18 Eylül 2008 Perşembe

komposto ve hoşaf tarifleri

merhabalar sanırım böyle bir başlık yoktu.ben ramazan için komposto yapmak istiyorum fakat biraz farklı bişey istiyorum.eşim kompostoyu sevmem dedi ama sahurda felan meyva suyu içiyor.bende pazarda bukadar güzel meyvalar varken hazır almaktansa evde yapsam olmazmı diye düşünüyorum ama hiç denemediğim için sizlere sormayı düşündüm.benim meyva presim yok ama şöyle bir fikrim var komposto yapar gibi meyvaları şekerle ve suyla pişirsem sonra süzgeçten veya blendır dan geçirsem nasıl olur.eğer olursa hangi meyvaları karıştırabilirim benim kafamda,şeftali ,kuru üzüm,veya yaş üzüm ?,kuru kayısı ,elma var.ama nasıl olur bilmiyorum arkadaşlar sizce bu karışım berbat birşey olurmu yoksa karışık meyva suyu elde edermiyim nedersiniz. :roll: aslında rengininde çok bulanık olmasını istemiyorum ama bilmiyorum işte.kuru kayısıda köyden gelenle yaparsam bulanık olur ama hazır sarı olanlar oyle olmuyor.işte fikirlerinizi bekliyorum arkadaşlar.gerçi dün alışverişe çıktık meyva suyu aldık ama ben genede yapmak istiyorum.sevgilerimle.

M.C.
10-04-2005, 12:03 PM
Bu tarifi başka bir tarifte de vermiştim ama, buraya daha uygun. Kara erikleri çekirdeklerini çıkarıp ikiye-üçe bölün, şeker ve su ilavesiyle kaynatın, süzgeçten veya blender'dan geçerin, vişne suyuna benziyor. Koyu olduysa soğuk su ekleyerek inceltmek mümkün.

Özlem, kuru kayısıların güneşte kurutulmuş olanlarını tüketmeye dikkat et mümkün olduğunca. O çok şatafatlı, hepsi bir boyda inci gibi dizilmişlerin nasıl kurutulduğunu biliyorsundur belki. Kasalara yaş kayısıları dizip ortasında bir soba olan küçük depo gibi bir yerde kükürtle bir iki günde o hale getiriyorlarmış. Varsın buruşuk olsun, suyu bulanık olsun.

okale
10-04-2005, 12:40 PM
evet periciğim biliyorum ve tadıda bana çok tuhaf geliyor o kayısının gerçekten güneşte kurutulmuşların tadı daha güzel oluyor ama işte görüntü bakımından kötü oluyor.bu kara eriğin kurusunu diyorsun değilmi.
başaka cevap gelmemiş ama ben sanırım deneyeceğim bu dediğim karışık meyva suyunu.belki şeyde olabilir.meyvaları normal komposto yapar gibi kaynatıp hiç içine ezmeden süzüp kullanabilirim belki.şimdilik eklemeyi düşündüklerime 2 tane daha eklendi,kara erik ve armut. :wink:

M.C.
10-04-2005, 12:47 PM
Hayır Özlem, yaş kara erikten bahsediyorum. Kompostosu yapılan kuru vişneler var bir de. Karışık meyve suyu hazırlama konusunda şüphelerim var benim.

Bunu da daha önceden yazmıştım fakat olsun: Eğer ki kansızlık gibi bir problemin varsa kuru kara üzümün özellikle çekirdeklerini kırıp kına kına ve bir iki karanfil tanesiyle kaynatarak komposto hazırla, süzgeçten geçirirsen daha hoş olur.

imported_nazife
10-04-2005, 12:47 PM
size şeftali kompostosunun tarifini veriyorum, afiyet bal şeker olsun

malzemeler:
• 5 adet şeftali
• 1,5-2 su bardağı toz şeker
• 2lt su
• 1,5 tatlı kaşığı tuz
• yarım çay bardağı sirke
hazırlanması:
1. 1,5lt suyu ve şekeri ocağa koyun. kaynamaya başladıktan sonra 2-3 dakika daha kaynatın.
2. diğer tarafta şeftalileri soyun. çekirdeklerini çıkartıp çekirdek yataklarını bıçakla temizleyin. büyük bir kase içindeki yarım litre suyun içine 1,5 tatlı kaşığı tuz atın. yarım çay bardağı sirke koyun. fındık büyüklüğünde doğranmış şeftalileri kaseye atın. (bu işlem diri kalmalarını sağlıyor.) sonra kevgirle sirkeli sudan alıp kaynamakta olan şerbete koyun. bir taşım kaynatıp altını kapatın. soğutup servis yapın.

sihirli eller
10-04-2005, 01:00 PM
sevgili okale illede karışık olsun istiyorsun sen anladığım kadarıyla ama ben yinede sana kara kokulu yaş üzümden yapabileceğin bir tarif vereyim.Bende bundan yapıyorum eşim tadına bayılıyor.tabiiki bende:))çok mayhoş bir tadı ve harika bir rengi oluyor.
Üzümleri tane tane ayıkla ve yıka sonra tencereye koy.üzerinede çok fazla değil üzümün miktarına göre su koy sonra üzümler iyice ezilene kadar kaynat ben bu akaynatma aşamasında içine isteğim tatlılık derecesini yakalayana kadarda şeker ilave ediyorum.bazıları şeker katmıyor çünkü. sonrada süzgeçten geçiriyorum biraz koyu kıvamlı olursa su eklersin bu tam meyve suyu kıvamında çok leziz ..
Denemeni isterim.
Ben hatta bu akşam içine su koymadan kaynatıp süzgeçten geçirip sıcak sıcak kavanozlara koyacağım ramazandada istediğim zaman yemeklerin yanına biraz suyla açıp birazda şeker ilavesiyle sunacağım.
Bu arada mutfak cadısının dediği kara mürdüm eriği ilede karıştırıp yapabilirsin bence tat olarakta renk olarakta uyumlu 2 meyve bunlar.ok.
Hangisini yaparsan yap sonucunu bekliyorum.
sevgiler ..

okale
10-04-2005, 03:02 PM
anlaşıldı karışık konusuna kimse sıcak bakmıyor :oops: eşim karışık meyva suyunu çok seviyorda ben onun için böyle garip isteklerde bulunuyorum sizden :lol: neyse ozaman listeye alınanlar üzüm ve kara erik.üzüm iri siyah ve çekirdekli olanmı dün migrosta gördümde almadım normal kuru üzüm aldım.kek felan yaparım diye.

M.C.
10-04-2005, 03:43 PM
Özlem, karışık meyve suları komposto tarzı yapılmıyor, ondan söyledim ben. Genelde bakarsan portakal suyu ağırlıklıdır hepsi, portakal - havuç - limon - ananas - greyfurt oluyor. E bunların hiçbirini de komposto yapamıyoruz. Gülenin tarifi taze kara üzüm, benim tarifim kuru kara üzüm:)

sihirli eller
10-04-2005, 03:44 PM
okale benim dediğim çekirdekli iri siyah yaş üzüm olacak canım.dene pişman olmayacksın:))

okale
10-04-2005, 04:16 PM
bugün kafam okadar yoğunki bir yukarı laba çıkıyorum bir aşağı inip bilgisayara bakıyorum karalar,kurular,yaşlar hepsini birbirine kattım .kusurabakmayın.şimdi işim bitti bilgisayar başına geçtimde anladım .teşekkur edrim hepinize.bugün pazardan kara erik alacağım.evde de yaş kara üzüm var ve biraz yumuşamış diye eşim yemiyordu.o ikisini yapacağım.karıştıracak bişe buldum gene :? :lol:

burcub
10-05-2005, 09:12 AM
kayısı kompostosunu nasıl yapabilirim?

okale
10-05-2005, 10:59 AM
annem kuru kayısıdan yapar herzaman.suyunu göz kararı ekle kayısılar yumuşayana kadar kaynat.sonra şekeri dilediğin tada gelene kadar ekle.5-10 dakikada öyle kaynatıyor.eğer suyu az gelir komposto koyu kıvamlı olursa su ekliyor.sende göz kararı yaparak deneyerek bulacaksın sanırım.

okale
10-05-2005, 11:00 AM
aa buarada köyden gelen kuru kayısıysa 1-2 saat ılık suda bekletiyor annem çunku kum felan oluyor aralırında onların çıkması için.

burcub
10-05-2005, 11:07 AM
sağol okalecim inşallah bu akşam deniyeceğim

okale
10-05-2005, 11:31 AM
bende dün akşam erik aldım yapmaya zamanım kalmadı bu akşam yapmam lazım onu .mutfak cadısı eriğni kabuklarıda iyice eriyormu komposto içinde.gerçi ben blendırdan geçireceğim.inşallah tadı şekersizde güzel olur içine üzümde katacağım ya.kendime şekersiz kısmından ayırmak istiyorum.sevgiler sana

şyd
10-05-2005, 11:36 AM
Benim öyle net olarak verebileceğim bir tarif yok ama kayısı kompostosunu yaparken içine bir avuç kadar kurutulmuş dut katabilirsiniz. Tabi şeker miktarını biraz daha azaltmak lazım.
Bir de ayvalar boy göstermeye başladı. Özellikle hafif mayhoş ve yiyimi zor olan taze ayvalardan üzümle karışık çok güzel komposto oluyor.

M.C.
10-05-2005, 11:36 AM
Biz hiç blendırla denemedik Özlem, makarna süzgecinden geçiriyoruz ve üstte çok az bir miktar posa kalıyor. Senin yöntemin daha sağlıklı olur gibime geliyor. Çok fazla şeker çekmiyor, ölçüleri bilmiyorum maalesef. Bir kilo yıkanmış, çekirdekleri çıkarılmış ve iki-üçe bölünmüş yaş kara eriği büyük çelik tencerede, çelik tencerenin hemen hemen dörtte üçüne kadar su doldurarak kaynatıyor annem. Şekeri erikler iyice yumuşayınca tadına bakarak katarsın artık.

meva
10-05-2005, 01:28 PM
ARKADAŞLAR BENDE KURU KAYISIDAN KOMPOSTO YAPIYORUM SUYU CAM GİBİ BERRAK OLUYOR ÇÜNKÜ BEN SUYUNU BULANIK SEVMİYORUM.
MALZEMELER SİZİN NE KADAR KOMPOSTO İSTEDİĞİNİZE BAĞLI ÖRNEĞİN KOMPOSTONUN SUYUNU İSTEDİĞİNİZ MİKTARDA TENCEREYE ALIN ÜZERİNE İSTEDİĞİNİZ ŞEKER TADINI ELDE EDENE DEK ŞEKER EKLEYİN SONRA ŞEKERLİ SU KARIŞIMINI ŞEKER İÇİNDE İYİCE ERİYENE KADAR KAYNATIN VE ATEŞİ SÖNDÜRÜN..ÖNCEDENAYIKLAMIŞ PARÇALARA BÖLÜNMÜŞ VE YIKANMIŞ KURU KAYISILARI HEMEN BU KAYNAR KARIŞIMA ATIN VE TENCERENİN KAPAĞINI KAPATIN VE TENCERENİN ÜZERİNİ VE YANLARINI ÖRNEĞİN BİR SOFRA BEZİ YARDIMI İLE İYİCE KAPATIN.VE SABAHLEYİN KOMPOSTONUZU AÇIN..KOMPOSTONUZ HAZIR AFİYET OLSUN..(BU ARADA SABAHLEYİN DEDİM ÇÜNKÜ BEN GENELDE AKŞAMDAN HAZIRLARIM:))

Senaygül
10-05-2005, 02:00 PM
Şeker yerıne tatlnadırıcııle yapsak nasıl olur varmı boyle bır komposto deneyen arkadaslar.. bana olabıldıgınce beyaz seker yasak da :(

M.C.
10-05-2005, 02:08 PM
Şenaycım, tatlı meyvelerden hazırlarsan çok da gerek yok şekere, biraz daha az suyla yaparsın, artan üzümünü, kayısısını keke kurabiyiye katarsın. Yahut az şekerli hazırlayıp kendi içeceğin kasedeki kompostaya tatlandırıcı eklersin. Tatlandırıcılarda sınır aşılmamalı ve bir kısım tatlandırıcılar da pişirilmemeli diye biliyorum.

okale
10-05-2005, 02:23 PM
şenaygül ben bu sorun için kompostom neolursa olsun üzüm katmayı planlıyorum içine birazda böylece tatlanmış olur herhalde.

Senaygül
10-05-2005, 02:25 PM
aspartam ıceren tatlandırıcıların faydadan cok zararı oldugunu duymustum. ben ıcerısınde sakarin barındıran tatlandırıcıları kullanıyordum hamılelıkten once tabı..

okale
10-06-2005, 08:49 AM
dün akşam kompostoyu yaptım arkadaşlar.mutfak cadısının dediği gibi kara erikleri kaynattım .meyveleri baya bir yumuşamıştıki tadına baktım biraz mayhoştu ama şekere ihtiyacı vardı ve şekersiz içilecek kıvamda değildi tadı.neyse ben kara üzümlerimide yıkayıp attım içine oda 1 kilo kadardı erikte 1 .çelik tencerede 3 lt lik meyveler içindeyken onunda ağzına kadar su dolu birşekildeydi.iyice kaynadı üzümler beyazlaştı suyu kıpkırmızı oldu tadıda kıvamında oldu yani ben şeker katmadan içebilecek kıvama geldi.sonra ince tel süzgeçten süzdüm iyice eze eze.süzgeçte kalan posayı attım.zaten çok bişe kalmıyor.ondan kendime biraz ayırıp şekersiz yapacaktım geri kalanına biraz şeker ekleyip bir iki taşım daha kaynatacaktım.sonra üşendim ve kendime ayırmadım.göz kararı şeker kavanozundan şöyle biraz şeker döktüm tam bir su bardağı değil ama bir su bardağına yakın şeker koydum neredeyse.3/4 diyelim.tabi ben bütün şekeri koyduktan sonra tadına baktığım için artık işişten geçmişti bana çok tatlı geldi.yarım su bardağı fazla fazla yetermiş.hatta daha bile az.çok tatlı olduğu için içimi zor olacak.o yüzden bu akşam 1 kilo veya yarım erik alıp şekersiz komposto yapıp içine katmayı planlıyorum.kurtulamadım kompostodan :lol: tarif için teşekkurler arkadaşlar.lezzeti harikaydı görüntüde güzel.eğer iyice süzülmezse berrak olur ama ben posalarınıda mumkun olduğu kadar geçirdim.çok bulanmadı ama . :wink:

M.C.
10-06-2005, 09:03 AM
Biraz koyu gibi olduysa içme suyuyla da ayarlayabilirsin tadını Özlem, afiyet olsun, dedin dedin yaptın sonunda:)

okale
10-06-2005, 09:49 AM
biraz kattım su aslında ama tadı tam yerinde olduğu için sanırım su katmam biraz bozar o yuzden mecburum yani.bişeyide doğrudürüst yapsam :roll:

okale
10-06-2005, 09:51 AM
şenay gül tatlandırıcı kullanacağına yaş siyah üzümü komposto yapıp içebilirsin tadı yeterli oluyor.tabiii süper tatlı istemiyorsan:)

füsun67
10-20-2005, 08:54 AM
arkadaslar merhaba,
ben kayisi kompostosu tarifi ariyorum, simdiye kadar hic pisirmedim :oops: olculerini bana yazarsaniz cok sevinirim. Ayrica baska komposto tavsiyeniz varsa onuda yazabilirsiniz. Yardimlariniz icin tsk.

Aşkın
10-20-2005, 09:49 AM
füsün sana tavsiyem kompostoyu akşam iftardan sonra yapman. Çünkü şeker miktarı damak tadına göre değişior. Ben bütün komposto çeşitlerini tadına bakarak yapıyorum. Kuru kayısıları yıkıyorum. İkiye bölüp göz kararı suyu ekliyorum. Bunu ayarlarkende kepçeyle kaselere koyduğumu hayal ediyorum. Her kaseye girecek şekilde. Yada şöyle yapabilirsin diyelimki 6 kişilik olacak. Her kaseye 4 kayısı girse 24 tane kayısı parçası yapar. 6 kasede su ekle. Ama şeker illaki tadına bakılmalı bence. Yanılmıyorsa bu forumda kompostonun içine dut kurusu eklenbileceğini de okumuştum. Dene istersen Afiyet olsun.

sabahim
10-21-2005, 11:44 AM
VİŞNE KOMPOSTOSU(lezzet dergisine ait)

1 kg vişnenin çekirdeklerini çıkarın. Bir kapta vişne ve 500 gr tozşekeri harmanlayıp 2 saat bekletin. 3 litre suyu geniş bir tencereye alıp şekerli vişneleri ekleyin ve kısık ateşte kaynatın. Bir cezvede 6-7 karanfil tanesini 1 çay bardağı su ile kaynatıp yumuşatın. Soğutulmuş vişne kompostosuna ekleyip bir süre bekletin. Kompostoyu soğuk olarak servis yapın.

ŞEFTALİ KOMPOSTOSU( portakalağacına ait)

malzemeler:
5 adet şeftali
1,5-2 su bardağı toz şeker
2lt su
1,5 tatlı kaşığı tuz
yarım çay bardağı sirke

hazırlanması:
1. 1,5lt suyu ve şekeri ocağa koyun. kaynamaya başladıktan sonra 2-3 dakika daha kaynatın.

2. diğer tarafta şeftalileri soyun. çekirdeklerini çıkartıp çekirdek yataklarını bıçakla temizleyin. büyük bir kase içindeki yarım litre suyun içine 1,5 tatlı kaşığı tuz atın. yarım çay bardağı sirke koyun. fındık büyüklüğünde doğranmış şeftalileri kaseye atın. (bu işlem diri kalmalarını sağlıyor.) sonra kevgirle sirkeli sudan alıp kaynamakta olan şerbete koyun. bir taşım kaynatıp altını kapatın. soğutup servis yapın

aysegul yilmaz
11-19-2005, 06:32 PM
Arkadaslar,

komposto ile hosaf arasindaki fark nedir, bilen var mi?

laley
11-19-2005, 09:01 PM
ayşegül komposto taze meyvelerle, hoşafsa kurutulmuş meyvelerle yapılan içecek oluyor.

yelda
11-26-2005, 10:18 AM
pilav,makarna ve böreklere pek yaraşır hoşaflar..bu tarifte de karışık meyveler var..pek lezzetli ve hararet giderici..
KARIŞIK MEYVE HOŞAFI
MALZEMELER: 200 gr. kuru kayısı
100 gr. kuru erik
100 gr. kuru üzüm
2 elma
1 nar
8 bardak su
2 bardak tozşeker
2 adet karanfil
YAPILIŞI: kuru meyveleri iyice yıkayıp süzün..kayısı ve erikleri 2-3 parça halinde kesin..kayısı,erik ve üzümleri ayrı kaplara alıp ikişer bardak su ekleyin..3-4 saat oda ısında bekletin..
kayısı ,erik ve üzümleri içinde beklettiğiniz suyla birlikte büyük bir tencereye alın..tozşeker ekleyip karıştırın..orta ateşte kapağı kapalı olarak kaynatın..biraz daha su ekleyin..
elmaları soyup küp küp doğrayın..kuru meyveler yumuşamaya başlayınca elmaları ilave edin..orta ateşte 5 dk. kadar daha kaynatın..soğumaya bırakın..
narın kabuklarını soyup tanelerini ayırın..hoşaf soğuyunca nar tanelerini kaselere paylaştırıp 5dk. bekletip soğuk olarak servis edin..

mutfakkedisi77
11-26-2005, 10:26 AM
yelda ben bir bardak şeker katıyorum

yelda
11-29-2005, 11:08 AM
bizim evde şerbet hiç eksik olmaz..boyalı ve katkı maddeli içecekler yerine güzelim meyvelerden yapılan şerbetleri içmek daha sağlıklı ve lezzetli..
AYVA ŞERBETİ
MALZEMELER:2 kg. ayva
yarım kg. şeker
3 adet karanfil
5 bardak su
ayva kabuğu ve çekirdeği
yapılışı:ayvaların çekirdek yataklarını çıkarın kabuklarını soyun..
tencereye suyu koyun kaynatın dilimlenmiş ayvaları ,karanfili,kabuklarını ve birkaç çekirdeği ekleyip25 dk. pişirin.. ateşin altını kapatıp soğuyuncaya dek tencerenin kapağı kapalı bekletin..
daha sonra süzerek servis edin..
aynı şekilde elma şerbeti de hazırlayabilirsiniz..
ve de pişen ayvaları sade pudingin altına dizip değerlendirebilirsiniz..üzerine de ceviz ve tarçın serpin..harika olur..

selin altay
01-31-2006, 08:24 AM
arkadaşlar buzluktakı vişnelerimle yapabileceğim vişne suyu veya vişne kompostosu veya vişne reçeli tariflerinize ihtiyacım var.şimdiden teşekkürler. :P

meva
02-01-2006, 03:44 PM
DİLEDİĞİN MİKTAR SUYU TENCEREYE AL ÜZERİNE TOZ ŞEKERİ DÖK İSTEDİĞİN TATLILIK DERECESİNİ YAKALAYANA KADAR...SONRA OCAĞIN ALTINI AÇ VE ŞEKERLİ SUYUN KAYNAYINCA VİŞNELERİNİ DÖK...VİŞNELERİN UFAK UFAK ÇATLAYANA KADAR KAYNAT VE OCAĞIN ALTINI KAPAT..BU KADAR İŞTE VİŞNE KOMPOSTON HAZIR!AFİYET OLSUN...

dere
03-20-2006, 03:06 PM
arkadaşlar dondurucuda sakladığım kızılcıklardan komposto yapmak istiyorum. püf noktası varmıdır acaba? :wink:

iztiyam-ı napezir
03-23-2006, 09:07 PM
merhaba annemin yaptığı bir tarif var .500gr. vişne ,250gr. çilek ,250gr. erik 250gr. kızılcık arzu ettiğiniz oranda şekerle kaynatıyorsunuz.Biz çok kaynatmıyoruz çünkü genelde bardakta ikram ediyoruz ve kaynadığında meyveler ezildiğiiçin rengi berrak olmuyor.birkaç kişi beğendiğini söylediği için sizinle paylaşmak istedim.

asuka
03-24-2006, 12:41 AM
iztiyam-ı napezir in anlattığı tarifi tatmış biri olarak tavsiye edebilirim. aynı şekilde sade kızılcık kompostosu da yapılabilir sanırım. ama fazla buruk oluyor. vişne, çilek vs. katınca daha lezzetli hale geliyor.

cilek25
09-21-2006, 01:24 PM
ben ramazanda özellikle komposto veya hoşaf olmadan serinleyemem.çilek,erik,şeftali en çok yaptıgım kompostolar.hoşaf ise kuru sarı üzümle karanfille yaptıgım nedense bu hoşaf bana çok lezzetli gelir adı saray hoşafı oldugundanmıdır nedir :lol:
elime geçen tüm kuru meyveleri karıştırarak yaparım

hanımeli70
09-22-2006, 10:24 AM
sanırım alıştığım lezzetlerden kolay vazgeçemiyorum..kuru kayısı ve kuru üzümü karıştırıp yaptığım hoşafı hiç bir şeye değişmem :lol:

gulanne
09-22-2006, 10:35 AM
Çilek25 sarı üzümle ve karanfille yaptığın hoşafın tarifini yazarmısın?

cilek25
09-22-2006, 05:22 PM
merhaba gülanne miktar veremeyecegim ama su,damak tadına göre toz şeker,kuru üzüm ve 5-6 tane karanfil kaynatılıyor.klasik hoşaf yapacaksın malzemeler bunlar.

esramng
09-25-2006, 03:34 PM
net bir kayısı kompostosu arayanlar için çok net bir tarif:)
1 su bardağı kayısı(ben dörde bölüyorum,diğer türlü çok iri geliyor bana)
1 su bardağı şeker
6 su bardağı su
istenirse 1-2 karanfil
kayısıları yumuşayıncaya dek haşlıyoruz ve şekeri ilave edip 2 dk kadar daha kaynatıyoruz.hepsi bu kadar:)

ulusal
09-27-2006, 09:41 AM
arkadaşlar hoşafın şekeri fazla yada az olursa su ve şeker ilavesi yapınca tekrar kaynatmak gerekir mi bu akşam ilk kez yapıcam tadını ayarlayamamaktan korkuyorum yardımcı olurmusunuz

ebruli_
09-27-2006, 03:32 PM
arkadaşlar hoşafın şekeri fazla yada az olursa su ve şeker ilavesi yapınca tekrar kaynatmak gerekir mi bu akşam ilk kez yapıcam tadını ayarlayamamaktan korkuyorum yardımcı olurmusunuz ayni korku bendede var :roll:
Bende ilk defa yapiyorum, Armut ve Elma karisimi bir Komposto yapiyorum (ben icine 2 tane Karanfil attim birde) Bakalim sonuc ne olacak..

nagis
10-14-2006, 01:49 AM
Annem nefis bir komposto yapmış (ya da hoşaf...) ben ikisini karıştırıyorum... sanırım biri kuru meyveden biri yaş meyveden yapılıyor...ağustos eriği ile Trabzondan gelen kara üzümden... muhteşem bişeydi.... ölçü falan bilmiyorum... ama karışık komposto yapmak isteyenlere belki fikir verebilir...

donis
01-31-2007, 08:13 PM
dün akşam hoşaf yaptım eşimin isteği ile kuru üzüm ve kuru kayısı
taneleri çok fazla oldu, suyu az
sizce ne yapmalıyım ?

aNnEcİk
01-31-2007, 11:24 PM
donis kaynamış suya atıcağın şekerle beraber suyu bir daha kaynat diğer hoşafına göre şekeri azaltıp çoğaltabilirsin hoşafa nekadar su katman gerektiğinide ayarlamalısın
hoşafında kaynamış olduğu için tekrar kaynamış su ilavesinde kaynatman gerekmiyor

sofrasenligi
05-24-2008, 10:33 AM
Sevgili yosunbuka, verdiğin linkte bir sorun var, tıklayınca blog bulunamadı yazıyor. Bir kontrol et istersen.
Sevgiler.

yosunbuka
05-26-2008, 10:30 AM
uyarın için teşekkürler sofraşenliği düzelttim açılıyor artık.sevgiler.

yula
06-02-2008, 08:30 AM
yeşil erikten komposto harika bir fikir olmuş.ellerine sağlık yosunbuka.denemeli hemen

Hiç yorum yok: