19 Eylül 2008 Cuma

hakiki sıcak çikolata

malüm önümüz kış..sıcak çikolata çok iyi gider.ama ben toz olarak satılanlarını pek sevmiyorum..adı üstünde sıcak çolata yani kakodan yapılmış olanı değil hakiki çikolatadan yapılmışı daha güzel..bu da benim tarifim..küçük fincanlarla yaklaşık 4 kişiye yetiyor..
HAKİKİ SICAK ÇİKOLATA
MALZEMELER: 200 gr. bitter çikolata
2 su bardağı süt
1 kutu krema
YAPILIŞI: kremayı çırpın..çikolatayı küçük parçalara bölün ve su dolu bir kapta benmari usülü eritin..
sütün yarısını çikolatanın üzerine döküp iyice karıştırın..karışımı bir tencereye boşaltın kalan sütü ekleyin..köpüklendirmek için çırpın..kaynar kaynamaz altını kapatıp fincanlara boşaltın..
sıcak çikolatanın üzerine 1 çoba kaşığı krema koyup servis edin..

şyd
10-12-2005, 10:48 AM
Hazırları bende sevmiyorum. Az katıyorsun tadı olmuyor, çok katıyorsun yoğun olup yine garip bir tadı oluyor. Bunu bende deniycem, ama birkaç sorum var. Kremayı niye çırpıyoruz ve ne kadar çırpmalıyız. Bi de köpüklendirmesini ocağın üstündeykenmi yapıyoruz. Yoksa kapatınca mı?

yasemin baydaş
10-13-2005, 08:03 AM
sevgili yelda bizim olduğumuz yerde krema yok ne kullanabilirim acaba

yelda
10-13-2005, 02:47 PM
sevgili şyd kremayı katılaşması için çırpıyoruz..çünkü herzaman katı kıvamda olmuyor.. kremayı çırpıp sıcak çikolatayı ateşten aldıktan sonra üzerine ekliyoruz..

sevgili yasemin kremşanti de olur..hatta o yoksa sütü biraz fazlaca ekleyip içebilirsiniz..sevgiler..

acalya
10-13-2005, 03:12 PM
sicak cikolatayi yaparken sutu 2 adet tarcin cubugu ve 1 adet minik kirmizi ince aci biberle(butun olacak kesmeden) kaynatin, hem tarcinin hafiften tadi, hem de biberin hafiften hafiften bogazinizdan gecerkenki yakisina (oyle korkmayin butun koydugunuz icin cok aci olmuyor) soguk gunlerde bayilacaksiniz.

uliş
10-19-2005, 09:40 AM
sıcak çikolatayı dün akşam yaptım. tek kelimeyle mükemmeldi. yalnız bir kutu krema bize biraz fazla geldi. teşekkürler yelda

bemol
10-24-2005, 04:33 AM
Evde yapilma sicak cikolatanin uzerine, birde cayenne toz biberden bir kucucuk fiske atip deneyin.(Ben filmde gorup yapmistim guzel oldu) :wink:

Ayrica iyice yikanmis portakalin kabugundan, ince sekilde rendelenmis halde icine atin.Nefis bir tat oluyor.Tavsiye ederim.

margushi
11-23-2005, 01:10 PM
benmari usulu ne demek??

yelda
11-23-2005, 01:24 PM
SEVGİLİ MARGUSHİ BENMARİ SICAK SU DOLU BİR TENCEREDE İKİNCİ BİR KAP KONULARAK ERİTİLME İŞLEMİNE DENİYOR..ÖRNEĞİN ÇİKOLATA SOS YAPMAK İÇİN SICAK DOLU BİR TENCERENİN İÇİNE KÜÇÜK BİR KAP KONUR İÇİNE KREMA VE ÇİKOLATA KONUP ERİYİNCE SOĞUTULUR..SEVGİLER..

hüzünbaz
12-18-2005, 07:33 PM
arkadaşlar gerçekten çok güzel oluyor tavsiye ederim

esera
12-22-2005, 12:39 PM
Nefis... Nefis... Nefis...
Kremasını bol koyunca daha da nefis oluyor. Tıpkı starbuck'ın sıcak çikolatasına benziyor. Hamile ve nezle birisi için hayat kurtarıcı, moral düzeltici oldu, teşekkür ederim Yelda:) Sevgi ve Teşekkürlerimle...

kasimpati
12-23-2005, 09:43 AM
ya bu kremayi icine katip iyice karistiriyormuyuz yoksa uzerinemi koyuyoruz suslemek amacli merak ettim

dizzy
12-23-2005, 10:41 AM
Merhaba,
Kasımpatı, ben içine çok az koyuyorum ama kremayı aslında üstünü süslemek için kullanıyorum. Kremayı krem şanti gibi sertleştiriyorum. Bardaklara sıcak çukulatayı koyup üzerine krema koyuyorum, zaten o kalıp gibi üstte duruyor. Bununda üzerine rende çikolata veya damla çikolata serpiyorum. Görüntü süper oluyor. Ama tadı daha da güzel tabii.

İyi günler ve geceler!!

bemol
12-24-2005, 08:15 AM
Ah sevgili Yelda, gece gece gene gozume takildi kalktim yaptim bir koca kupa dolusu..Aklinla bin yasayasin.:)

Hiç yorum yok: