19 Eylül 2008 Cuma

sumak içeceği

.
Cok umitli degilim ama yine de sormak istedim.

Kadikoy'de Ciya diye bir yer vardir ki ben orada yenilebilecek ya da icilebilecek her seyi cok severim. Iste bu iceceklerin arasinda bir de sumak surubu (?) vardir. Acaba nasil yapilabilecegi konusunda fikri olan var mi? Tabi umarim tazesini kullanmak gerekmiyordur.
Alt 11-21-2005, 01:13 PM
hatice hatice isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Administrator
Site Admin
Üyelik tarihi: Dec 2004
Nerden: istanbul
Mesajlar: 159
Standart

Bildiğim kadarıyla 3-4 küçük sumak meyvesini (toz haline getirilmemiş) bir bezin içine koyuyorsunuz. (peynir için kullanılan bezler olabilir) Bezi ~2 lt kaynamış suyun içinde 10 dak. bekletip çıkartıyorsunuz. Daha sonra isteğinize göre şeker ilave ediyorsunuz.
Alt 11-22-2005, 12:58 AM
ZeynepY ZeynepY isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Member
Üyelik tarihi: Jun 2005
Nerden: Los Angeles
Mesajlar: 71
Standart

Tesekkurler. Tabi sumak meyvesi bulamayacagim icin benim planim yatti. Artik Istanbul'a gelince icerim.
Alt 11-23-2005, 07:56 AM
kedicik kedicik isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Member
Üyelik tarihi: Sep 2005
Mesajlar: 87
Standart

sumak meyvesini daha önce hiç duymamıştım nasıl bir meyve, nereden bulabilirim istanbulda acaba?
Alt 11-24-2005, 03:14 PM
berke44 berke44 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Senior Member
Site Admin
Üyelik tarihi: Nov 2005
Nerden: malatya
Mesajlar: 129
Standart

üzüm salkımına benziyor koyu kırmızı bir görüntüsü var belki baharatçılarda satılıyordur dövürmemiş sumak yada çekilmemiş sumak dersen yardım ederler sanırım.ben şurubunu duymamıştım ilginç geldi.
__________________
gül sunan elde daima bir miktar gül kokusu kalır
Alt 05-30-2006, 10:25 PM
Kitchen Bird Kitchen Bird isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Senior Member
Site Admin
Üyelik tarihi: Feb 2005
Nerden: BOSTON/USA
Mesajlar: 175
Kitchen Bird - AIM üzeri Mesaj gönder
Standart

Bu icecek tatli mi oluyor? Sanki tuzlu hali daha cazip gibi...Deneyen var mi arkadaslar?
__________________
Evim, evim, vah evim, gönül bucağı evim!
Tadım, rengim, ışığım, anne kucağı evim!
Alt 05-31-2006, 03:10 AM
ZeynepY ZeynepY isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Member
Üyelik tarihi: Jun 2005
Nerden: Los Angeles
Mesajlar: 71
Standart

Tatli bir icecek. Serbet gibi. Ama agizda buruk bir tat birakiyor. Zaten ben de o tadini seviyorum.
Alt 08-24-2006, 03:18 PM
tatlıcadı tatlıcadı isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Junior Member
Üyelik tarihi: Sep 2005
Nerden: istanbul/kozyatağı
Mesajlar: 30
Standart

SUMAGI BENDE BU YIL ILK DEFA DALINDA GÖRME ŞANSIM OLDU ALTINOLUKTA TAZE HALI ÇOK EKSİ VE GERÇEKTEN UZUMGIBI SANKI

KÜÇÜKUYU ALTINOLUK TARAFLINDA DOGADA BIR SURU VAR KOMŞULARIMIZ TOPLAYINCA BIZDE HEVES ETTIK VE DALINDAN TOPLAMA ŞANSIM OLDU...

KEŞKE BIRAZ BENDE ALSA IDIM ŞURUBUNU MERAK ETTIM AMA KEISN ÇOK GUZEL OLUR MAYHOŞ VE KIPKIRMIZI BIR RENKDE..
__________________
http://www.gulten.blogcu.com
yarın çok güzel olacak...
KALBİNİZ NEYİN ÖZLEMİYLE DOLUYSA HAYAT SİZE ONU GETİRSİN...
http://img140.imageshack.us/img140/4...e001bv2.th.gif
Alt 09-27-2006, 02:54 PM
suledemir46 suledemir46 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Member
Site Admin
Üyelik tarihi: Mar 2006
Nerden: Erzincan ama aslen K.Maraş
Mesajlar: 80
Standart

sumak ekşidir ama nasıl içeceği oluyor benc e de ilginç.
Maraşta sumağın ekşisi çıkarılır nar ekşisi misali ama müthiş ekşidir.Dolmalara ekişili çorbaya vs. vs. konur.Bizim orada ekişili yemek çoktur. Üfff ağzım sulandı)))))
.

Bir sure once sumak almistim marketten ama simdiye kadar hic kullanmadim dogurusu, sumak hangi yemek ya da salata cesitlerine yakisir? Kullanan arkadaslar hangi yemeklerde kullandignizi yazarsaniz sevinirim.

nehirsu
01-21-2007, 08:19 PM
sumagi limonu kullandigin her yerde kullanabilirsin salataya koydugun sogani ovarken yada ne biliim kisirda mercimek koftesinde filanda kullanabilirsin..eksimsi bi tat katacaktir..ben kofte ekmek yaptigimda sogani sumakla ovup oylece arasina kyoyuyorum cok guzel oluyor

Okyanus-Deniz
01-21-2007, 08:34 PM
çoban salatasında şahane oluyor, abartmıyorum cidden çok yakışıyor.

nagis
01-21-2007, 08:35 PM
Sumağı azcık suda bekletirsen..ekşisini suya verecektir..böylece salatana limon yerine koyacağın nefis bir sosun hazır olur..ben antepten Sumak ekşisi almıştım.. harika bir tat..bir çok kişi azcık suda bekletip zaten bunu elde ettiğini söyledi bana :)
ayrıca ben mantı üstüne baharat olarak kullanıyorum...nehirsu nun dediği biçimde de süper oluyor...

B@Nu GöKşİn
01-21-2007, 08:35 PM
ben salatalarda ve beyaz lahana sarmasında uzerine bolca dökuyorum ve pisiriyorum
çok yakısıyor.

HIRSIZ-POLIS
01-21-2007, 08:42 PM
cok sagolun ya, bende almistim ama bir turlu kullanamadim, yarin ilk olarak salata da deneyim en iyisi, tesekkurler hepinize bilgiler icin.

feyza34
01-21-2007, 09:19 PM
ben de mantı üzerine serpiyorum,hem ekşilik hem de renk veriyor,dolmalarda ve bazı çorbalarda da kullanıyorum.Annem de sulu köftede kullanır.

HIRSIZ-POLIS
01-21-2007, 09:48 PM
belki safca bir soru ama mantinin uzerine serpiyormusunuz yoksa zeytinyagiyla kavurup mu dokuyorsunuz?

nagis
01-21-2007, 09:54 PM
Baharat olarak..Nane sumak..pul biber...yağda kavurmadan..olduğu gibi...:) Elbetteki soracaksın..kimse doğuştan öğrenmiyor kiiii :)

HIRSIZ-POLIS
01-21-2007, 10:03 PM
foruma gireli epey birsey ogrendim yemek konusunda ama hala cok cahil oldugum konular var o yuzden yani... thanx

akdeniz
01-21-2007, 10:06 PM
Piyazın üzerine serpebilirsin çok yakışıyor.Ve lahmacun içine limon sıkmak yerine sumak serpebilirsin kıvırcık&soğan ile sararken.Dolmalarda da çok lezzetli oluyor ama biraz esmerleştiriyor rengini bunuda dikkate almak gerekir.Ben eve yaptığımda kullanıyorum ama misafir için olunca rengi koyulaşmasın diye kullanmıyorum.

HIRSIZ-POLIS
01-21-2007, 10:09 PM
bu gunlerde kuru patlican dolmasi yapmayi dusunuyorum, icinde bir deneyim o halde, sagol.

akdeniz
01-21-2007, 10:25 PM
bu gunlerde kuru patlican dolmasi yapmayi dusunuyorum, icinde bir deneyim o halde, sagol.

HIRSIZ-POLIS ben içine koymuyorum.Biz etli dolma yaparız ve kaynamaya başlayınca limon veya limontuzu ekleriz işte ben bunun yerine üzerine ekliyorum sıcak suda ıslatılmış sumağın suyunu.

HIRSIZ-POLIS
01-21-2007, 10:35 PM
pardon, yanlis anlamisim.

nehirsu
01-21-2007, 10:45 PM
birde kisir icin bulguru sisiriken bulgura eklediginiz suya 1 limonla birlikte sumagida atip sisirirseniz eksiligi heryere esit dagalacaktir...

iven
01-23-2007, 02:14 PM
Bence sumak en çok mantıya yakışıyor ama bazı salataları tadlandırmak içinde kullanılarbilinir.

HIRSIZ-POLIS
01-23-2007, 02:23 PM
dun salata da denedim, guzel bir tad verdi, sirada diger lezzetler var. Mantim olsa onunla da deneyecegim ama.. hazir manti mi alsam ne?

alay
01-23-2007, 04:20 PM
MERHABA,
Aklıma çocukluğumda K.Maraşlı bir komşumuzun yaptığı sumaklı salata geldi.Tadı hala damağımdadır.

1çay bardağı ekşi nar ekşisi
1-2 havuç rendesi ince tarafta rendelenmiş
3-4 su bardağı su
2-3 tatlı kaşığı sumak

Nar ekşisinisulandırıyoruz.İçine havuçrendemizi ekliyoru.Servis edeceğimiz kaba aldıktan sonra sumağı üzerine döküyoru.

Ben çiğköftenin,bulgur pilavının yanına yapıyorum.Ekşiyi sevenler için çok güüzel.

Not: Ben aklımda kalan tat doğrultusunda bu tarifi uyguluyorum.K.Maraşlı olanlar daha doğrusunu benimlede paylaşırlarsa sevinirim..

fyildirim
01-23-2007, 04:22 PM
bende hertürlü salata ve dolmada kullanıyorum.birde balıkların yanına soğanı piyazlık doğruyorum 3 yemek kaşığı sirkeyle soğanları ovuyorum ama yıkamıyorum bolca sumak döküyorum güzel oluyor

HIRSIZ-POLIS
01-23-2007, 07:27 PM
alay ' nar eksisini sulandiriyoruz' demissin, o zaman salata cok sulu olmuyor mu? tam anlayamadim ben orayi, birde 1 cay bardagi miktari cok fazla degil mi yani cok eksi olmuyormu?

nehirsu
01-23-2007, 07:38 PM
alay ' nar eksisini sulandiriyoruz' demissin, o zaman salata cok sulu olmuyor mu? tam anlayamadim ben orayi, birde 1 cay bardagi miktari cok fazla degil mi yani cok eksi olmuyormu?

bir cay bardagi cok fazla cig kofte icin belki olur ama salata icin ben damla damla kullanyiorum nar eksisini

HIRSIZ-POLIS
01-23-2007, 07:41 PM
bende o yuzden sasirdim, cok fazla kullanmam nar eksisini ama evde var, oldukca eksi oldugunu biliyorum. sulandirma kismini da hala anlamis degilim

yeşim2
01-23-2007, 08:13 PM
merhaba
bu benim siteye ilk mesajım.yeni üyeyim ama uzuuun zamandır takipteyim.burada sumakla turşu yapılır.tam tarifini bilmesemde kuru biber,patlıcanla yapılıyor.suyu sumakla ekşilendiriliyor.gerçekten çk güzel olur.tarifi annemde ama annem bir süreliğine yok.gelince tarif alıp ekleyeceğim.

elifozsoylu
01-24-2007, 10:16 AM
nar eksısını arkadasların da dedıgı gıbı salatalarda kullanabılırsın,pırasa salatası vardı onda da cok guzel oluyor, annem mardınlı, oralarda cok kullanılır bu baharat, zeytınyaglı acılı eksılı dolma yaparlar onda da muhtesem oluyor etlıden bıle daha guzel oluyor
bolca yagda 2-3 soganı kavurun, ıyıce pembelesınce yıkadıgınız pırıncı ekleyın,seffaflasana kadar kavurun, bol salca, acı bıber, nane cok az karabıber, tuz ekleyın ,sumagı suda bekletıp rengını verınce suzun, suzmeden kullanmayın, bu suyu pırınce ekleyın dırı kalıcak sekılde azıcık pısırın, altını kapatırken maydanoz ekleyın hangı sebzeyle ıstıyorsanız o sekılde dolma harcı olarak kullanın, yagı ve salcası az olmıycak, pısırıldıgı suya da azıcık suda beklemıs sumagın suyundan koyun, cok guzel oluyor hele yaprak sarması yapılınca catlayana kadar yerım

HIRSIZ-POLIS
01-24-2007, 01:07 PM
elif yani sumagin kendisini hic kullanmiyoruz sadece suyunu degil mi?

alay
01-24-2007, 03:30 PM
Arkadaşlar,bu salata zaten sulu kaşıkkaşık içilen bir salata.Bu tarz sulu salatalara başka verilen bir ad varmı bilmiyorum.Bu sebeple verdiğim nar ekşisi ölçüsü belki size az bile gelebilir.

HIRSIZ-POLIS
01-24-2007, 08:03 PM
simdi anlasildi alay, bende bu kadar su ve nar eksisi olur mu diye dusunuyordum. Sanirim bu batirik gibi birsey yani sululugu acisindan.

falmarindi
02-16-2007, 11:51 PM
hanımlar;
harikasınız.
hemen sorayım bende, sumağı özellikle güneyanadolu yöresi pek çok etli tencere yemeğinde kullanır ve nefis olur. Ama ben etli sarma ve dolmalar hariç hiç birini bilmiyorum tam olarak (çiya sofrasına giden var mı? oradaki yemeklerde lezzet belirgindir.) :(
işte bu tarifleri bilen duyan görenler var mıdır.
ayrıca bir soru daha; piyasada cam şişelrde satılan arfioğlu, doğanay gibi nar ekşileri hem çok sulu hem de tatlı geliyor bana, aktarlarda da 5 kilo halinde isterseniz getirtelim dediler hep. peki ben o katı kıvamlı ve bir tatlı kaşığı koca bir kase kısıra bile yeten nar ekşisini nereden bulacağım. :(
Sevgimle....

medura
07-23-2008, 06:50 AM
sevgili falmarindi, ben pek kısır yapmıyorum, çok iyi beceremediğimden. Mardinli bir komşum var, o yapıp veriyor sağolsun, zaten onunkini yedikten sonra yapmamaya başladım, anlatabiliyor muyum? O nar ekşisini -hatta koyu kıvamlı birşeymiş, nar pekmeziymiş o- aktardan değil de kendi memleketlisi olan bir pideciden aldığını söylemişti. Tanıdığınız, nazınızın geçtiği bir pideci, çiğ köfteci vs varsa, belki ondan temin edebilirsiniz.
Bu arada sumak, İbrahim Saraçoğlu'nun "vücuttaki yağları parçalamakta çok faydalıdır" açıklamasından sonra çok ilgimi çekti, evet dediğiniz gibi Güneydoğu Anadolu sumağı çok tüketiyormuş, çok kuzu eti yiyor olmalarına rağmen kilolarını muhafaza etmelerini sumağa borçlularmış.

DİYARBAKIRLI
07-23-2008, 11:28 AM
sevgili hırsız polis
bir güneydoğulu olarak yazıyorum.öncelikle şunu söyleyeyim.suyu kullanılan sumak tohumudur.yani tohumu suda bekletip suyunu kullanırız.(özelliklede sıcak yada soğuk olmayan su)
sumak suyu burda çok çeşitli yemeklerde kullanılır.
serpiştirerk kulandığımız ise öğütülmüş sumak yani toz sumaktır.
ayrıca sağlığa faydalıdır.
çocuk veya yetişkin diyare olunduğunda iyice kaynattığımız sumak suyu derdimize çare olur.
sevgiler.

Yetur
07-23-2008, 12:59 PM
http://img378.imageshack.us/img378/9108/photoo464vl6.jpg (http://imageshack.us)

sumak dendimi akan sular durur. izmire gelmeden önce diyarbakırdan 5 kğ sipariş verdim.bol kaya tuzu ile tuzladım.10 sene dursa bişi olmaz. dolma,meftune,bahçeaşı,kışlık kabak yemeğinde ne bileyim daha bir çok yemekte kullanırım...
çok lezzetli oluyor yemeklerdeki ekşisi hiç bir şeye benzemiyor...
1,5 ay önce eşim yolculukta yediği bir yemek yüzünden zehirlenmişti...ilaç tedavisi işe yaramadı ağır bir diyare geçiriyordu. 1 çay bardağı içiriverdim.2 saat sonra bomba gibi oldu...ne içirdin sen bana böyle demişti...çok sevdiği sumak olduğunu öğrenince çok şaşırdı.

DİYARBAKIRLI
07-23-2008, 05:09 PM
sevgili yetur
bende aynen bunları söylemek istemiştim.ne güzel anlatmışsın.valla canım hem patlıcan hemde kabak meftunesi çekti.
sevgiler...................!

HIRSIZ-POLIS
08-10-2008, 03:47 PM
yetur bir bardak icirdim demissinya tam olarak nasil hazirladin? Mide agrilarina da genel olarak iyi geliyormu yoksa sadece zehirlenmede mi kullaniyorsun?

G KARAHAN
08-11-2008, 02:33 PM
marketlerden aldığımız sumağa hiç benzemiyor orjinalinin görüntüsü farklı görünüyor tadıda farklıdır herhalde değil mi?Biz sadece köftede kullanıyoruz ama faydasına bakılırsa yemeklere de koymak gerek

Hiç yorum yok: