18 Eylül 2008 Perşembe

konsantre vişne suyu

MALZEMELER:1 kg vişne
4-5 sb. şeker
1 çorba kaşığı limon suyu
YAPILIŞI:*vişneler yıkanıp sapları temizlenir
*suyu sıkılıp tülbent veya tel süzgeçten geçirilir
*vişne suyu ölçülüp geniş bir kaba konulur
*aynı ölçüde şeker ve 1 çorba kaşığı limon suyunuda ilave edilir
*şeker 5-6 günde eridiğinden hergün ara sıra karıştırılır
*şişelere koyup serin bir yerde muhafaza edilir
*kullanılacağı zaman bir miktar alıp su ile karıştırıp şurup haline getirilir AFİYET ŞEKER OLSUN

Yetur
06-22-2006, 03:33 PM
SUZAN HANIM VİŞNELERİN SUYUNU NASIL SIKIYORSUNUZ ? KATI MEYVA SIKACAĞINDAMI YOKSA PRATİK BİR YÖNTEMİ VARMI? SEVGİLER...

SUZAN B.
06-22-2006, 04:03 PM
meyveleri tülbentin içine koyup eziyorsunuz böylece iki işi bir arada yapmış oluyorsunuz

G KARAHAN
06-22-2006, 04:27 PM
vişne suyunda küflenme oluyor mu uzun süre saklamak için

SUZAN B.
06-22-2006, 10:55 PM
ben çok uzun süre saklamadım onun için bilemiyorum denemek gerek sonucu bildirirseniz sevinirim sevgiler

Yetur
06-23-2006, 07:03 AM
vişne suyunda küflenme oluyor mu uzun süre saklamak için
sevgili gülhan suzan hanımın tarifi çok hoş sanırım 1 hafta gibi sürede içilen bir meyva suyu ama siz kış için yapmak isterseniz benim yaptığım bir tarif var çokta kolay ve tüm kış boyunca güvenle tüketebilirsiniz...
2 bardak istediğiniz suyu sıkılmış meyva suyu
2 kg toz şeker
1 limonun suyu
tüm malzemeleri bir arada kaynatıyoruz .çok fazla kaynatmayın ki meyviş meyviş koksun...kıvamı bal kıvamında oluyor...ılınınca şişelere koyup saklıyoruz...kullanacağınız zaman 1/4 oranında su ile sulandırıp kullanıyoruz...damak zevkinize göre de ayarlayabilirsiniz.....
TÜM MEYVALARDAN BU YÖNTEM İLE KIŞLIK ŞURUPLAR HAZIRLANA BİLİR....

imported_nazife
06-23-2006, 08:40 AM
sevgili yetur, iki bardak meyve suyu için 2 kilo şeker fazla değil mi,?

Yetur
06-23-2006, 08:48 AM
SEVGİLİ NAZİFE FAZLA DEĞİL ÇÜNKİ BİZ KONSANTRE HAZIRLIYORUZ.YOĞUN OLMALIKİ BUNU SULANDIRALIM..BİRDE VİŞNE GİBİ EKŞİ MEYVELER BU ÖLÇÜYÜ ÇOK KOLAY KALDIRIYOR.SİZ İSTERSENİZ 1/ 2 BARDAK TAZE SIKILMIŞ MEYVA SUYU VE 1/ 2 KG ŞEKER VE 1/4 LİMON SUYU İLE BİR DENEYİN... ŞİŞEYE KOYUN.. 1-2 GÜN SONRA SULANDIRARAK SERVİS YAPIN HATTA SULANDIRDIĞINIZ ZAMAN ŞEKER İLAVESİ BİLE YAPMAK İSTEYEBİLİRSİNİZ...SEVGİLER...

G KARAHAN
06-23-2006, 08:59 AM
Teşekkürler yeturcuğum bayağı yoğun bir şurup fazlada kaynatmaya gerek yok herhalde
vitamin değeri kaybolmaması için.Zaten dediğin gibi vişne ekşi olduğundan tatlıyı kaldırır.
teşekkürler

Yetur
06-23-2006, 01:36 PM
YEŞİLKİVİ MEYVE SUYUNU KATI MEYVA SIKACAĞI İLE SIK.TATLI MEYVELERİDE OLGUN OLANLARDAN AL SUYU DAHA FAZLA ÇIKAR.HANGİ MEYVE İLE YAPARSAN YAP 2 BARDAK ŞEKER ,2 BARDAK MEYVA SUYU TATLI BİLE OLSA KOLAYI VAR İÇİNE BUZ VEYA SU İLE DENGELEYEBİLİRSİN...RENGİNDE SORUN OLMUYOR ÇÜNKİ KAYNATIYORUZ YA...ŞİŞELEDİKTEN SONRA GENELDE HAVALAR BİLİYORSUN SICAK RİSKE GİRMEMEK İÇİN BUZDOLABINDA MUHAFAZA ET...ANTEP,ADANA ÇOK SICAK BİLİYORSUN...

Yetur
06-23-2006, 02:14 PM
KÜÇÜK MEYVALARI BÜTÜN ,BÜYÜK MEYVALARIDA İRİ DİLİMLERE BÖL.ÇOK AZ SU İLAVESİ İLE HAFİF EZİLENE DEK HAŞLA.SOĞUYUNCA SÜZGÜDEN GEÇİR. :wink: KAÇ BARDAK OLUYOR İSE O KADAR ŞEKER KOY VE TARİF ETTİĞİM ŞEKİLDE PİŞİRİP DEPOLA CANIM...KOLAY GELSİN...

Altan Yalçınkara
07-08-2006, 09:45 PM
Merhaba Yetur,

Şu an sizin tarifinize göre vişne ve şeftali konsantresi hazırlıyorum. Ocakta kaynıyor.

2 kilo vişneyi kevgir ve süzgeçten geçirerek suyunu elde ettim. Şeftalileri de ayrıca kevgirden geçirerek suyunu aldım.
Ölçülerim birebir sizinki gibi olmadı. Örneğin 2 kilo vişneden 1 kilo kadar su çıktı ve ben buna 6 su bardağı şeker kattım. Yarım kilo kadar şeftali suyuna da 4 bardak. (Şeker ve şekerli şeylerle pek aram yoktur.) Bakalım nasıl olacak.

Aklıma takılan bazı şeyler var:

1. Kaynatırken üstte köpük oluşuyor. hanım, sen bu köpükleri al, dedi. Ben, tarifte öyle birşey yok, dedim, ama tabii aldım, reçelde olduğu gibi. Acaba doğru mu yapmışım?
2. Bir limonun suyunu siz iki bardak için söylemişsiniz. Benim meyve sularım daha fazla olduğu için limon miktarını artırmam gerekli mi?
3. Bu meyva sularını ben şimdi kaynatıp ılıyınca şişelere doldurmak yerine; şimdi biraz kaynatsam, ılıyınca buzdolabına koysam ve yarın güneşlendirsem, daha sonra şişelesem olur mu? Malum, güneşlendirilen salça, reçel vb daha kıvamlı ve dayanıklı oluyor. Şahsen böyle yapmayı da düşünüyorum.
Umarım güzel olur.
Tarifiniz için teşekkürler.

Yetur
07-10-2006, 05:28 PM
1- çok uzun süre kaynatırsanız köpük olur reçel yapmıyoruz ki meyve suyunda şekerimiz eriyecek şöyle 15 dk kaynatma yeterli... çok kaynatırsanız meyvenin aroması kalmaz birde soğuyunca şeker donuyor katı bir şey olur bal kıvamında olmalı...
2-ölçülere uygun yapmanızı tavsiye ederim...2 bardak meyve suyu-2 kg şeker- çeyrek limon suyu sizin meyve suyunuz fazla ise bu ölçüleri dikkate alarak oranlarını ayarlayıp yaparsanız sonuç olumlu olur..
3-ben hazırladıktan sonra şişelerime dolduruyorum..soğuyunca kapaklarını kapatıp serin yerde muhafaza ediyorum...
meyve suyunu katı meyve sıkacağında sıkarak elde ediyorum...
soran arkadaşlar oldu başka nasıl yapabiliriz diye az su ile haşlayıp süzgüden geçirebiliriz veya robotta iyice ezip süzerekte yoğun kıvamlı meyve suyu elde edebiliriz... bu yüzden ölçüler tutmaya bilir...

handan
07-23-2008, 02:31 PM
yetur şişeler plastik cola şişelerimi şeftalileri katı meyve sıkacağında sıkıptamı yapayım
ben vişneleri dediğin gibi kavonozlarda yaptım

Hiç yorum yok: