürüğü vardı ve sebebini bilmiyorlardı, ben de sık sık öksürükten hem rahatsız olurum hem de o kişi adına çok üzülürüm,zencefilli karışımın faydasını biliyordum,tavsiye ettim,hemen öksürüğü kesilmiş,ne kadar teşekkür ettiler bilemezsin,hatırlattığın için çok sevindim...

Okyanus-Deniz
11-11-2006, 08:36 PM
nuray karışımı hemen denedim ve çok faydasını gördüm. çok sağol paylaştığın için...

nuray kubat alpay
11-12-2006, 08:24 AM
sevgili feyza34 ve okyanus&deniz cumartesi günleri ikizlerimin bilgisayarla oynun günü olduğundan bana pek fırsat kalmıyor. bu nedenle mesajlarınızı ancak şimdi görebildim.

Rica ederim ne demek bilip te paylaşmamak bana yakışmaz. Sağlıklı günler diliyorum.

güldem
11-28-2006, 12:42 PM
eşimin aldığı zencefiller kök gibi bunlar nasıl kullanılır???????

*özlem*
11-28-2006, 02:39 PM
Nuraycım h.sonu benimde boğazlar ağrımaya başlayınca senin tarifini uyguladım...Toz zencefili ilk defa tattım diyebilirim ve bu yüzdenmidir bilinmez içemedim bana tadı biberli gibi geldi...

Ama yılmadım zencefil miktarını azalttım ...Şifa niyetine İçtim....

Zencefil yerine alternatif olacak başka birşey varmı acaba..??

Teşekkürler canım ....

qwert
11-28-2006, 02:43 PM
o zencefiller kaynatılarak kullanıyor

aysegularda
11-28-2006, 05:07 PM
Ben küçük köklerden 1 tane alıp yıkayıp minik minik bir kaba doğruyorum. İçine iki bardak su ilave ediyorum. 10-15 dk önce harlı sonra yavaş ısıda kaynatıp indirmeye yakınken limonunu ilave ediyorum. Hatta yarım limonu öylece atıp beraber kaynatıyorum bazen. Bir bardak kadar çıkıyor. İçine de arzu edilen miktarda bal ilave ediyorum. Yapımı basit olduğu için tek seferlik yapıyorum. benim 2,5 yaşında oğlum var ona yapıyorum genelde. Ama tadını hiç beğenmediği için sevdiği meyve suyu ile yarı yarıya karıştırıp bipet ile içiriyorum.
Şifa olsun...

nuray kubat alpay
11-28-2006, 05:16 PM
sevgili özlem, öncelikle geçmiş olsun. evet zencefil karabiber tadında yakıcı belkide tedavi edici özelliği buradan geliyor bilemiyorum. sanırım alternatifi yok. miktarı azaltarak alışana kadar dene. zaten şifa olanların genelde tadı hoş olmaz. hatırlıyorum da ben çocukken annem bir yemek kaşığında balı ılıtıp bol karabıberle yuttururdu.

bu arada istanbul un neresindensin?

ben evlenene kadar (17 sene önce) bakırköy de oturdum. şimdi denizli'deyim

HIRSIZ-POLIS
11-28-2006, 07:55 PM
Benim bir sorum olacak, evde taze zencefilde var tozu da, acaba hangisini kullanmak daha faydali olur?

nuray kubat alpay
11-29-2006, 07:23 AM
Sevgili hırsız-polis ikiside aynı işi görür. ben toz olanını kullanmayı tercih ediyorum çünkü daha kısa sürede hazırlanıyor.

Nisan
11-29-2006, 08:12 AM
Arkadaşlar ben 7 aylık hamileyim kuru bir öksürüğüm var, göğüs hastalıkları, kulak burun boğaz ve kendi doktorum muayne etti hiçbirşey bulamadılar. Sadece hamilelikte görülen mide yanması sonucu midedeki kaçaktandır dediler ama bir türlü geçmiyor ve beni çok rahatsız ediyor. Acaba zencefil içmemin bir sakıncası olur mu?

nuray kubat alpay
11-29-2006, 09:04 AM
Sevgili Nisan hayırlı olsun, çoğu gitmiş azı kalmış. eskilerin dediği gibi bir avazda kurtarırsın inşallah.

zencefilin zararı olduğunu sanmıyorum. çünkü sakinleştirici özelliği var. ben banka gibi temposu ve stresi yüksek bir işte çalışırken iki hamilelik yaşadım (ikincisi ikiz) belli aralıklarla nane ve zencefil çayı içerdim.

yine de doktoruna danış derim.

Sağlık ve sevgiyle kal...

M.C.
11-29-2006, 09:19 AM
Nisan hanım, hamilelikte bitki çayları tavsiye edilmiyor, mutlaka doktorunuza sorun, adaçayının kesinlikle yasak olduğunu biliyorum fakat zencefille ilgil bilgim yok.

Nisan
11-29-2006, 09:36 AM
evet en iyisi sormak arkadaşlar riske girilecek birşey değil, şu ana kadarda hiç bitki çayı içmedim korkumdan. belki hamile olan doktoruna soran vardır diye sormuştum. bu hafta sonu muaynem var sorup içmek en iyisi. ilginiz için çok teşekkür ederim. :)

ftm
11-29-2006, 10:13 AM
arkadaşlar bende 2 yıl önce bi anneden öğrendiğim o anneninde anne şurubu adını verdiği şurubu yazıyorum size ben kızlarımde faydasını görüyorum.yarım kahve fincanı zeytinyağının içine çeyrek limon suyu 1 tatlı kaşığıda bal karıştırıp sabah akşam bebişlerinize verirseniz bir kış boyu nezle gripten kurtulursunuz.adıda güzel anne şurubu allah razı olsun o anneden

rubin
11-29-2006, 11:17 AM
sevgili nisan, öncelikle hayırlı olsun bebisin.

1 tatlı kaşığı balın içine çay kaşığının ucu ile (çok az olacak) zencefil katıp karıştır. ve sabahları yut. ilaç niyetine.
bir de elma ve ıhlamuru kaynat içine yine çok az zencefil tozu ve bal karıştırıp iç. faydasını göreceksin. ne varsa bitkilerde var... dogru tüketmeyi bilelim yeter ki...

CHiCeKPeRiSi
11-29-2006, 02:29 PM
Merhaba arkadaslar,

Bu Zencefil astim hastasi olanlarda bi etki falan yaratmaz demi cünkü esim biraz rahatsiz öksürüyorda ve astimida var biraz o yüzden sorayim dedim daha evde zencefil bile yok ama almaya gidemedim almadan bileyim de bos bosuna almayim...

Tskler simdiden...

BETÜL
11-29-2006, 02:35 PM
MERHABA

BEN SUYA KARIŞTIRMAK YERİNE 1 TATLI KAŞIĞI BALA 1 ÇAY KAŞIĞI ZENCEFİL KOYUP KARIŞTIRIYORUM. ONU YUTUYORUM.

BİRDE ARKADAŞLAR SİZDEN RİCAM SOHBET TARZINDAKİ KONUŞMALARINIZI ÖZELDEN YAPMANIZ. ÇÜNKÜ BİR ZAMAN SONRA KONUNUN DIŞINA ÇIKILMAYA BAŞLANIYOR.

SEVGİLER HOŞÇAKALIN...

Okyanus-Deniz
11-29-2006, 06:55 PM
Arkadaşlar ben 7 aylık hamileyim kuru bir öksürüğüm var, göğüs hastalıkları, kulak burun boğaz ve kendi doktorum muayne etti hiçbirşey bulamadılar. Sadece hamilelikte görülen mide yanması sonucu midedeki kaçaktandır dediler ama bir türlü geçmiyor ve beni çok rahatsız ediyor. Acaba zencefil içmemin bir sakıncası olur mu?

Nisan sorun midedeki reflüyse sanırım zencefil keskin tadı ve acılığı iyi sonuç vermez. en iyisi doktorunuza danışmanız...

Okyanus-Deniz
11-29-2006, 06:57 PM
arkadaşlar bende 2 yıl önce bi anneden öğrendiğim o anneninde anne şurubu adını verdiği şurubu yazıyorum size ben kızlarımde faydasını görüyorum.yarım kahve fincanı zeytinyağının içine çeyrek limon suyu 1 tatlı kaşığıda bal karıştırıp sabah akşam bebişlerinize verirseniz bir kış boyu nezle gripten kurtulursunuz.adıda güzel anne şurubu allah razı olsun o anneden

bu şurubu kaçıncı aydan itibaren kullanabiliriz acaba? bal belli bir zamana kadar kullanılmamalı biliyorum...

ftm
11-30-2006, 09:45 AM
bal dışındakileri karıştırıp 1 yaşına kadar verebilirsin canım 1 yaşından sonrada bal ekleyebilirsin

Hiç yorum yok: