19 Eylül 2008 Cuma

şifa niyetine

serafina
09-08-2006, 12:11 PM
yeşilçay,ıhlamur,nanelimon,adaçayı,kuş burnu Allahım daha birsürü ama bazen neye iyi geldiğimi unutuyorum.
yeşil çay stres attırıyormuş.
ılhamur malum
ada çayı ?
kuş burnu ?
nane limon o da malum
ne cahilim dimi?

varmı başka şifa çayı ben anca bunları biliyorum o da yarım yamalak

MIRACLEZ
09-08-2006, 12:35 PM
Selam Serafına

Bıldıklerımı paylasayım senınle.
Yesılcay kalorı yakımında,
Ihlamur oksurukte,
Nane lımon mıdeyı usuttugunde,soguk algınlıgında fayda saglar.
Kusburnu C vıtamını yonunden zengın.Adacayını bende bılmıyorum :oops:
Ve bır de ek olarak taze kekıgı kaynatırsan ve suzup ıcersen mıde agrısına cok ıyı gelıyor.Bıldıklerım bunlar :)

serafina
09-08-2006, 01:39 PM
sanada selam miraclez
ayrıca çok teşekkür ederim..

M.C.
09-08-2006, 01:40 PM
Adaçayının mikrop öldürme özelliği var diye biliyorum.

MIRACLEZ
09-08-2006, 01:43 PM
Rıce ederım Serefına:)
Ayrıce 1 yılı askın suredır burdayım.Ilk defa bırıyle yazıstım.Buna da sevındım.

emine007
09-08-2006, 01:43 PM
Adaçayı boğaz iltihabı,bademcik iltihabı ve diş eti hastalıklarına iyi geliyor.Bayanların adet sancılarını hafifletiyor.Ağzımızı adaçayıyla çalkalamayı alışkanlık haline getirirsek dişleri beyazlatıyor. terlemeyi azaltıyor.Hatta vücudunuza da sürün demiş okuduğum gazete.Terlemeyi baya azaltıyormuş. Ancak hamile bayanların içmemesi gerekiyormuş çünkü rahim kaslarını etkiliyormuş.

serafina
09-08-2006, 01:59 PM
bende 2 gündür burdayım..

hepsinin tadı iyi ama ada çayının da tadı çok kötüüüü...

akdeniz
09-08-2006, 06:05 PM
papatya çayı stres ve rahatlama açısından iyi geliyor demişti yengem.Abim Çinden bol bol getirmişti.Hala duruyor ,aklıma geldi sayenizde :)

B@Nu GöKşİn
09-08-2006, 08:48 PM
merhaba bende yeşil çay la funda çayı içiyorum
funda çayı diyetle birlikte vucuttaki yağları eritiyormuş aktarlardan aldım demleyip içiyorum tavsiye ederim

canımcım
09-08-2006, 10:23 PM
BANUCUM FUNDA CAYI DIYEREKMI ALIYORSUN?NE ZAMAN ICIYORSUN ARKADASIM...BENDE LIPTONUN YESIL CAYINI ICIYORUM ARKADASLAR...

B@Nu GöKşİn
09-08-2006, 10:28 PM
evet canımcım aktarlardan funda çayı diye alıyorum
çok ince bir ot tavsiye ederim
sevgiler

serafina
09-09-2006, 04:09 PM
tadı nasıl .ekşimi,mesela yeşil çayı ben içemedim.papatya çayını daha çok sevdim..

B@Nu GöKşİn
09-09-2006, 04:19 PM
bana soruyorsan serafina tadı ekşi değil kokusuz su gibi çok güzel bir içimi var açık sarı renkli demlenince

serafina
09-09-2006, 04:22 PM
banu
her aktarcıda varmı birde şekerlimi şekersizmi içiliyor?

B@Nu GöKşİn
09-09-2006, 04:28 PM
olması gerekiyor ben mısır çarşısından aldım olmassa sipariş ver getirsinler
ben şekersiz içiyorum zaten tadı su gibi kokusu yok şimdi demledim içicem
kolay gelsin canım

Yetur
09-09-2006, 04:39 PM
funda çayını bende izmirden aldım .aldığım aktar 2 ay boyunca her sabah düzenli olarak aç karnına 1 subardağı sıcak suda 1 çay kaşığı kadar funda çayını ekleyip 5-10 dk demleyerek içmem gerektiğini ,2 ay sonunda bayağı kilo verdirdiğini söyledi...tabii yediklerinizede dikkat edeceksiniz ..kolorili yiyecekleri minimum tüketmek gerekiyor...ben hala içmeye başlıycam :cry:

canımcım
09-10-2006, 12:23 AM
YETURCUM BILGI ICIN SAGOL SORMAK ISTEDIGIM TADI NASIL FUNDA CAYININ..BEN BOYLE BIKAC SEYI TADINI BILMEDEN ALDIM ILK SABAH ICTIGIMDE BISI YOKTU SONRA OGLENE DOGRU BULANTI YAPTI VE 2 GUN HEP CIKARDIM BOYLE BIR ANIM OLDUGUNDAN SORUYORUM.BENDE GECEN KIS LAHANA SUYUNU YAPMISTIM AYNEN YETURCUMUN YAPTIGI YONTEMLE..VE INANILMAZ KILO VERDIM.AYRICA FAYDASIZ YAGLARI YAKIYORMUS.TADI PEK HOS DEGIL AMA DAYANILCAK GIBI...BENDE MESELA MAYDONOZ SUYUNA TAHMMUL EDEMIYORUM HEM SUYUNA HEM TADINA BIRDE SOGAN SUYU VAR...

serafina
09-10-2006, 10:03 AM
lahana suyunu kilo için çok duydum ama fundanında kilo verdirdiğini duymadım.lahana suyunuda hiç içemedim.tadı güzelse fundayı aktardan bende almak istiyorum..

B@Nu GöKşİn
09-10-2006, 10:17 AM
dediğim gibi tadı su gibi kokusuz güzel yani tavsiye ederim ben sürekli içiyorum memnunum diyette yapıyorum 3 kilo vrrdim 2 haftada bakalım 8 kilo kaldı

emine007
09-11-2006, 09:04 AM
Kolitten yakınanların aşırı gaz oluşumuna neden olan sinameki ve funda yaprağını tüketmemelerinde yarar vardır diyor internette.Bence çayı alırken aktara sormak lazım yan etkileri var mı diye. Mesela sinamekiyi ve maydanoz suyunu tek başına içmek ilerde bağırsaklarda ve böbreklerde soruna yol açabiliyormuş...En iyisi aktarlara sorup içmek.Ben de diyetim sırasında aktardan karıştırdığım biberiye,funda,mısır püskülü,kiraz yaprağı çayını içmiştim.

serafina
09-11-2006, 11:52 AM
ben dün aktardan denemek amacıyla funda çayı aldım.çok değişik yaprağı var.çamın minyatürü sanki ama daha tadına bakamadım.hiç sormadımda aktara nasıl kullanılır diye .akşam yatmadan önce içmeyi düşünüyorum.inşallah.....

amazonta
09-30-2006, 01:54 AM
Adaçayı mideyi uyararak iştahı açıyo diye biliyorum. O yüzden hiçbi şekilde içmem. Sarı kantaron strese çok iyi geliyormuş. Tadı da güzel. Şeker atmadan içine 2 damla limonla çok güzel oluyo. Aynı zamanda rahat uyku sağlıyomuş.

namnam
09-30-2006, 11:52 AM
Arkadaslar, aktarlardan aldiginiz bitkilere guvenebiliyor musunuz?Bitkilerin nerelerden toplandigini, hangi kosullar altinda kurutuldugunu, paketlendigini, saklandigini biliyormusunuz? Ornegin en basitinden aldiginiz ihlamurun agacinin yol kenarinda olup, ekzos dumanindaki toksik maddelerden ne kadar emdigini tahmin edebilir misiniz? Veya oksuruk cayi diye satilan karisimin icinde kokeni bile bilinmeyen otlarin bulundugunu, davetsiz misafirlere de hazirlikli olunmasi gerektigini? Bir hamam bocegi veya fare diskisi ile karsilasabileceginiz riskini? (bunlar karsilasilmasi alisilmis seyler) Ozellikle Istanbul`un kapalicarsisinda binbir derde deva otlarin , ne udugu belirsiz kaynakli , hijyen olmayan kosullarda hazirlanmis, karisim oranlarini kafalarina gore takilip yapilmis oldugunu tahmin edebilir misiniz? Tefal tavanizdaki en ufak bir cizik kanser olur muyum diye sizi dusundururken ,afiyetle ictiginiz ihlamurun ne kadar kanserojen madde icerdigini arastirdiniz mi? :(
Degisik laboratuvarlarin araliklarla degisik aktarlardan aldigi ornekleri okusaniz, birdaha aktarlarin onunden gecmessiniz inanin. Cocugunuza oksurdugunde icirdiginiz cayin hastaliklara davetiye cikardigini bilmek sizi uzecek belki ama, lutfen bu konuda biraz daha duyarli olun arkadaslar.
Kendimiz hazirlarken bile yontemine gore yapalim. Ihlamuru caydanlikta saatlerce kaynatmiyalim ornegin. Onun yerine yikanmis ihlamurun uzerine kaynar su dokmeyi deneyelim. Dogrusu da bu.
Kisacasi aldiginiz her otun saglikli , hijyenik oldugundan emin olun. Ambalajsiz almayin. Ustelik ambalajin uzerinde hangi laboratuvarda tahlillerinin yapildigini okuyalim. Gerekirse arayip aciklama isteyelim. 3 kurus fazla vereceksiniz ama ailenizin sagligini koruyacaksiniz. Ambalajli urun alin lutfen arkadaslar. Bu sitedeki herkesin bu konuda duyarli ve arastirici olduguna inaniyorum. Egitimli insanlariz hepimiz, sagligimizi bu kadar onemsiyorsak biraz daha gozlerimizi acalim. Bu konularda basinda yeterince aciklama yapilsa veya bu konunun icindeki insanlarla konusursaniz birakin aktardaki adacayini, ambalajindaki elma suyunu veya visne suyunu bile icerken dusunmemiz gerektigini anlarsiniz....
Sevgilerimle

feyza34
09-30-2006, 01:03 PM
Adaçayında fitoöstrojen yani bitkisel östrojen var,tıpkı soya fasulyesi ve keten tohumunda olduğu gibi, menapoza girmek üzere olan ya da bunun sıkıntılarını yaşayan hanımlara öneririm,bazı bitkileri hormon değerlerimizi bilip kullanmak lazım,fazla östrojende fazla yağlanma demektir

Okyanus-Deniz
09-30-2006, 04:05 PM
BENDE GECEN KIS LAHANA SUYUNU YAPMISTIM AYNEN YETURCUMUN YAPTIGI YONTEMLE..VE INANILMAZ KILO VERDIM.

sevgili canımcım ve yetur. lahana suyunu nasıl yaptınız, zayıflatıcı etkisini bende duymuştum, rusya da fazlaca tüketilirmiş lahana. çokta faydalı deniyor. suyu nasıl olacak arkadaşlar, yardımcı olurmusunuz?

neslican
10-02-2006, 10:36 AM
arkadaşlar funda çayının kabızlık yaptığını okumuştum bi yerde.Deneyen arkadaşlardan bilgi istiyorum

handany
10-02-2006, 01:40 PM
arkadaşlar lahana suyunun hazırlanışı ve günde ne kadar içilmesi gerektiği konusunda bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.şimdiden teşekkürler..

anatorlia
10-02-2006, 03:24 PM
arkadaşım lahana suyundan nerdeyse 20-25 kg verdi.ben ondan aldığım tarifi anlatayım.

lahananın yaprağını yıkayıp(2-3 yaprak)bir tencerede kaynatıyormuş.ılıkken içine limon sıkıyormuş aç karnına bu karışımı içiyormuş.yanliz 4 gün içip 3 gün içmiyormuş.
ben denedim ama lahana suyunun tadı bana pek hoş gelmedi.fazla tüketildiğinde ise vücuda bazı zararları oluyormuş.

handany
10-02-2006, 10:01 PM
teşekkürler anatorlia kilo vermek güzel ama aç karnına lahana suyu içmek bilmemki nasıl olacak .deneyeceğim ama devamı gelirmi bilmem.başarıp içebilen arkadaşlarada tebrikler valla...

feyza34
10-03-2006, 07:17 PM
lahanayı haşlamadan meyve suyu sıkacağından geçirip çiğ olarak içsek nasıl olur? Az önce ben brokoli ile elma suyunu karıştırıp içtim,tadı da içilmeyecek gibi değildi,ben beğendim

serafina
10-04-2006, 01:11 PM
brokoliyi haşladınmı yoksa çiğ çiğmi içtin

feyza34
10-04-2006, 03:03 PM
çiğ içtim serafina,haşlanmışının kokusunu sevmiyorum,elmayla karışınca içilebilir oldu

serafina
10-05-2006, 10:05 AM
birde arkadaşlar ben izmitin tepesinde oturuyorum annemler geldi geçen gün ve dağa çıkıp bana kuş burnu toplamışlar..ve ben kurutuyorum ilk defa. acaba kuş burnunu kuruduktan sonra satın alma gibi olurmu.birde iyicemi kuruyacak veya biraz yaşmı olacak.
yani sizin yardımınıza ihtiyacım var.

iven
11-15-2006, 04:20 PM
Arkadaşlar böğürtlen çayının idrar söktürücü, rahatlatıcı ve üst solunum yolları içinde faydalı olduğunu öğrendim, paylaşayım dedim.

Batın Civan
11-16-2006, 12:17 AM
merhaba..Dr.M.Ender Saraç'ın yazılarını çok takip ettim bu konuda şimdiye dek..bir kitabında bütün çay,baharat,antioksidan bitkiler vb..hatta evde uygulanabilecek bi çok doğal reçetelerden bahsetmiş.adaçayı için,antiseptik özellikleri dışında kuvvet verici,uyarıcı olduğunu ayrıca mantar ve virüslerin oluşumuna karşı tedavi özelliği olduğunu belirtmiş birde özellikle adaçayının 2 dk.dan fazla kaynatıldığında zararlı toksik bir çaya dönüşebileceğini önemle vurgulamış.
IHLAMUR için:rahatlatıcı,iştah kesici, özeliklerini gerginlikten kaynaklanan mide-bağırsak problemlerine iyi geldiğini belirtmiş.bunun dışında ise herkesinde bildiği gibi özellikle balgam söktürücü,öksürük kesici,idrar artırıcı ve terlemeyide önlediği eklenmiş.Bu arada bir arkadaşımızın yazısında bu bitkinin ne denli zararlı olduğuna dikkat çekilmiş..ben bunu tasvip ettiğimi söylemiycem..çünkü yüzyıllardır faydalarından bahsedilen bir bitkiden bahsediyoruz.zaten gazetelerde ya da herhangi bir yayın organında sürekli bir bitki yada besin diyelim yararlarından bir başka günde zararlarından bahsedilebiliyor..neyse..
ADAÇAYI için:yine herkesin bildiği gibi c vitamini içerdiğini fakat yüksek ısının c vitamini yüksek ölçüde yok ettiğinden kuşburnu çayından pek c vitamini alamadığımızı belirtmiş Dr.Ender Saraç..
REZENE ÇAYI için:hazımsızlık,mide ve bağırsak rahatsızlıklarına karşı etkili olduğu ayrıca çoçuklarda iştah açıcı,gaz giderici ve balgam söktürücü olduğu belirtip..ayrıca reflü sorunu yaşayanlarada yemeklerden 20 dk.sonra alındığında faydalı olduğunuda eklemiş.
YEŞİL ÇAY içinde,günde 3-4 fincan çok koyu olmayan yeşil çay alımının birçok hastalıktan korunmada ve doğal antioksidan almada oldukça iyi ve ucuz bir yol olduğu söylenmiş.
Benimde yeşil çay deyince aklıma ilk antioksidan kaynağı olduğu geliyor..diğer okuduğum yazılarada dayanarak..iştah kesiciliğide belirtilmiş. ZAYIFLAMAK İÇİN,başka bir reçete olarakta özellikle(bunu başka bir yerdede okumuştum)kiraz sapı ,mısır püskülü ve avakado yaprağıydı birde sanırım böyle bir reçete verilmiş.yeşil çayda var bu listede..NANEDE iştahı denetliyormuş..yeşil çayda çok lezzetli değil bana göre..ama yasemin aromalı olanlar fena değil..çok uzattım ben sanırım..şimdilik bitkiler konusunda yazabileceklerim bunlar..

okumus
11-16-2006, 05:18 PM
Merhaba
Bende senelerdir ıhlamur çayından faydalanırım.Çocuklarımın inatçı öksürüklerini hiçbir ilaç geçirmezken ıhlamur çayına bal ve fındık kadar tuzsuz tereyağı katıp içirirdim şak diye kesilirdi.Geçen sene eltim ıhlamur çayı içmiş ve nefesi tıkanmış tesadüftür demiş 2 gün sonra yine içmiş yine çok kötü olmuş.Onun için bebekler ve allerjik bünyeli kişiler için IHLAMURA DİKKAT edin diyorum.

_____

Yetur
03-22-2008, 05:31 AM
bitki çayları ile ilgili doktarlardan çok güzel öneriler var...bilginize...

http://www.uzmantv.com/konu/sifali-caylari-ogrenin/1

natalie
03-22-2008, 02:50 PM
Merhaba hepinize,
ben günde en az iki büyük fincan yaseminli yeşil çay içiyorum. Migros gibi marketlerde satılan Ahmad markasını kullanıyorum, tavsiye ederim. yarım kiloluk paketlerde satılıyor ve üzerinde yasemine green tea yazıyor. Ayrıca bir arkadaşımız bitki çaylarının sağlıklı olmasında bahsetmiş. Ben İstanbul Feriköy organik pazarında birçok bitki çayının organik ve ambalajlı olanlarını aldum. Ama herhalde organik ürünler satılan yerlerde vardır.
Markası Rasayana. http://www.rasayana.com.tr/
SEVGİ'yle

fatıma
03-22-2008, 07:26 PM
Uzmanlar genelde zaten bitki çaylarını kaynatılmaması yönünd euyarıyorlar
İçindeki almamamız gereken maddeleri ortaya çıkıyormuş kaynayınca
Bu gün yien yaşam koçu proğramındaki uzman uyardı
Hatta bitki çaylarının 5 bilemedinzi 10 dk.dan fazla suyun içinde bekletilmemsi alınması/süzülmesi gerektiğini söyledi

ezgideniz
03-24-2008, 05:29 PM
bu çayı atv haberde bir doktor vermiş.Bu çay 3 ayda 20 kilo verdiriyormuş.tamamen bitkisel olduğu için bir zararıda yokmuş. ben 5 gündür çayı düzenli olarak içmeye başladım.ağız tadım bitki çaylarına alışkın olduğundan olabilir ( normalde hergün 1 fincan yesil çay içiyordum.) söylenenlerin aksine, çay bana hiç acı gelmedi:)) ben 5 gündür yediklerime dikkat ediyorum hergün 20 dakika spor yapıyorum ve düzenli olarak bu çayı tüketiyorum. sonuç, harika 5 günde tam 2 kg gitti :))) :)))

Funda yaprağı-1 tatlı kaşığı
Mate yaprağı-1 tatlı kaşığı
Biberiye-1 tatlı kaşığı
Yeşilçay-2 tatlı kaşığı
Kekik-1 tatlı kaşığı

Bu ölçüdeki bitkileri 1 litre kadar kaynamış suya koyup, 10 dakika dinlendiriyorsunuz. Sonra süzüp günde 4 bardak şekersiz olarak içiyorsunuz.

fatıma
03-24-2008, 06:35 PM
Ooooo mşlh ne güzel
Bende bugün başladım bu çaya
Evet tadı hiç kötü değil
Yanlız şekersiz amaiçerken limon sıkıyorsunuz
Hem oda hafifletiyor tadını
Ama 10 dkdan fazla bekletmeden süzmeye dikkat etmeli
Hem zaten tadıda acılaşır
İnşlh bende çabuk kilo veririm
Yürüyüşleirmi yapıyorum
Yememe dikkat etmeye çalışıyorum

Gökce
03-25-2008, 01:00 PM
peki bu çayın hamilelikte veya emzirme döneminde bir sakıncası var mıdır acaba.bilen var mı.

hosseda
03-25-2008, 01:27 PM
Ozel bisey bilmiyorum bu cayla ilgili. Ama hamilelikte genel olarak bitki caylarinin zararli, yasak oldugunu biliyorum. Bazilari dusuk yapmaya bile sebep oluyormu. Bu arada sana ozelden de mesaj attim :-)

Şiraze
03-25-2008, 02:39 PM
5 i bir yerde çayını bende 2 haftadır içiyorum ama 4 bardağı aynı anda demleyip geri kalan kısmı soğuk içemediğim için demlenmesi gereken karışımı 4 e bölüp içeceğim zaman 1 bardak suya demliyorum. çünkü soğuyunca çok acı geldi bana ve ilk hafta bende iştah açtı.

Gökce
03-25-2008, 03:46 PM
seda özelden mesaj gelmedi bana.mesajın yanında yarınki ikramlardan atsan
süper olur valla :)kolay gelsin sana.
bitki çayı konusunda diyetisyenimde doktorum da çok aşırı tüketilmediği takdirde zararı olmadığını sadece bazı çayların içilmemesi gerektiğini söyledi ve bana bir liste verdi.listedeki hiçbir bitkiyi zaten tanımadığım için sorun olmadı.ama tabii karıştırmak tehlikeli olabilir genede.hatta sadece hamilelikte değil bazı riskli hastalıkları taşıyanlarında bitki karışımlarını bir bilene danışmadan içmemesi gerektiğini düşünüyorum.

fatıma
03-25-2008, 03:52 PM
Evet bi sğlk problemi varsa veya hamilelik gibi olağanüstü bi durum varsa
Danışarak içmekte fayda var kesinlikle

deathofmelody
03-25-2008, 04:15 PM
hepınızın dusuncelerıne saygı duyuyorum ama sole bır olumsuz not ıletmek ıstıyorum ozellıkle zayıflamak ıcın ıcılen bıtkı caylarının mıde tembellestırmesıne yol actıgı bılınıyor cunku mıde hıc bırseyı ögutmeden duruyor sız bosaltım sıstemınızı tamamen caylar sayesınde yapıyorsunuz....benım mıdem cok zor sındırılen gıdaları ogutemedıgınde bır takım sorunlarla karsılasıyorum ve bıtkı cayları bu konuda ıyı gelıyor dıye etrafımın onerılerını dınledım ve mıdemi ıyıce tembellestırdım...doktor onerısı : bıtkı caylarını keyfi olarak iç sorun gıdermek için degıl...

spicy
03-25-2008, 04:26 PM
hepınızın dusuncelerıne saygı duyuyorum ama sole bır olumsuz not ıletmek ıstıyorum ozellıkle zayıflamak ıcın ıcılen bıtkı caylarının mıde tembellestırmesıne yol actıgı bılınıyor cunku mıde hıc bırseyı ögutmeden duruyor sız bosaltım sıstemınızı tamamen caylar sayesınde yapıyorsunuz....benım mıdem cok zor sındırılen gıdaları ogutemedıgınde bır takım sorunlarla karsılasıyorum ve bıtkı cayları bu konuda ıyı gelıyor dıye etrafımın onerılerını dınledım ve mıdemi ıyıce tembellestırdım...doktor onerısı : bıtkı caylarını keyfi olarak iç sorun gıdermek için degıl...

bunu birileri soyleyecek mi diye bekliyordum acikcasi. paylastigin icin tesekkurler deathofmelody. gercekten dikkat etmekte fayda var. mesela zayiflamak icin kullanilan sinameki uzun sure kullanildiginda ince bagirsak incelmesi yapip kansere yol acabiliyor.

siyah cay hakkinda da bir bildigimi paylasayim. siyah cay mide asitlerinin salgisini arttirdigi icin erken acikmaya sebep olur. kilosuna dikkat etmeye calisan arkadaslara duyurulur. ayni etkiyi kahve de yapar. aslinda sanirim etkiyi yapan madde kafein ama kafeini azaltilmis cay ve kahvede de benzer bir etki gormek mumkun. tabii daha dusuk bir etki.

xaçelyax
05-17-2008, 11:21 AM
papatya çayı iltihap sökücü ve ağrı kesici bana göre bence kırlara gidip biran önce mayıs papatyası toplayın çok faydalı bir bitki arkadaşlar..

canancanakci
08-20-2008, 01:32 PM
Merhaba 3 yıldır yaklaşık bu foruma üyeyim, sık okurum ama hiç cevap yazma fırsatım olmamıştı :) bu yüzden herkese merhaba diyorum.
Bildiğim kadarıyla, evet, yeşil çayın vücuda faydalarının yanında bir zayıflatma etkisi olduğu doğru.
Yeşil çay yağın sindirimini engelliyor böylelikle vücudunuzda yağın emilimini ve haliyle yeni yağ dokularının oluşumunu önlüyor. Fazlası, herşeyde olduğu gibi, zararlı.
Bildiğim bir şey daha var; bu yeşil çaylar farklı farklı olabiliyor. Bazıları zayıflatıcı olurken bazıları kilo aldırma, iştah açma özelliğine sahip olabiliyor.
Adet dönemlerinde bu tür bitki çaylarının kullanılmaması gerektiğine inanıyorum.
Tecrübeye tabi olarak :) kanamaları arttırdığını biliyorum. Özellikle papatyanın. Lütfen dikkatli olalım!

Hiç yorum yok: