18 Eylül 2008 Perşembe

boza tarifi

selam arkadaşlar aranızda yeniyim ve pek marifetli bir ev hanımı olmadığım için şimdilik tariflerinizden yararlanmak istiyorum. Şimdiye kadar da bir kaç tarifi denedim ve çok da güzel oldu. Sizlere özellikle bir şey sormak istiyorum. İçinizde boza yapmasını bilen var mı benim çocukluğumdaki, akşamları sokakta bozaaa diye bağırılarak satılan bozalar bir harikaydı. Şimdi hangi markayı denedim ise o tadı bulamıyorum. Evde de nasıl yapılır bilemiyorum Teşekkürler.

pistol
01-26-2005, 03:15 AM
Eskiden yapardik ama tarifini tam hatirlamiyorum. Internetten buldugum bir tarif var, bizim yaptigimizdan degisik ama deneyebilirsiniz sanirim. Sonucu bizlerle de paylasirsaniz seviniriz :wink:
http://www.yemektarifleri.org/html/icki_icecekler/boza_tarifi.html

hülya
01-26-2005, 07:27 AM
Ben cocuklugumda Eskisehirdeydim ve kis aksamlari disarida boza sesini duyup ta aldigimiz bozalarin tadini ne yazik ki kutularda satilan vefa bozalarinda bulamiyorum. Zaten kutularda da yaziyor, bozulmamasi iicn fermantasyon pek tamamlanmadan amblajliyorlar.Ama istanbul vefa'daki vefa bozacisinin dükkanina gittiginde gercekten tadi enfes bozalar icebiliyorsun.(ankara'da da Akman bu konuda iyidi eskiden, simdi nasil bilmiyorum.) Neyse benim internnetten kopyaladiigm ama hic denemedigim bir tarif var arsivimde.. Belki bunu denemek istersin:

Evde Boza Yapımı
Malzemeler
3 bardak bulgur
2 kahve fincanı pirinç
3 bardak tozşeker
1 bardak eski boza ya da kibrit kutusu büyüklüğünde maya geniş bir kap
Yapılışı
Bulgur akşamdan bol su ile ıslatılır. Ertesi gün bulgur ve pirinç iyice ezilinceye kadar pişirilir. Mikserle çırpılır ve ince süzgeçten geçirilir. Bu karışım hafif ateşe konulur. İçine şeker katılır ve eriyinceye kadar karıştırılır. Sonra ateşten alınır. Bir yerde ılınmaya bırakılır. Arada bir karıştırılır. Ilındıktan sonra içine eski boza ya da ılık suyla ezilmiş maya katılır. İyice karıştırılır. Bu karışımın ağzı kapatılarak, 20-25 derecelik bir yerde, ara sıra karıştırılarak 2-3 gün bekletilir. İçinde göz göz hale gelmiş kabarcıklar görülürse olmuş demektir. Serin bir yere alınır. Soğuk servis yapılır. İsteğe bağlı olarak üzerine sarı leblebi ve tarçın ilave edilir.
Afiyet olsun

fethiye
08-16-2005, 08:41 AM
Verılen tarıfe cok yakın benım kullandıgım da http://www.yogurtland.com/turkce/2005/08/15/boza/

eaka
10-21-2005, 12:30 PM
merhaba benim annemde bu tarifin aynısını yapıyor ben kendim henüz yapmış değilim ama annem yaparken başında birebir şahit oldum. kesinlikle deneyin... dışarıdan alınan bozayı hiç ama hiçççç aratmıyor. bilmem işin sırrı tarifte, bilmem annemin elinde :lol:
canım annem benim :wink:
en yakın zamanda bende ilk boza yapımı girişiminde bulunacagım herkese kolay gelsinn..

fbor
05-30-2006, 06:34 AM
eaka hangi tariften sözediyorsun? Yukarıda 3 tane tarif var da... Ona göre deneyeceğim.

emreaka8
05-30-2006, 08:28 AM
merhaba fbor, benim annemde fethiyenin yaptığı tariften yapıyor evet esasında darı ilede yapılıyor bulgur ilede ama annemde bulgurla yapıyor
normal maya ile olduğu gibi annem eski bozadanda maya olarak kullanıyor sıcaklığa göre mayalanma durumu değişiyor. ortalama 2 -3 günde damak tadında oluyor zaten çok durduğunda ekşiyor ve kükrüyor.

gerçekten dışarıda satılan bozayı aratmıyor. kolay gelsin.

B@Nu GöKşİn
12-02-2006, 03:42 PM
1 kilo bulguru ve 250 gram pirinci ayrı ayrı ıslatın bir gece bekletin
ayrı ayrı haşlayın
haşladıktan sonra ikisini birden blenderden geçirin.
süzgeçten geçirin
1 kilo toz şeker katın bir iki taşım kaynatın karıştırın
ocaktan alıp karıştırarak ılıtın
2 ceviz büyüklüğünde yaş mayayı ılık su ile ezin erisin katın karıştırın . üzerine bez örtün ılık bir yerde göz gökzolana dek bekletin 1-2 gün bekletin ortamın ısına göre mayalanıyor . iyice göz göz olunca
bardaklara doldurun tarçınla ikram edin
teyzemden öğrenmiştim çok lezzetli oluyor.
dolapta bekletebilirsiniz 3 gün içinde tüketin
kolay gelsin :lol: :lol:

güldem
12-04-2006, 09:26 AM
ben geçen yıl yaptım boza ama olmadı....
3 bardak bulguru 10 bardak su ve 2 kaşık şeker ile haşladım süzgeçten geçirdim 3 gün yoğurt gibi örtüp mayalanmasını bekledim.sonra şişeye koydum aynen kola gibi asit yaptı içemedik ve çöpe gitti.

hayat serpil
02-21-2008, 11:18 AM
arkadaşlar ben bozayı çok seviyorum dışarıdan aldıklarım pek içime sinmiyor evde yapan varsa lütfen tariflerinizi paylaşırmısınız

azeri kizi
03-01-2008, 01:27 AM
Bozaya bayilirim.Almanya'da haziri bile yok.Keske olsaydida bari nefsimizi köreltirdi.Neyse bende kendim yapmaya karar verdim.Banu'cum senin tarifini deniycem.Bulgurla pirinci isladim demin.Bakalim becerebilecekmiyim.

azeri kizi
03-03-2008, 09:26 PM
Arkadaslar,bir sorum var.Banu'nun tarifine göre boza yaptim,bu öglen baktim iyice göz göz olmus,tarifte denildigi gibi.Demin de iceyim dedim ama resmen asit yapmis.Acaba bu normalmi,yilllardir boza icmedim. Boza böyle asitlimi oluyordu?Ne olur bilen cevap versin.Yoksa aticam.

hayat serpil
03-04-2008, 12:12 PM
benımde başıma aynı olay geldı içemedik attım başarısız bır boza oldu

azeri kizi
03-04-2008, 09:28 PM
Bende attim bugün iki tencere bozayi.Tadi cok kötüydü.Yazik oldu o kadar malzemeye.Kesin bir yerde yanlis yaptim.

serapozcan
03-10-2008, 06:47 PM
Merhaba Azeri kizi, ben de ayni tarifi denedim, ama mayalama suresini ve sicakligini degistirdim. Aksamdan yogurt mayalar gibi mayala, sabah buzdolabina koy. 1 gun buzdolabinda dinlensin. Icmeye hazir. 2-3 gun icerisinde de tuketmeye calis. Cok onceleri denedigimde benimki resmen alkol kokuyordu. Bu sefer ki cok guzel oldu. Senelerdir boza icmemistim. Cok da bereketli oluyor, cevremde icirmedigim kimse kalmadi. Yakinlarda bir daha yapacagim insallah..
Sevgiler Serap
Bende attim bugün iki tencere bozayi.Tadi cok kötüydü.Yazik oldu o kadar malzemeye.Kesin bir yerde yanlis yaptim.

azeri kizi
03-12-2008, 04:54 PM
Merhaba serapözcan,yani göz göz olmasini beklemeden kaldirdin öylemi?Valla öyle oluyorsa öyle yapayim.Dedigin gibi ayni alkol kokusu ve tadi vardi.

acemi ahci
05-04-2008, 07:38 PM
bu tarifi Vefa Bozacisinin sitesinden aldim,henüz denemedim.

Evde Boza Yapimi

Malzemeler
3 bardak bulgur
2 kahve fincani pirinç
3 bardak tozseker
1 bardak eski boza ya da kibrit kutusu büyüklügünde maya
genis bir kap

Yapilisi
Bulgur aksamdan bol su ile islatilir. Ertesi gün bulgur ve pirinç iyice ezilinceye kadar pisirilir. Mikserle çirpilir ve ince süzgeçten geçirilir. Bu karisim hafif atese konulur. içine seker katilir ve eriyinceye kadar karistirilir. Sonra atesten alinir Bir yerde ilinmaya birakilir. Arada bir karistirilir.ilidiktan sonra içine eski boza ya da ilik suyla ezilmis maya katilir. iyice karistirilir. Bu karisimin agzi kapatilarak, 20-25 derecelik bir yerde, ara sira karistirilarak 2-3 gün bekletilir. Içinde göz göz hale gelmis kabarciklar görülürse olmus demektir. Serin bir yere alinir. Soguk servis yapilir.Istege bagli olarak üzerine sari leblebi ve tarçin ilave edilir.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok: