19 Eylül 2008 Cuma

pastacılıkta kullanılan şuruplar

istanbul'da maple syrup ve corn syrup nereden satin alabilirim?Maple syrup macro gibi marketlerde bulunabiliyor galiba ama corn syrup hic gormedim. Bilen var mi , satiliyor mu?
Tesekkurler,gul

ZKoral
05-20-2005, 03:13 PM
selam gul,

esim ve ben pan cake i maple syrupla sevdigimiz icin genelde canada dan gelen arkadaslara maple syrup icin istekte bulunuyoruz sagolsunlar getiriyorlar... ancak burada da buyuk marketler de ve bazi kahvalti marketlerinde bulabiliyorum..ancak corn syrup a rastlamadim.. belki caddebostan migros veya buyuk tansaslarda bulunabilir..
bu arada biz pan cake ununu da canada dan istemistik.. burada hic rastladiniz mi?

zeynep

TURKAN
09-21-2005, 08:37 AM
Günaydın arkadaşlar birkaç günden beri iş yoğunluğum nedeniyle foruma giremedim. Hepiniz iyisinizdir inşallah. Ben MAPLE SYRUP SİROP D'ERABLE CANADA NO: 1 MEDİUM %100 PURE/PUR diye bir şurup var elimde komşumuza yurt dışından getirmişler pastlarda kullanılıyormuş ama nedir nasıl kullanılır bilemedik bu konuda bilgisi olan varsa bana yardımcı olabilir mi? Şimdiden teşekkürler sevgiler (Resmini de eklemeye çalıştım ama inşallah başarmışımdır.)

TURKAN :)

ZKoral
09-21-2005, 08:53 AM
Turkan Hanim Selamlar,
Esimin Canada da kaldigi yillarda sevdigi bir lezzet maple syrup ve biz genelde pan cake yaptigimizda sos olarak kullaniyoruz.....Ben henuz denemedim ama forum da baharatli maple syruplu bir kek vardi, ona da bakabilirsiniz..
** Eger severseniz aklinizda bulunsun biz eskiden Canada dan her gelecek olan arkadastan isterdik ama artik buyuk marketlerin bir cogunun reyonlarinda rastliyorum maple syrup a..

Sevgiler

Zeynep

TURKAN
09-21-2005, 09:32 AM
Sevgili ZKoral ilgine ve cevabına teşekkür ederim. Siteden bakacağım o tarifi uygulayabilirim zannedersem. Ne olduğunu bilmediğimiz için kullanmaktada cesaret edemiyorduk buraya sormak akşam aklıma geldi iyikide sormuşum çoookk teşekkürler.

sevgiyle kal.

TURKAN

sculpture
09-21-2005, 12:06 PM
Merhaba Türkan,
Benimde kuzenim Canada da yaşıyor ben de ondan biliyorum bu sosu yanılmıyorsam bir ağaçtan elde ediliyordu. Krep yapıp üstüne sürebilirsin.
İyi Günler.

TURKAN
09-21-2005, 02:15 PM
Merhaba sculpture,

Teşekkür ederim pan kek tarifini siteden aldım çok tarif vardı birisini seçtim. İlk fırsatta uygulayacağım.

Sevgiler

TURKAN

tugbahaziran
09-22-2005, 09:00 AM
merhabalar arkadaşlar ben daha yeniyim aranızda ve sizden bir şey rica ediyorum hafta sonu eminönünde pasta malzemeleri satan yerde şuruplar ve receller gördüm onları nerde kullanabilirim. bana bilgi verirmisiniz

gulsum
10-26-2005, 10:52 PM
merhaba turkan arkadaslarin dediklerigibi maple syrup pan cake de kullaniliyor genelde fakat burada bazi keklarde de kullaniliyor ball yerine de kullana bilirsin millk shake de kullaniliyor tatlandirici olarak


sutu ,yogurdu, muzu, surubu ve biraz buzu bilendirdan gecir cocuklar cok severlar taini ayarlaya bilirsin kendine gore
istersen cilekle de yapabilirsin

{ben genelde butun meyvelerle deniyorum hangisini beyenirlerse ona kayuyorum}
umarim yardimci olabilirrim
sevgilerimle

M.C.
10-27-2005, 08:28 AM
www.kekevi.com.tr adresindeki pastalarda kullanılıyordu diye hatırlıyorum.

neslifiliz
04-12-2008, 03:37 PM
istanbul'da maple syrup ve corn syrup nereden satin alabilirim?Maple syrup macro gibi marketlerde bulunabiliyor galiba ama corn syrup hic gormedim. Bilen var mi , satiliyor mu?
Tesekkurler,gul
0216 346 86 72

yosunbuka
05-18-2008, 11:27 PM
arkadaşlar maple syrup akçaağaç şurubu demek.
corn syrup da mısır şurubu.muzi's kitchen da
http://www.muziskitchen.com/forum/showthread.php?t=6

bu linkte yabancı tariflerde geçen terimlerin evde yapılışını deniz güney anlatmış.

--------------------------------------------------------------------------------

Misir Surubu


Verecegim tarif birebir misir surubu degil, misir surubunun yerine ayni islevi gorecek suruptur. Yani o an evde yoksa yerine kullanilabilecek suruptur. Agir ve hafif olmak uzere iki cesidi var.Ama en azindan dogal ve kendim pisirdigim icin emin olabiliyorum.Denemek isteyenlere...

2 cup normal beyaz toz seker
1 cup su
1 fiske tuz

su ve sekeri karistirin orta ateste isitin.Kaynama noktasina gelince bes dakika kadar kaynatin.Atesin altini sondurup bir fiske tuz atip karistirin.Sogutun sonra kullanin.

Bu ustteki hafif (light) olani..

Eger agir(dark) istiyorsaniz.Seker ile suyu isitmadan once yukaridaki olculere 1,5 yemek kasigi vanilya ekstrasi veya varsa dogal vanilyaninortasindaki siyah siviyi bicakla kaziyip(dogal olanindan kullanirsaniz isitmadan once bir sure bekletin ki aroma cozulsun) icine atin o sekilde pisirin.


Iki tanim icinde yapabileceginiz sey eger aktarinizda akcaagac tozu yapragi vs.satiliyorsa bir miktar alip yarim cay bardagi kaynar suda demleyip karisimlarin icine ilave edebilirsiniz.Boylece daha yakin bir tat elde edersiniz.


Ev yapimi maple surup

1/4 cup koyu esmer seker
1+3/4 cup normal seker
1cup su

1/2 tatli kasigi vanilya aromasi
1/2 tatli kasigi akcaagac aromasi(akcagac yapragini bazende sekerini az suda kaynatarak elde edebilirsiniz)

ilk ucluyu bir tencereye koyup kaynamaya baslayinca kadar isitin.Kaynamaya baslayinca 5 dakika kadar kaynatmaya devam edip ocaktan alin.Icine diger ikiliyi ilave edip karistirin.Tencere Kapagi acik vaziyette sogutun.

Bu yerine gecebilecek en yakin tariftir.

Hiç yorum yok: