19 Eylül 2008 Cuma

vişne kompostosu pişirmeden

Yetur
02-08-2006, 07:11 AM
vişneler yıkanır saplarından ayıklanır.süzülür.sonrada 1 kg lık veya yarım kg lık cam kavanozlara hiç su konulmadan doldurulur.üzerlerine sadece 2 -3 kaşık toz şeker serpilir. kapakları sıkıca kapatılır. serin bir yerde kış ayına kadar bekletilir.(ben genelde buzdolabında bekletiyorum)

zamanla vişneler kendi sularını bırakıyor.kavanoz tamamen kendi suyu ile doluyor. kışın açtığınızda kaynatmaya gerek kalmadan kullanabilirsiniz. tanelerini pasta kurabiyede de kullanabilirsiniz çünki hiç ezilmiyor ve ekşi kokmuyor.

hilay
06-01-2006, 01:57 PM
yetur bu vişneleri yapınca hiçbir vakumlamaya gerek kalmıyor mu yani bozulmadan aylarca durabiliyormu dışarda?

Yetur
06-01-2006, 02:06 PM
hayır hilaycım kesinlikle bozulmuyor.kışayına kadar buzdolabında bekletiyorum.harika oluyor.kavanozun içinde zamanla kendi kendine vişne suyunu bırakıyor. taneleri asla ezilmiyor.diri kalıyor. suyunuda ister meyva suyu ister tanesi ile komposto şeklinde kullan.nefis oluyor...kavanoz yerine kola içtiğimiz pet şişelerinede koyabilirsin..

hilay
06-01-2006, 03:35 PM
ya yetur vallahi süpersin! sanırım hazır vişne konservesi gibi oluyor.kışa kadar dolapta bekletsem kışın balkona alsam ne olur acaba?ben ağustosta evlenip iskenderuna gideceğim.orada kışın balkonda dayanır mı?çok teşekkür ederim

Hhatice
06-01-2006, 03:47 PM
yeturcum iyiki varsın bu harika bir fikir 1 kg için 3-4 kaşık şeker yetermi bende dipfrize koyuyordum ama hemyer kaplıyor hemde içinnden istediğim kadar almak zor oluyordu
hergün birşey öğreniyorum ve bu beni çok mutlu ediyor
Hhaticesedef

Yetur
06-01-2006, 03:59 PM
HİLAYCIM SENDE ÇOK ŞEKERSİN...ŞİMDİDEN MUTLULUKLAR DİLERİM..İSKENDERUNU BİLİYORUM YAZIN ÇOK SICAK OLUYOR..NEMİDE CABASI...SANA TAVSİYEM SADECE KIŞ AYINA GİRDİĞİMİZDE BALKONUNA KOY.BU BÖLGE LER ÇOK SICAK OLUYOR.DIŞARDA YAZIN HERŞEY BOZULUYOR...SEVGİLERİMLE... :lol:

HATİCECİM BU TARİFİDE BABAESKİLİ ARKADAŞIM VERMİŞTİ YILLARDIR YAPIYORUM.HELE RAMAZAN AYINDA SOĞUK SOĞUK ÇOK GÜZEL OLUYOR..ŞEKERİNİ NE KADAR İSTİYORSAN DAMAK ZEVKİNE GÖRE KOY... YALNIZ KAVANOZLARINIZIN KAPAĞINI İYİ KAPATIN.VE KENDİ SUYU İLE DOLANA KADAR AÇMAYIN..CANIM SEVGİLER.. :lol:

özlemözlen
06-01-2006, 04:15 PM
Yetur kapağı kaynatmak falan gerekmiyor mu? Birde suyun da tad yoğun oluyordur. Suyundan kullanırken şeker ilave edeceğiz su da ilave etmek gerekiyor mu? Taneleri kaynatarak komposto yapabilir miyiz? Ne kadar çok soru sordum kusura bakma lütfen. Benim oğlum vişne suyuna bayılıyor kesin bunu da çok sevecek. İyice öğrenip yapmalıyım bunu;-)
Tarifi paylaştığın için de çok teşekkürler.

Yetur
06-01-2006, 04:53 PM
ÖZLEMCİM HERHANGİ BİR KAYNATMA YAPMIYORUZ.AÇTIKTAN SONRA İSTERSENİZ ŞEKER VE SU İLAVESİ YAPIP 1-2 DAKİKA KAYNATIN.AMA BEN YAPMIYORUM.HİÇ GEREK YOK..AMA TATLI SEVİYORUM DİYORSANIZ ŞEKER İLAVE EDİN.ZEVKİNİZE KALMIŞ. O KADAR DOĞAL VE LEZZETLİKİ MEYVİŞ MEYVİŞ KOKUSU VE TADI OLUYOR. YALNIZ SERİN YERDE BEKLETİN BU KADAR ....KOLA ŞİŞELERİNDE DE YAPARSANIZ KAPAĞINIYAVAŞÇA AÇIN KENDİ KENDİNİ VAKUMLUYOR.ŞİŞEYİ KESİP İSTEDİĞİNİZ GİBİ KULLANIN..SEVGİLER..

canımcım
06-01-2006, 06:36 PM
vişneler yıkanır saplarından ayıklanır.süzülür.sonrada 1 kg lık veya yarım kg lık cam kavanozlara hiç su konulmadan doldurulur.üzerlerine sadece 2 -3 kaşık toz şeker serpilir. kapakları sıkıca kapatılır. serin bir yerde kış ayına kadar bekletilir.(ben genelde buzdolabında bekletiyorum)

zamanla vişneler kendi sularını bırakıyor.kavanoz tamamen kendi suyu ile doluyor. kışın açtığınızda kaynatmaya gerek kalmadan kullanabilirsiniz. tanelerini pasta kurabiyede de kullanabilirsiniz çünki hiç ezilmiyor ve ekşi kokmuyor.
YETURCUM PEKI VISNELERI KABIN AGZINA KADARMI KOYMAKLAZIM.HANI TAMEGIN SISE MEYVE SULARI VAR 1 LT.LIK ONLARADA OLURMU?BENIM BUZDOLABIMDA YER YOK MALESEF BUNLARI KOYARSAM BASKA SEYE YER KALMICAK BASKA BISEY ONEREBILIRMISIN?DERINDONDURUCUM BUYUK AMA ONDADA YER YOK MALESEF..HIC OLMADI YER ACICAM BU LEZZETI KACIRAMAM :D :P

Yetur
06-01-2006, 06:58 PM
salihacım vişneleri 1 parmak boşluk kalacak şekilde koyun şekerini ilave edip kapağını sıkıca kapatın.şişelerede olur.yalnız ya oldukça serin bir yer olmalı yada buzdolabında muhafaza edin.sevgiler..

TUTKU
06-01-2006, 10:21 PM
merhaba yetur
bende şişede vişne kompostosu yapıyorum ama hem biraz su koyuyorum hemde kapaklar iyice kapansın diye biraz kaynatıyorum.kaynatmadığımda hava aldığı için bozulma yapabiliyor.sen böyle yapmadığın halde bozulmadığını söylüyorsun.ben nerede yanlış yapıyorum acaba?

Yetur
06-02-2006, 06:41 AM
tutku neden bozuluyor biliyormusun içine su koyuyorsunda ondan.bu kompostonun özelliği susuz olması üzerine şeker koyup kapağını sıkıca kapatıyoruz. vişne kendi kendine fermentasyona uğruyor.....suyunu veriyor ve kendi suyu ile kendini koruyor..12 yıldır yapıyorum hiç bir şey olmuyor.bu şekilde dene bak göreceksin şahane olacak ve hep bu şekilde yapacaksın.kapağını düzgün ve sıkı kapat.kendini vakumluyor...
:lol:
banucum dene bak çok seveceksiniz... :wink:

melisa2
06-02-2006, 07:27 AM
yeturcum ben seninki gibi yapıyorum ama içine salsilikasit koyuyordum çok az koruma maksatlı bide özellikle serin biyerde kalmalı yoksa ekşiyor mutlaka dolapta bekletin derim ben

Yetur
06-02-2006, 07:32 AM
melisacım bende hep tekrar ettim dolapta bekliycek diye tekrar hatırlatman iyi oldu canım yalnız salsilik asit koymuyorum ben katkı maddelerine daima karşıyım...vişne zaten kendinden asitli bir meyve bence sende kullanma...zaten bu şekildede çok güzel oluyor ..

handan
06-02-2006, 12:50 PM
teşekkürler bende yapacağım

interwiever
06-02-2006, 03:42 PM
sevgili yetur ,
bende birşey sormak istiyorum.konserve yaparken yeni kapak almak gerekiyormuş diye duydum.bunun içinde gerekir mi.emin olmak istedim.
sevgiler

Yetur
06-02-2006, 03:46 PM
hayır canım gerek yok.kola şişelerinede yapabilirsin.sadece kapağını kapattıktan sonra birdaha açmayın.

TUTKU
06-02-2006, 06:51 PM
yeturcum
bende bu tarifi kayınvalidemden öğrenmiştim. O da su koyarak yapıyor.bir de buzdolabına koymuyor.ama senin tarifini de yapmak istiyorum.ben özellikle ramazanda vişne kompostosunu çok seviyorum.sahurda pilavla güzel oluyor.birden canım çekti.vişneler çıksada yapsak.sevgiler

Yetur
06-02-2006, 08:21 PM
tutkucum konserve olarakmı yapıyordu yoksa benim tarif ettiğim şekilde yapıp üzerine sumu koyup kapaklarını kapatıyordu. bu şekilde sanırım bozulma olabilir rica etsem tarifi tam olarak öğrenebilirmisin merak ettim sevgiler...

TUTKU
06-02-2006, 09:27 PM
yeturcum birkaç senedir bende yapıyorum.vişneleri kavanozun yarısına kadar koyup üzerini su ile dolduruyorum.şekerini atıp kapağını sıkıca kapatıyorum.daha sonra büyükçe bir tencereye koyuyorum.tencereye kavanozların üzerini geçecek kadar su ile doldurup kaynatıyorum.soğuduktan sonra gölge bir yere koyup ihtiyacım olduğunda açıyorum.sanırım kaynatmamızın nedeni kapakları vakumlamak için.çünkü geçen sene yaptığım 2 kavanoz kaynattığım halde bozulmuştu.kapakları iyice sıkışmamış olabilir diye düşündüm.sen kaynatmadığın için nasıl bozulmadı onu anlayamadım.acaba buzdolabında sakladığın için mi?

Yetur
06-02-2006, 10:08 PM
Tutkucum vişne biliyorsunki ekşi bir meyvedir.üzerine şekeri ni koyup kapağını kapattığımız zaman havasız bir ortamda suyunu salıyor.yavaş yavaş kavanozun üst kısmına doğru kendi suyu ile doluyor.kendi öz suyunun içinde çok nefis bir tadı oluyor.bozulmuyor.bu tarifi bende ilk yaptığımda kesin çöpe gider diye düşünmüştüm ama olmadı şahane oldu...hatta biliyormusun kışın üzerine fazladan şekerini ilave edince reçeli bile nefis oluyor. ayrıca buzdolabında durduğu süre içinde ne zaman kullanmak istersen kullanabilirsin...
acaba ekşi olan diğer meyvelerde bu şekilde saklanabilirmi çok merak ediyorum..mesela kızılcık..?

TUTKU
06-02-2006, 10:32 PM
vişneler çıkar çıkmaz hemen yapmayı düşünüyorum.
kızılcık olur mu diye sormuşsun.ben hiç denemedim ama sanırım olmaz.çünkü onun buruk bir tadı var.ben sadece marmelatını seviyorum.ama bu benim tarif ettiğim kirazla da oluyor.sevgiler

aNnEcİk
06-02-2006, 11:14 PM
Bende azar azar poşetlere koyup buzluğa atııyordum oda güzel oluyor ama bir kaç poşete geçirmeme rağmen çok suyunu bıraktığı için buzluk biraz batıyordu bu iyi fikir gibi merak ettiğim komposto yapacağımız zaman kaynar suyamı ilave edicez

Yetur
06-03-2006, 07:28 AM
annecik şimdi kullanmak isteyince kavanozunun kapağını açıp vişneni suyu ile beraber tencerene koy. tadına bak tatlı seviyorsan üzerine şeker ekle biraz daha bereketli olsun istiyorsan suyunu koy .hatta istersen 1 tane kalem tarçın ekle şöyle 3-5 dk. kaynat ve soğut. sonrada afiyetle tüket... ben kavanozdan alınca komposto kaseme döküyorum. suyunu tam salmışsa hiç koymıyorum.ama az gelirse biraz soğuk su ekleyip sulandırıyorum.ve bu şekilde tüketiyorum. hiş kaynatmıyorum bile zaten vişne kendi içinde tam yencek kıvamda oluyor. yani bu sizin damak zevkinize kalmış. yapınca zaten göreceksiniz...

aNnEcİk
06-03-2006, 05:47 PM
sevgili yetur abla(diyeyim ben79luyum)ellerine sağlık bizimle paylaştığın için çok mersi bende nacizane bişey belirticem ben vişneleri kaynatırdım bereketli olsun diyede küp küp kabuklu ayvayla pişirirdim bu nefis oluyor biyiyen birdaha istiyordu hele ramazanda tavsiye ederim hafif mideyi yormıyon ayrıca hararet kesici rabbimin yarattığı nefis meyvelerin biraraya gelmesiyle ortaya çıkan müthiş tad herkese afiyet olsun:)

nur.naz
06-26-2006, 11:25 AM
sevgili hanımlar, yetur hn. vişne kompostosu çok nefis ve sağlıklı görünüyor ellerine sağlık sağolsun tecrübelerini her fırsatta bizimle paylaşıyor ALLAHrazı olsun. Şimdi benim diyeceğim şu bu yöntemle koruma zorluğumuz ortaya çıkıyor benim buzdolabım ancak günlük ihtiyaçlarıma cevap verdiği için ben başka bir yöntem uyguluyorum ben bu yönteminde sağlıklı olduğunu düşünüyorum. ****TAM MEVSİMİDE YAKLAŞMIŞKEN SİZE BİR FİKİR VEREYİM BOLCA VİŞNE ALIYORUM GÜZELCENE YIKAYIP SAPLARINI TEMİZLEYİP BOLCA SUDA BİR KAÇ SAAT BEKLETİYORUM İÇLERİNDE KURT OLABİLİR DİYE BU SAYEDE VARSA ÇIKIYOR BİR TENCEREDE ŞERBET KAYNATIYORUM ŞEKERİ ARZUYA GÖRE AYARLANIR BİR KAÇ TAŞIM KAYNATIP SOĞUMAYA BIRAKIYORUM İYİCE SOĞUYUNCA 1kg LIK CAM KAVANOZLARA BİR AVUÇ VİŞNE KOYUYORUM VE KAVANOZDA BİR PARMAK BOŞLUK KALACAK ŞEKİLDE ŞERBET DEN DOLDURUYORUM VE KAYNATTIĞIM KAPAKLARLA SIKICA AĞZINI KAPATIYORUM VE SOĞUK SU KOYDUĞUM TENCEREYE KAVANOZLARI YERLEŞTİRİP KAYNADIKTAN SONRA 15 DAKİKA DAHA KAYNATIP OCAĞI KAPATIYORUM VE SOĞUMALRINI BEKLİYORUM KAVANOZLARI ÇIKARIP KAPAKLARI YERE GELECEK ŞEKİLDE TERS ÇEVİRİYORUM BİR GÜN BEKLETİP İSTEDİĞİNİZ YERDE HUHAFAZA EDİN YANİ BUZDOLABI ŞART DEĞİL HER YERDE KORUYABİLİRSİNİZ VE KULLANMA SÜRESİ YENİSİ ÇIKANA KADAR TAZESİNİ YAPMAK İÇİN KULLANIN*****bu kadar çok uzun oldu ama detaylı olsun istedim anlatabilmişimdir inşallah sorunuz olursa buradayım BİRDE HANIMLAR BU ŞERBETLE İSTEDİĞİNİZ MEYVAYI YAPABİLİRSİNİZ ARMUT, ŞEFTALİ,KAYISI ,ERİK,ÇEKİRDEKSİZ ÜZÜM BUNLARIN HEPSİ HARİKA OLUYOR .kullanırken kavanozu açıyor kaselere koyuyor ve yiyorsunuz başka bir işlem yok***sevgi ve lezzetle kalın***

canımcım
06-27-2006, 10:32 AM
NUR NAZCIM KAYNATCAMIZ SU KAVONOZLARI ASCAKMI?KAPAKLARI AYRICAMI KAYNATCAZ?TESEKKURLER

aNnEcİk
07-01-2006, 11:08 PM
sevgili nur-naz bende vişneyi çok kullanıyorum suda bekletince gerçekten kurtları çıkıyormu bide nasıl çıkıyor suyun yüzeyinde gözüküyormu eğer öyleyse güzel bişey

nur.naz
07-03-2006, 11:02 AM
selam lar canımcım ve annecik .ben vişneyi çok seviyor ve bolca kullanıyorum mevsiminde ve sonrasında çok dayanıklı bir meyva biliyorsunuz.Öncelikle canımcım kavanozlara vişneyi koyuyor üzerine kaynatıp soğuttuğum şerbeti koyuyorum. kapakların dezenfekte olması için bir süre kaynatıyorum ve bir kenarda bekletiyor soğumuş olarak hazırladığım kavanozlara sıkıca kapatıyorum biraz yardım alıyorum tabiki eşimden. tencereye soğuk su koyuyorum biraz kavanozları yerleştirip kapaklarını geçecek kadar suyu ayarlıyorum ve ocağımı yakıyorum kaynadıktan sonra 10 -15 DK daha kaynatıp ocağı kapatıyorum ve soğumasını bekliyorum kavanozları çıkarıp soğuk suyla devam ediyorum diğer kavanozlara.Kavanozları sudan çıkarınca ters çevirerek bir kenarda bırakıyorum bozulanların kapakları bonbeli oluyor hava almış demekki onları açıp hemen kullanmalısın beklerse bozulur hazır komposto yenir. annecik cim evet çıkıyor kurtlar saplarını temizlediğimiz vİşneleri bir iki su yıkayıp vişnelerin üzerini kapatasıya kadar su doldurup bir kenarda beklet zaten varsa bir süre sonra suyun yüzüne kurtlar çıkmaya başlar görebilirsin çünki bu kurtlar beyaz renkte bir kaç saat sonra olanlar çıkar kesinlikle.Daha sonra bol suyla yıkayıp reçel yapacaksan çekirdeklerini çıkarırsın komposya yapacaksan kullanırsın .HANIMLAR İNŞALLAH YARDIMCI OLABİLMİŞİMDİR ***SEVGİ VE LEZZETLE KALIN***

nehir_celik
07-04-2006, 10:31 PM
arkadaşlar ben yeni üyeyim ve bu site süper. her boş vaktimde buradayım. yetur'un vermiş olduğu kışlık şurubu tarif ettiği şekilde yaptım. emekleri icin teşekkür ederim. deneyeceğim bakalım 1-2 gün sonra heyecan içindeyim sevgiler. :idea:

Aşkın
07-07-2006, 02:05 PM
Yeturcuk kızılcık olur mu diye sormuşsun? Kayınvalidem geçen sene yapmıştım. Col aşişelerine kızılcıkları yıkayıp doldurmuş, ağzını sıkıca kapatmış. Yanlız şeker, tuz hiç bir şey koymamış. Açtığımızda yeşil zeytin gibi çok dğeişik ama hoş bir tatı vardı. Hala 1 şişe duruyor bende. Adresini verirsen yollarım :)

imported__deniz
07-15-2006, 02:45 PM
öncelikle merhaba yeni üyeyim ve yöntemlerinizi çok beğendim.hepinizden Allah razı olsun.
sevgili yetur bu yöntemi kiraz için de deneyebilir miyiz?şimdiden sağol canım...

Yetur
07-15-2006, 05:22 PM
yeşilkivicim yıkadıktan sonra süzgüye koy.suyu zaten çabuk süzülüyor....havada sıcak çabuk kurur.sonra anlattığım şekilde yap canım...bir şey olmaz...
denizcim kiraza denemedim vişne daha sulu olduğu için problem olmuyor ama kiraz için bir şey diyemeyeceğim...
sevgili aşkın nazik düşüncen için çok teşekkür ederim mesajını yeni gördüm canım...çok sağ ol inan yemiş kadar olduk...sevgilerimle....

imported__deniz
07-16-2006, 02:44 PM
teşekkür ederim canım.küçük bir kavanoza denedim ne olacak bilmiyorum sonucu yazmaya çalışırım.sevgiyle kal canım...

akdeniz
07-19-2006, 12:02 AM
Bir litrelik kavanozda hazırladığım vişnelerim buzdolabında.Hergün bakıyorum ne durumda diye.Suları henüz yarısına kadar çıktı.Bu arada çocuklara tembihledim sakın kimse açmasın diye :) dayanamayıp veya hemen yenebilir zannederek açarlar falan :)

Teşekkürler yetur :)

imported__deniz
12-07-2006, 05:31 PM
maalesef kiraz da olmadı bu yöntem ama vişne için muhteşem oldu teşekkürler canım

Yetur
12-07-2006, 05:36 PM
benim yaptığım vişnelerimde harika oldu..yapan arkadaşlar sizin vişneleriniz nasıl oldu?

akdeniz
12-12-2006, 10:09 PM
Sevgili Yetur,vişneleri açalı ve tadalı 20 gün oldu da yazmaya fırsatım olmadı:)
Çokk çokk nefis ve lezizdi.Bizimkiler vişne komposto çok sever,pilavla olmasını isterler,biz hazır vişne alıyoruz.Onunla kıyasladı eşim ve çok beğendi.Hazır kompostolar haşlanmış gibi yumuşak bir formda oluyor.Ama senin tarifinle denediklerim çok daha diri ve güzeldi.
Resimlerini de çekmiştim ama pc ye aktarmadan silmiş çocuklar sanırım(ya da formatlanırken uçtu) bulamadım yanii :(

Seneye kısmet olursa daha çok yapmayı düşünüyorum :)

Teşekkürler...

Selam ve sevgiler...

Yetur
12-13-2006, 04:49 PM
sevgili Akdeniz beğenmenize çok sevindim...çok güzel oluyor değilmi....afiyet olsun canım....sevgiler....

Kızım_Aleynam
12-14-2006, 10:14 AM
Yetur hanım..şuan kendime kızıyorum, neden bu tarifleri daha önce görmedim diye...

Allah ömür verirse seneye mutlaka bu tarifini deneyeceğim...teşekkürler

Yetur
06-17-2008, 06:57 AM
vişneler yıkanır saplarından ayıklanır.süzülür.sonrada 1 kg lık veya yarım kg lık cam kavanozlara hiç su konulmadan doldurulur.üzerlerine sadece 2 -3 kaşık toz şeker serpilir. kapakları sıkıca kapatılır. serin bir yerde kış ayına kadar bekletilir.(ben genelde buzdolabında bekletiyorum)

zamanla vişneler kendi sularını bırakıyor.kavanoz tamamen kendi suyu ile doluyor. kışın açtığınızda kaynatmaya gerek kalmadan kullanabilirsiniz. tanelerini pasta kurabiyede de kullanabilirsiniz çünki hiç ezilmiyor ve ekşi kokmuyor.



kızlar aklınızda bulunsun yakında vişneler çıkacak...tarifini verdiğim vişne kompostosunu mutlaka yapın...kışın çıkarıp yediğinizde tadına bayılacaksınız....ister pastalara koyun ister komposto yapın...

birde fazla yapın sonra kendinize kızacaksınız keşke daha çok yapsaydım diye....benden hatırlatması....yorumlarıda okumayı unutmayın....

serbet
06-17-2008, 01:41 PM
vişneleri temizledikten sonra kavanozu tamamen vişne ile mi dolduruyoruz acaba? kavanozda boşluk bırakıyomuyuz?

pegasus*
06-17-2008, 01:50 PM
acaba visnelerin cekirdeklerini cikartarak yapmamizin bir sakincasi var mi? ne de olsa biraz zedelenmis oluyor. ancak bizim evde cekirdekli visnelerle probemleri olan bir var da : )

sbt
06-17-2008, 11:11 PM
çok güzel deneyeceğim acaba şeftali ile olurmu fii tarihinde şeftali ile yapıldığını duymuştum deneyen varmı

medura
06-22-2008, 11:46 AM
Yeşim Abla, pegasus*'un sorusunun cevabını ben de merakla bekliyorum. bizim evde de çekirdekli vişnelerle problemli biri var, o da benim :)

Yetur
06-22-2008, 06:23 PM
vişne çekirdeğini çıkarıp hiç denemedim kızlar bişi diyemiycem...eğer vişneleriniz diri ise sanıyorum ki olabilir ...
aslında denemek lazım...küçük bir kavanoz deniyeceğim bakalım nasıl olucak çekirdekli şekilde koyduğumuz ile çekirdeksiz koyduğumuz arasında ki fark nasıl olucak...bende merak ettim şimdi...

deathofmelody
06-23-2008, 12:52 PM
çok güzel deneyeceğim acaba şeftali ile olurmu fii tarihinde şeftali ile yapıldığını duymuştum deneyen varmı

kayınvalıdem kayısı ıle yapıp kavonozla buzdolabına koymustu gecen yaz nasıl yaptığını ogrenıp buraya yazarım kayısı oluyorsa seftalıde olur...


bende vısne suyu yapmak ıstıyorum dolaptan cıkarıp sulandırıp suzgecten gecırıp sürahıye doldurabılecegım bır tarıf arıyorum...yetur hanım sızın tarıfınızle bunu yapabılıyormuyuz...artık kola ıle vedalasmam gerekıyor da : (

sbt
06-27-2008, 05:57 PM
teşekkürler deathofmelody deneyeceğim küçük bir kavanoz sonucu bildiririm

deathofmelody
06-28-2008, 01:35 PM
dün aksam aklıma geldi sordum kayınvalıdeme kayısıyı kavanoza koyup damak zevkınıze gore seker ekleyıp kaynamıs kapakları kapatıp kavanozları duduklu tenceresınde kaynatıomus bu sekılde anlattı... ..duduklu tencerenın kapagını kapattıgını zannetmıyorum derin tencere olarak kullanıyordur...sızın derın tencerenız varsa onda da kaynatabılırsınız... : )))

fyildirim
06-29-2008, 05:45 PM
bende vişneleri temizleyip komposto yapar gibi şeker ve suyla kaynatıyorum(şekeri fazla,suyu az)
kaynar kaynar kavanozlara doldurup ağızlarını kapatıyorum.bir gece ters çevirip bekletiyorum.kışın kullanıyorum.
kullanırken dileğinize göre vişneleri süzebilirsiniz.isterseniz süzgeçten geçirip biraz daha su ilavesiyle kompostonuzu hazırlayabilirsiniz.

MEDİNEM
07-05-2008, 11:56 AM
bende vişneleri temizleyip komposto yapar gibi şeker ve suyla kaynatıyorum(şekeri fazla,suyu az)
kaynar kaynar kavanozlara doldurup ağızlarını kapatıyorum.bir gece ters çevirip bekletiyorum.kışın kullanıyorum.
kullanırken dileğinize göre vişneleri süzebilirsiniz.isterseniz süzgeçten geçirip biraz daha su ilavesiyle kompostonuzu hazırlayabilirsiniz.


tarifinizi olculendirirmisiniz rica etsem...

fyildirim
07-09-2008, 04:27 PM
medinem hiç ölçüyle yapmamıştım.
2 kg.vişneye 1 kğ şeker 2.5 kg kadar su diyeyim tahminen.
kavanozu açtığımda şekeri fazla suyu az ise biraz daha su ilave ederek hazırlıyorum
inş yardımcı olmuşumdur.

deathofmelody
07-09-2008, 05:34 PM
2kg vişneden 2lt vışne suyu yapmak ıstıyorum tarıflere baktım hep sonradan komposta falan yapın yazıo ben nasıl lımonatayı sekerle ezıp su katıp lımonata yapıyorsak vısne dende bolca yapıp sıselere koyup dolapta saklamak ıstıyorum...ama nasıl... : (

ZU
07-10-2008, 09:20 PM
Selamlar,

Vişneleri temizleyip yıkadıktan sonra buzdolabı poşetlerinde derin dondurucuya koyabilir miyiz?

DİYARBAKIRLI
07-11-2008, 04:28 AM
sevgili zu
biz yıllardır vişne ve şeftaliyi bu şekilde yaparız.vişneleri yıkar,ayıklar ve derin dondurucuda saklarız.fakat vişneleri muhakkak ikişer defa poşetle.çünkü mutlaka suyu sızıyor ve buzluk berbat olabiliyor.(bir kaç kere başıma geldi de)
ayrıca bu vişneleri iste komposto yap,ister pasta süsle,istersen meyve suyu yap,istersen reçel yap.........(annem her kış buzluktaki vişnelerle reçel yapar taze taze...)

Gökce
07-11-2008, 08:24 AM
melody senin sorunla ilgili hiçbir bilgim yok ama bende her sene vişnelerin sadece saplarını alıp yıkayıp kurutup buzluğa koyarım.yaklaşık 10 kg kadar ka-oyarım hem ramazan da iftarda komposto olarak güzel duruyor hemde kızım vişne suyuna bayılıyor kaynatıp süzgeçten geçirince gerçek vişne suyu içrebiliyorum kızıma(seneye kızlarıma olacak::))

deathofmelody
07-11-2008, 08:58 AM
melody senin sorunla ilgili hiçbir bilgim yok ama bende her sene vişnelerin sadece saplarını alıp yıkayıp kurutup buzluğa koyarım.yaklaşık 10 kg kadar ka-oyarım hem ramazan da iftarda komposto olarak güzel duruyor hemde kızım vişne suyuna bayılıyor kaynatıp süzgeçten geçirince gerçek vişne suyu içrebiliyorum kızıma(seneye kızlarıma olacak::))


guler bı tarıf vermıstı bana dün o tarıfın bıraz gelıstırılmısını buldum...yarın yapıcam basit bi yontem ama mantıklı geldi...yapınca sonucu buraya yazarım

ZU
07-11-2008, 11:04 AM
sevgili zu
biz yıllardır vişne ve şeftaliyi bu şekilde yaparız.vişneleri yıkar,ayıklar ve derin dondurucuda saklarız.fakat vişneleri muhakkak ikişer defa poşetle.çünkü mutlaka suyu sızıyor ve buzluk berbat olabiliyor.(bir kaç kere başıma geldi de)
ayrıca bu vişneleri iste komposto yap,ister pasta süsle,istersen meyve suyu yap,istersen reçel yap.........(annem her kış buzluktaki vişnelerle reçel yapar taze taze...)

Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiden ötürü...
Bu şekilde de çok pratik, ben kendi adıma dolaptaki yer doğrultusunda, hem Yetur Hanım'ın tarifini hem de buzluk olayını deneyeceğim, inşaallah bozulmazlar...

DİYARBAKIRLI
07-11-2008, 01:30 PM
sevgili zu
bende yetur hanımın tarifini denedim.açmadım ama çok iyi görünüyor.ayrıca buzluğada koydum.söylediğiniz gibi buzluktaki yerde sorun tabi.umarım yaparsın ve güzel olur.kolay gelsin.

leylakonya
07-11-2008, 01:56 PM
arkadaşlar bende vişneyi yıkayıp ayıklayıp cam kavanozlara koyuyorum üzerine biraz şeker ve vişne ilacı ekliyorum ve buzdolabında saklıyorum tavsiye ederim

handan
07-23-2008, 10:15 AM
merhaba bende 4 kilo vişneyi yeturun tarifine göre yaptım sonucu dört gözle bekliyorum

DİYARBAKIRLI
07-23-2008, 11:34 AM
arkadaşlar
ben sevgili yetur un tarifini hem vişne hemde şeftalide denedim.fakat her ikiside bozuldu.nerede yanlış yaptığımı bir türlü anlayamadım.heralde bir yerde hata yaptım.sonucu paylaşmak istedim.

Yetur
07-23-2008, 12:46 PM
selam diyarbakırlı canım vişnelerde bozulma olmaması lazım.şeftaliyi hiç denemedim.
vişneleri yıka ve süz.
iyice süzülünce cam kavanoza doldur.
üzerine 1-2 kaşık şeker ekle.
kavanozun kapağını sıkıca kapat.
ve buzdolabında beklet...
hepsi bu...ben hatta üniversitede okuyan kızıma pet su şişelerinde yapıyorum.buzdolabında bekletiyorum. kendi kendine sulanıp şişe vişne suyu ile doluyor. kışa doğruda gönderiyorum.pet şişe yolculukta hasara karşı işe yarıyo...demek istiyorum ki önemli olan ağzını iyice kapaman... ve serin bir yerde bekletmen...KESİNLİKLE BOZULMA VEYA OLMAMA OLMAZ...
ama kızlar işi abartılar sanırım azcık başka meyvalarlada denediler...ben denemediğim için yorum yapamıycam...

sbt
07-25-2008, 01:48 PM
arkadaşlar bende yetur un tarifine göre 4 kavanoz vişne yaptım hepsi ekşimiş ti attım nerde hata yapıyoruz da olmuyorki bu kapaklarınıda sıkıca kapatmıştım açarken zor açtım buzdolabına koydum gene de olmadı

handan
07-25-2008, 03:43 PM
bozulup bozulmadığını nasıl anlıyorsunuz benimkiler dolapta bekliyorda güzelde görüünyor

kız kulesi
08-16-2008, 05:17 PM
Yetur merhaba tariflerini güvenerek ve beğenerek uyguluyorum çok teşekkürler paylaştığın için vişne kompostosunu da üç şişe olarak uyguladım dolapta bekliyorlar görüntüde bir sorun yok ama şişenin tamamı değil de yarıdan biraz fazlasına kadar sulandı vişneler acaba sorun olur mu ya da acaba vişneleri normal bir şekilde koydum daha bastırarak sıkıştırarak yani gramaj olarak daha fazla mı meyva koymalıydım teşekkürler cevabın için şimdiden

kız kulesi
08-16-2008, 05:17 PM
bu arada bu işlemi yapalı bir aydan bir kaç gün fazla oldu

Yetur
08-17-2008, 05:51 AM
3 şişe bende yaptım. yarıdan fazlasıda sulandı.gayet güzel görünüyor.

sevgili sbt
vişneleri ıslak mı koydun acaba iyice süzülmesi gerekiyor birde taneleri diri olsun. ezik olmasın. eğer ekşime varsa yinede sakın atma. tencereye koy üzerine su ve şeker kaynat.ekşiliği gider.yada reçel veya marmelat yap.
ben kavanozdan çıkardığımda kaşık kaşık yiyiyoruz.hiç öyle ekşime bozulma sorunu olmuyor ...
sevgili kız kulesi benim yaptıklarımda 1 ay kadar olucak. şişeyi çok tıkıştırmadan doldurdum. üzerine şekeri koyup kapağını kapattım. haliyle sulanma oldukça vişnelerin hacmi küçülüyor.bu normal.bastırmamak lazım. ezilme olmasın vişnelerde.

kız kulesi
08-17-2008, 01:02 PM
tekrar teşekkürler güvenilir ve malzeme attırmayan tariflerin için

3 yorum:

Unknown dedi ki...

6 kavanoz yaptım ama sürekli hava yapıyor ve akıtıyor.çöpe mi gidicek şimdi

Unknown dedi ki...

6 kavanoz yaptım ama sürekli hava yapıyor ve akıtıyor.çöpe mi gidicek şimdi

Unknown dedi ki...

Viş eler kurtlu ise nasıl temizlenir